וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו מיליוני השקלים להצלת הילדים בכביש?

16.7.2023 / 15:54

המשטרה קיבלה 5 מיליון שקלים להגברת הבטיחות בקרבת בתי ספר, ובתמורה קיצצה תקנים והעבירה אותו לבסיס התקציב השוטף. הפעילות בשטח מבוצעת על ידי עמותה פרטית והרשויות עסוקות בגלגול האחריות

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
מי דואג לתשתית הביטחות בקרבת בתי הספר? אף אחד/ראובן קסטרו

ועדת הכלכלה של הכנסת, כאחראית על תחום הבטיחות בדרכים, קיימה היום דיון בנושא היפגעות ילדים בקרבת בתי ספר, ולמרות ההסכמות מקואליציה ועד אופוזיציה בנוגע לנחיצות ולחשיבות, המצב בשטח לא מעודד.

בעוד כחודש וחצי יחזרו כשני מיליון תלמידים במדינת ישראל לבתי הספר, במהלך השנה הזו, חלק מהם לא יצליחו להגיע אליו או ממנו וצפויים להיפגע. יש אפשרות טובה מאוד שאתם תוכלו לדעת מה הסיכוי של הילד שלכם להיות אחד מהם - כי רק בפחות ממחצית מ-4,000 בתי הספר היסודיים בישראל מופעל מיזם "נשק וסע" המאפשר הורדה בטוחה של התלמידים בפתח בית הספר, מצמצם את הסיכוי להיפגעות בזמן ההגעה למוסדות. האם בית הספר של הילדים או הנכדים שלכם נכלל ברשימה?

ויש מחיר להיעדרות מאותם בתי ספר שנהנים מפעילות התוכנית, כאשר בארגון בטרם מונים כ-6,000 ילדים שנפגעו בסביבות בתי ספר בשנים האחרונות ואילו ברלב"ד שנמצאת בסיומו של הליך סקירה של 1,680 בתי ספר טוענים כי רמת ההיפגעות היא נמוכה מאוד. אבל היעדר נתונים מסודרים שמובאים בפני ועדה בכנסת היא אולי רק סימפטום, כי ככה זה כאשר במקום פתרונות הגופים הרשמיים מספקים תירוצים ומי שמתגייסת לפעולה היא עמותה פרטית - כך נראית התפרקות של מדיניות בטיחות בדרכים, את החשבון נשלם כולם.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ דוד ביטן. דני שם טוב, דוברות הכנסת
יו"ר הועדה ח"כ ביטן: "נכנס את כל הגורמים הנוגעים בדבר"/דוברות הכנסת, דני שם טוב

כך למשל, אומרת שרון אושמי, חברת הנהלת עמותת "עיניים בדרכים" מפעילת המיזם "נשק וסע" כי נכון להיום בהיעדר תקנים וניהול מסודר ומרוכז של התחום, נעשית הפעילות כיום באופן וולנטרי, כמו כן ללא מעקב ופיקוח יהיה קשה להפיק תועלת ולשפר את הפעילות. "מדובר במקסימום תועלת במינימום עלות" אמר יחיאל מונטג, מייסד ומנכ"ל העמותה. אז כמה כסף נדרש לשיפור ולאן הוא הולך? לדברי מנהל אגף זהירות בדרכים במשרד החינוך תקציב משמרות הזה"ב הפועל בכמחצית מכיתות הלימוד עומד על כ-5 מיליון שקלים בשנה, המועברים למשטרה. אולם את הסכום הזה, חשף ח"כ בועז טופורובסקי לוקחת המשטרה לתקציב השוטף שלה ולא למטרה שלשמה הוא הועבר, בנוסף קוצצו התקנים של השוטרים שהוקצו לעסוק בנושא. או כמו שהגדיר את זה מנהל הבטיחות בעיריית נתניה: " למשרד החינוך אין זמן לזה, לרלב"ד אין תקציב לזה, למשטרה אין כוח אדם ורק עמותת עיניים בדרכים מגיעה מתי שקוראים לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יומיים לפתיחת שנת הלימודים - ליקויי בטיחות ב-65 אחוזים מבתי הספר - מדרכה שבורה בסמוך לבית ספר באשקלון. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אתר רשמי
ליקויים בטיחותיים בסמוך לבתי ספר, איפה הרשויות המקומיות?/אתר רשמי, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

אז לאן הלכו 5 מיליוני השקלים? ובכן, גם למשטרה לא ברור. כאשר נשאל נציג המשטרה, סנ"צ ששון קרול מאגף המבצעים מה עלה בגורל הכסף השיב זה כי באגף התנועה אמרו לו שכלל לא קיבלו כסף לטובת הפעילות בקרבת בתי הספר. מי הייתה אחראית להעברת הכסף? בשנים הקודומות הייתה זו הרלב"ד שהעבירה אותו ישירות, אולם כיום הוא מועבר ישירות לבסיס התקציב של המשטרה, משם כאמור אובדים עקבותיו.

היו"ר ביטן סיכם את הדיון וביקש מח"כ טופורובסקי להמשיך את הטיפול במסגרת ועדת המשנה לבטיחות בדרכים. הוא הוסיף כי לנוכח הדברים יכנס את כל הגורמים הנוגעים בדבר, בהם האוצר, המשטרה, הרלב"ד והשלטון המקומי, לפגישה בעניין. עוד דרש היו"ר ביטן כי יתבצע סקר ארצי שידווח על הצעדים שצריך לבצע ומה התקציב הדרוש. "נעזור לכם לקבל את התקציב שאתם צריכים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully