וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: היונדאי איוניק 5 שעושה 0-100 בפחות מ-4 שניות

13.7.2023 / 17:32

חשמל פינת ביצועים בגרסת יונדאי: גרסת הקצה של יונדאי איוניק 5 נחשפה בפסטיבל המהירות של גודווד, עם 650 סוסים חשמליים ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות. בישראל ב-2024

יונדאי איוניק 5 N. יונדאי,
יונדאי לא מבזבזת זמן ומתחילה להעביר את חטיבת N הצעירה לחשמל/יונדאי

אז כולנו יודעים שאחד השיקולים הרציניים כאשר מדובר במכונית חשמלית הוא החיסכון. אבל במקרה של יונדאי 5N, לא בטוח שמדובר בחיסכון כלכלי, אלא בחיסכון של זמן - הרבה ממנו, בטח כשמדובר בהאצ'בק שמזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות.

אבל בואו נחזור רגע ליסודות, חטיבת N הספורטיבית של יונדאי שהוקמה ב-2014 עובדת כבר לא מעט זמן על גרסה חזקה למכונית החשמלית הייעודית הראשונה של יונדאי, האיוניק 5. את התוצר הסופי היא בחרה להציג היום באחד האירועים המוטורים הבולטים ביותר - פסטיבל המהירות של גודווד באנגליה.

יונדאי איוניק 5N. יונדאי,
עדיין מכונית קומפקטית משפחתית, אבל עם ביצועים שלא מזמן היו רק למכוניות על/יונדאי

הבסיס הוא אם כן פלטפורמת ה-E GMP החשמלית של יונדאי, אם כי כל מה שמולבש עליה מחוזק, משופר, מהונדס לביצועים ומגיע מחטיבת הביצועים. החל בשני מנועים חשמליים שמסתובבים במהירות של עד 21 אלף סיבובים לדקה, ממיר כוח עם שני יחסי העברה, סוללת מוגדלת לעומת האיוניק 5 הרגילה, עם 84 קוט"ש במקום 72.6 קוט"ש, מצב דריפט ייעודי, מערכת ניהול מומנט לכל הגלגלים, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, מרכב מחוזק ועוד.

כל הטרחה הטכנולוגית הזו נועדה כדי לאפשר לה להפוך את 650 הסוסים שהיא מפיקה במצב הבוסט שלה (המוגבל ל-10 שניות) לביצועים של 3.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-260 קמ"ש מירביים. הנהג יוכל גם לבחור אם הוא רוצה שמערכת ניהול האנרגיה תעבוד במצב 'תאוצה' לפרצי כוח מהירים, או 'מסלול' בו היא תשמור על הכוח כדי לאפשר כמה שיותר הקפות. במצב זה היא תנוע עם "רק" 609 כ"ס.

כמו באיוניק 5 הרגילה, מערכת טעינה שמסוגלת לקבל עד 350 קילוואט תאפשר "לתדלק" אותה מ-10 ל-80% ב-18 דקות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יונדאי איוניק N. יונדאי,
מושבי ספורט עם תמיכת צד ודוושות עם חומר שימנע מרגלי הנהג להחליק מהן/יונדאי

על מנת לדמות כמה שיותר חווית נהיגה במכונית ספורט, לאיוניק N5 יש מערכת בשם e-shift שתציע "העברות הילוכים" בצורה שדומה לפעולת תיבה כפולת מצמד עם 8 יחסי העברה.

ההבדלים בעיצוב החיצוני ניכרים במעטפת הרבה יותר אגרסיבית משל האיוניק 5 הרגילה. חצאיות, כונסי אוויר ענקיים שנדרשים לקירור הסוללה והמנוע, דיפיוזרים וספוילרים שמאריכים אותה ב-8 ס''מ, כמו גם מרכב שנמוך יותר ב-2 ס"מ. בארבע הפינות חישוקי 21 אינץ' ועליהם צמיגי פירלי P זירו. אפרופו מרכב, ב-N יש לה מגב אחורי, שנעדר מהאיוניק 5 הרגילה.

גם בתא הנוסעים יש התאמות לשימוש הממוקד יותר שלה. מושבי ספורט עם תמיכות צד, הגה, אפילו דיפונים רכים בצד הקונסולה המרכזית לברכיים ודוושות עם מדרך בעל חומר שיסייע לכפות הרגליים של הנהג להישאר עליהן.

איוניק 5N, אליה יצטרפו בעתיד עוד חשמליות ספורטביות, כאשר המועמדת הראשית היא האיוניק 6 תתחיל לצאת לשוק בהמשך השנה, כאשר לישראל צפויה הקצאה בשנה הבאה. על מחירים מוקדם לדבר, אבל לכולם, מהנהלת יונדאי ועד היבואן, ברור שאלו לא יהיו נמוכים וכי לא מדובר פה במוצר שאמור לשחק במגרש של נפח מכירות, אלא מקדם תדמית בעיקר.

עוד על איוניק 5N, במה היא שונה מקיה EV6 GT, ומה היא עושה בחגיגה שנקראת פסטיבל גודווד, בסוף השבוע בוואלה

  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully