וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היגיון או שיגעון? פורד רשמה פטנט לנהיגה בעמידה

10.7.2023 / 19:16

בפורד כנראה התחברו לאתוס השיריון ורשמו פטנט למערכת שתאפשר נהיגה בברונקו גם כאשר עומדים על המושב עם פלג הגוף העליון מחוץ לרכב. מה?! כן!

פטנט פורד לנהיגה בעמידה. USPTO, צילום מסך
חכו שתשמעו איך זה עובד.../צילום מסך, USPTO

לרגע אחד בדקנו שוב את התאריך, ואז הסתכלנו עוד פעם, אבל זה לא ה-1 באפריל ובכל זאת, הפטנט שרשמה פורד לאחרונה במשרד הפטנטים האמריקני גרם לנו להרהר ברצינות אם מישהו שם חטף איזו מכת שמש מרוב נהיגה בלי הגג בברונקו.

אבל הסיפור הוא כזה, מסתבר שיש לא מעט נהגי שטח שבטוחים שמה שעומד בינם לבין מעבר מעולה של המכשול הוא העובדה שהם יושבים ברכב ולא נהנים מעמדת תצפית גבוהה יותר. נכון, ישנם מצבים שבהם בשטח בהיעדר מכוון קרקעי נרצה להישען החוצה כדי למקם טוב יותר את הגלגל, אבל לנהוג בעמידה?

אז בפורד דווקא חושבים שיש בזה צורך של ממש ואפילו הקדישו מאמץ לתכנן מערכת שליטה משנית ברכב שמאפשרת לנהוג אותו בעמידה. השאלה היא, האם הפתרון הזה, המבוקר והנשלט, עדיף על המצב כיום בו נהגי רכבי שטח נשענים עם פלג הגוף העליון מחוץ לרכב בלי בקרות כאלו.

פטנט פורד לנהיגה בעמידה. USPTO, צילום מסך
מערכת חיישנים ומצלמות יוודאו שהנהג נמצא ב"איזור הבטוח" (זה המסומן בקו המקוטע)/צילום מסך, USPTO

בגדול, המערכת מעבירה את השליטה בהיגוי ובמצערת לשני משטחי מגע, האחד לתאוצה והשני להיגוי. כאשר ניתן להשתמש רק באחד מהם או רוצים לשלוט בהיגוי דרך ההגה ובתנועה באמצעות המשטח. המשטחים עצמם נתיקים, כך לפחות נראה מהתיאור וניתן יהיה למקם אותם במקומות שונים.

בפורד מבינים את הפוטנציאל הבעייתי בסוג כזה של נהיגה, לכן הם מצהירים כי ההפעלה שלה תהייה תחת קיום תנאי בסיס מסוימים מאוד. כאלו שלוקחים בחשבון את זווית ההטיה ושיפוע הצד של הרכב, כמה גלגלים אוחזים בקרקע כאינדיקציה ליציבות, העובדה שתגובות הרכב לפקודות הניהוג תהיינה מתונות מאוד כדי למנוע נדנודים שלו או למשל מהירות נסיעה שלא עולה על 5 קמ"ש, כך שמדובר באמת בנהיגת שטח בקצב איטי מאוד של הליכה מזורזת.

על מנת לעקוף את העובדה שבחלק מהמקרים, כאשר המערכת אינה מזהה נהג במושב מושבתים חלק מאמצעי התנועה של הרכב, וכדי לוודא שהנהג נמצא בשליטה על הרכב, פורד מציעה שימוש במצלמה שמנטרת את המרחב בו אמור להיות נהג, זיהוי מכשיר טלפון או חיישני קרבה ואפילו מצלמה לזיהוי על לוח המחוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully