וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין הזמנים: נהגנו בדגמים המחושמלים של פיג'ו

17.7.2023 / 8:18

פיג'ו מעניקה "שוק" חשמלי לדגמיה: טווח משופר ל-e2008, יחידה היברידית מתונה חדשה ל-3008 הבסיסית והתרשמות ראשונית מגרסת הפלאג אין השרירית שתופיע ב-408 החדשה. מתי תוכלו לרכוש אותן?

פיג'ו 3008 מחודש. אתר יצרן
פיג'ו 3008, מנוע הצמיחה של היצרנית מקבל מנוע חדש/אתר יצרן

לפעמים דרושה הפגנת כוח כדי לחדד מיקוד ומסר. ואני לא מדבר על הפגנות המחאה נגד הרפורמה המשפטית, אלא על האירוע של פיג'ו שהוזמנו אליו קומץ עיתונאים. לא פחות מ-4 דגמים מחושמלים הוצגו בו. כולם דגמים קיימים, אבל בגרסאות מחושמלות חדשות, כדי להראות לעולם כי פיג'ו שינתה כיוון - ולפחות באירופה היא הולכת חזק על חשמל. וכיוון ששם הכיוון הוא חשמלי, גם אנחנו בישראל נזכה מכך לרענון של הדגמים. כל אחד מ-3 הדגמים כאן נמצא בנקודה אחרת של חייו, אף אחד מהם אינו חדש, אבל כולם נזקקים לטיפול כזה או אחר על מנת להישאר "על הגלגל" או לפחות לעזור ליצרנית לצלוח את השנים והחודשים הקרובים בשוק. מכיוון שהם כולם דגמים קיימים שעברו רענון ועדכון, התמקדנו בשינויים העיקריים שהם מציגים לעומת הגרסאות הקיימות.

פיג'ו 2008 מחודש. אתר יצרן
פיג'ו 2008, השינויים החיצוניים מינוריים/אתר יצרן

פיג'ו 2008: מיישרת קו עם הזרם

בשנת 2020, כשפיג'ו הציגה את הדור הזה והשני של 2008, היא כבר הציגה אותו גם בגרסה חשמלית. 3 שנים עברו מאז, זמן מעולה למתיחת פנים, ולעדכון הגרסה החשמלית שספגה ביקורות על טווח נסיעה יחסית מוגבל. גם גרסת הבנזין זכתה לתוספת חשמלית של מנוע היברידי מתון.

הגרסה החשמלית החדשה מציגה את מארז ההנעה העדכני של סטלנטיס. מנוע חשמלי חדש וחזק יותר עם 156 כ"ס - תוספת של 20 כ"ס ביחס למנוע המוחלף. גם מארז הסוללות גדול ויעיל יותר - 54 קוט"ש (50 קוט"ש בגרסה היוצאת) מה שמגדיל את הטווח החשמלי מ-344 ק"מ ל-406 ק"מ. יכולת הטעינה המהירה נותרה כשהיתה - 100 קילוואט, כך שמילוי מ-20% ל-80% נותר על 30 דקות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיג'ו 2008 מחודש. אתר יצרן
מסך 10 אינץ' כסטנדרט/אתר יצרן

מה עוד השתנה במסגרת מתיחת הפנים? לא הרבה. השינוי החיצוני עדין למדי, עם עדכון לגריל ולפנסים (מעתה גם מלפנים 3 טופרי אריה במקום ניב לד יחיד בדגם היוצא) וגם חישוקים חדשים.
בתא הנוסעים השינויים מינוריים עוד יותר, וכוללים ריפודים חדשים, מוט הילוכים מוקטן, שיפור גרפי ללוח המחוונים המוקרן וממשק מחודש למערכת המולטימדיה. זו מגיעה מעתה מגיעה כסטנדרט עם מסך מגע בגודל 10 אינץ'. רמות הגימור הגבוהות יזכו למשטח טעינה אלחוטי מהיר (בהספק 15 וואט, לעומת 5 וואט בדגם היוצא), תוספת של שקעי USB, מצלמות באיכות גבוהה יותר ועוד.

באירופה פיג'ו גם עדכנה את האפליקציה הסלולרית MyPeugeot וכעת אפשר למשל לשלוח פרטי ניווט מהסמארטפון לרכב לפני תחילת הנסיעה.

פיג'ו 2008 מחודש. אתר יצרן
היה ונותר רכב בעל כיול בסיסי מצוין/אתר יצרן

אז איך הכל נוסע? די דומה למה שהיה קודם, עם קצת יותר כוח בהמשך. נסביר. כמו בעבר, גם כעת היציאה מהמקום מיידית ועד סביבות 60 קמ"ש יש המון כוח - הרבה מעבר למה שידרוש נהג סביר של קרוסאובר חשמלי. תוספת 20 הסוסים מורגשת אח"כ, באיזור השיוט הבינעירוני בסביבות 100 קמ"ש. והיכן ש-2008 הקודם לא הרשים, כאן מקבלים תוספת מחוזקת שתסייע לצמצם את זמני העקיפה.
בלתי אפשרי למדוד טווח נסיעה בתנאי השקה, גם בגלל קצב הנסיעה, גם בגלל התוואי שכאן היה הררי למדי, וגם בגלל העובדה שמדובר במכוניות חדשות עם פחות מ-1000 ק"מ על השעון. עפ"י מחשב הדרך הסוללות יספקו טווח נסיעה של 300 ק"מ, אבל זה נתון ממש לא מייצג, וכדי לספק תשובה סופית, נמתין למבחן שנבצע בארץ.

מה עוד אהבנו? את הכיול הכללי של המכונית הזו שהיה ונותר מצוין: שלדה, מתלים, היגוי. פיג'ו 2008 ממשיך להרשים עם איכות נסיעה מעולה שמורכבת מספיגה טובה של שיבושי הדרך ובידוד מוצלח של הרעשים השונים. גם נימוסי הכביש משובחים עם מרכב מרוסן, גלגל הגה קטן וחד שמתעורר לחיים, ויחד עם יחידת הכוח הנמרצת מקבלים קרוסאובר זריז ומתגמל כמעט בכל קטע כביש.
פחות אהבנו שפיג'ו לא ניצלה את המצב לשיפור הנדסת האנוש. כי קלידי הפסנתר מתחת למערכת המולטימדיה לא מספיק ברורים, כפתור מצבי הנהיגה עדיין חבוי וממוקם קרוב מידי לתא שבין המושבים. וגם לא את העובדה שבמצב 'אקו' לא מקבלים את כל עדר הסוסים. גם לא כשנרמסת דוושת התאוצה.

פיג'ו 2008 מחודש. אתר יצרן
יחידות תאורה וחישוקים חדשים/אתר יצרן

פיג'ו 2008 נמנה בקביעות בין 3 רכבי הפנאי הנמכרים ביותר באירופה בסגמנט B-SUV, ובשנת 2021 אף עמד בראש הקטגוריה וגם נמנה בין 5 כלי הרכב הפופולריים ביותר ביבשת. ב-2022 מכירותיו ירדו והוא החליק מחוץ לרשימת 10 הרכבים הנמכרים ביותר, כך שמתיחת הפנים נועדה גם להחזיר את הלקוחות שנטשו. בשנה זו אגב, מכירות הגרסה החשמלית תפסו 17.4% מכלל מכירות 2008, והציבו את הדגם במקום ה-3 במכירות רכב חשמלי בסגמנט B-SUV באירופה.

בישראל המצב שונה, ומתוך 7,088 מכירות של הדור הנוכחי ב-4 שנים, רק 417 מתוכן הן של הגרסה החשמלית (כ-6%). טובה ומשופרת ככל שתהיה, הגרסה החשמלית הזו לא צפויה לשנות את המאזן, בעיקר כי 2008 אחרי מתיחת הפנים יגיע לישראל לקראת שנת 2024. בשנה זו צפוי מס הקניה על רכב חשמלי לעלות מ-20% כיום, ל-35%. המשמעות: תוספת של עשרות אלפי שקלים למחיר התחלתי כיום של 171,000 שקלים, והגדלת הפער הקיים ביחס לגרסת הבנזין הטובה לכשעצמה, שאף זוכה בעצמה לתוספת חשמלית בדמות מערך היברידי מתון.

פיג'ו 3008 מתיחת פנים. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
פיג'ו 3008, מקבל מנוע חדש רגע לפני יציאה לגמלאות/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

פיג'ו 3008 היברידי מתון: הדרן

הרכב ששינה את התדמית של פיג'ו הוא 3008 הנוכחי (מ-2016). הדור החדש נמצא ממש מעבר לפינה - יוצג עוד השנה - ויגיע לכביש מתישהו ב-2024. אבל את הרגולטור זה לא ממש מעניין והוא ממשיך להחמיר את תקני זיהום האוויר, מסכן את היצרניות שלא יעמדו בהן בקנסות. ומכיוון שכך, גם בערוב ימיו של האריה הזקן, ולאור העמימות הכללית בנוגע לתחילת שיווקו של הדגם החדש, פיג'ו מעדיפה להחליף את המנועים ה-3008 הנוכחי בחדשים מאשר להיחשף לקנסות. פתרון הביניים שלה הוא הוספת מערך היברידי מתון למנוע ה-1.2 ליטר שלה שימשיך לשרת את כל ליין הדגמים. את טבילת האש שלי עם המנוע החדש ביצעתי ב-3008.

פיג'ו 3008 מתיחת פנים. יואל שוורץ, מערכת וואלה!
ה-3008 היה קרש הקפיצה התדמיתי והכלכלי של היצרנית והוא עדיין נדבך חשוב במכירות שלה באירופה/מערכת וואלה!, יואל שוורץ

המנוע הוא אותו מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר כפי שהיה קודם, אלא שפיג'ו טוענים למספר רב של שיפורים ובהם פעולת מנוע עפ"י מחזור מילר (לטובת חיסכון), שימוש בשרשרת תזמון במקום רצועה (מה שעשוי להביא מזור לבעיית הרצועות הטבולות בשמן שנטו להתפורר), מגדש טורבו חדש עם גיאומטריית להבים משתנה ועוד. התוצאה היא עליית הספק של 6 כ"ס ל-136 כ"ס סה"כ. בנוסף יש גם תיבת הילוכים חדשה, כעת כפולת מצמד עם 6 הילוכים שמחליפה את תיבת 8 ההילוכים הפלנטרית. גם התיבה החדשה היא תוצרת איסיין היפנית.

כאמור השינוי המהותי ביותר הוא הוספת מערך היברידי מתון 48 וולט, שבשונה מהמקובל בתעשייה כולל מנוע חשמלי חזק, 28 כ"ס ו-5.6 קג"מ. הנתונים האלה מאפשרים נסיעה על חשמל בלבד - פעולה שלא מתאפשרת כמעט באף רכב אחר עם מערך היברידי מתון.

פיג'ו 3008 מחודש. אתר יצרן
תא הנוסעים נותר ללא שינוי, בשביל זה נמתין לדור החדש/אתר יצרן

יציאה מאיזור החניה וה-3008 נע על חשמל בלבד. עולים במהירות ועדיין על חשמל. הכביש שחלקו נמצא בירידה מסייע להשאיר את הרכב בהנעה נטולת מזהמים, ורק אחרי יותר מק"מ מתעורר מנוע הבנזין. מרשים. גם ללא הירידה בפני השטח, התופעה הזו של הפסקת מנוע הבנזין לפרקי זמן ארוכים, חזרה על עצמה. ובזכות חיבור ברצועה בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין, ההדלקה והכיבוי של מנוע הבנזין נעשית באופן חלק ביותר. בנוסף, התחושה נעימה יותר גם בעצירה מוחלטת כשמנוע הבנזין פועל, פשוט כי המנוע פחות דוחף לנוע, פעולה שהיתה מאוד מורגשת בעבר. זה הושג בין היתר גם בזכות תיבת ההילוכים החדשה הזריזה יותר בפעולתה.

כל השינויים האלה לא השפיעו על הביצועים, והמנוע החדש מציע פחות או יותר את אותן יכולות שסיפק קודמו. לא מסעיר במיוחד, אבל מספיק כדי לענות על כל צורך משפחתי. השינוי המהותי מגיע לידי ביטוי במשאבת הדלק. לטענת פיג'ו, המנוע החדש חסכוני ב-15% ביחס למנוע הבנזין המוחלף. ברכב המבחן שלי רשם מחשב הדרך צריכה של 13.5 ק"מ לליטר. נתון נאה בהתחשב באופי הנסיעה, אבל גם כאן יש לזכור כי נתון אמיתי נוכל להשיג רק במבחן בארץ. וזה יקרה כשהגרסה הזו תגיע אלינו במהלך הרבעון האחרון של שנה זו.

פיג'ו 508 מחודשת. אתר יצרן
זה אריה! ה-508 פלאג אין משלבת בין כוח, התנהגות וחיסכון/אתר יצרן

פיג'ו 508PSE היברידי פלאג אין כוחני

גם ספינת הדגל של פיג'ו עברה מתיחת פנים שעיקרה קוסמטית, ולאירוע הגיעה הגרסה הבכירה ביותר, 508PSE (ר"ת: Peugeot Sport Engineered). זו יחידת כוח היברידית נטענת שמשלבת מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר עם 2 מנועים חשמליים ליצירת הנעה כפולה ו-360 כ"ס. זו אותה יחידת כוח שנמצאת ב-DS9 אבל כיוון ש-508 קצרה וקלה יותר, ובעיקר מכוילת אחרת, קיבלנו כאן אריה אמיתי. הביצועים מעולים, לא שציפנו לפחות מכך עם 5.2 שניות ל-100 קמ"ש, אבל הם פשוט משחקים כינור שני להתנהגות הכביש. סחיפות נשלטות לתוך פניה, היגוי חד ומדויק שמאפשר לצאת ממנה, מרכב מרוסן ושטוח מאוד מאפשר תפירה מענגת של סדרת פניות, ופתאום פיג'ו חזרה למקומה הנכון בשרשרת המזון כמכוננת נהיגה מתגמלת ומהנה. וזה מבלי להציע כיול קשיח, אלא להיפך, 508 שומרת על נוחות נסיעה גבוהה. פשוט תענוג. מה הסיכוי לראות אותה בישראל? לאור מכירות 508 הנוכחית ששיווקה הופסק בשל ביקוש נמוך - קלוש ביותר. ההפסד כולו שלנו.

הכותב היה אורח חברת פיג'ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully