וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך של שברולט טראוורס

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 19:03

הטראוורס שהתחדש לקראת שנת הדגם 2024 מוסיף שתי רמות גימור חדשות להיצע שלו. האחת פונה למראה רכב השטח הקשוח, השנייה הולכת לצד הספורטיבי. מתי אצלנו?

שברולט טראוורס 2024. אתר יצרן
ה-Z71 (מימין) וה-RS/אתר יצרן

אחרי קדנציה של חמש שנים בדור השני שלו, מפנה שברולט טראוורס את מקומו לדור חדש לגמרי של המיניוואן-קרוסאובר הגדול של היצרנית. הפעם, הכיון עוד פחות מיניוואני והרבה יותר קשוח, עם דמיון לטאהו ואימוץ מראה החזית של כל הקרוסאוברים ורכבי השטח של שברולט כיום.

שברולט לא פרסמה נתוני מימדים רשמיים, אבל ההערכות של אתרים אמריקניים הן שהמימדים גדלו בשיעור מתון יחסית, 5.23 מטרים לאורך (5.19 בדגם היוצא ), 2.01 מטרים לרוחב (199 בעבר), גובה של 1.82 מטרים ובסיס גלגלים של 305 ס"מ שדווקא קצר מ-307 הס"מ של הדור היוצא.

שברולט טראוורס 2024. אתר יצרן
גרסת ה-Z71 תציע תדמית יותר מאשר יכולת/אתר יצרן

את מנוע ה-V6 הוותיק בנפח 3.6 ליטרים ו-310 הסוסים מחליף מנוע 4 צילינדרים מוגדש טורבו בהספק דומה שב-GM מעריכים כ-315 כ"ס אבל מי שמשתפר משמעותית הוא נתון המומנט שעומד על סביבות 43 קג"מ לעומת 36.7 במנוע היוצא. תיבת ההילוכים עם שמונה יחסי העברה (תשעה בדור היוצא) שנעים לגלגלים הקדמיים או לכל הגלגלים בהתאם לגרסת הדגם.

כאמור, מלבד רמות הגימור המוכרות LS הבסיסית ו-LT המאובזרת יותר, הטראוורס יוצע בשתי "הצעות הגשה" כאשר שתיהן עושות שימוש בשמות היסטוריים של שברולט. ה-Z71 שתיארה לאורך השנים את חבילת השטח של היצרנית וה-RS שהייתה שמורה לגרסאות הספורטיביות יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שברולט טראוורס 2024. אתר יצרן
מערכת הנעה כפולה לפי דרישה בגרסת ה"שטח"/אתר יצרן

בכל הקשור לחבילת השטח, בהודעה (מהמרושלות ומקמצות בפירוט בה נתקלתי) אין נתונים מדויקים על מה בדיוק כלול במפרט. למעט העובדה שזו מערכת הנעה כפולה המופעלת על פי דרישה באמצעות שני מצמדים, הגבהה של 3 ס"מ למרווח הגחון ביחס לדגם הרגיל (שאת הנתון שלו היא לא מוסרת...) באמצעות בולמים וצמיגים גדולים יותר וכן בקרות אלקטרוניקה לנסיעה בשטח.

הגרסה השנייה של הטראוורס תהייה ה-RS, כאן בשברולט מספרים על בולמים קשיחים יותר להתנהגות כביש משופרת, חישוקי 22 אינץ' וכמובן גם חבילת הופעה חיצונית ספורטיבית. אבל למי שמצפה לאיזו מקבילה לאסקלייד V, הוא כנראה לא יהיה מכונית ספורט גדולה בדיוק כמו שגרסת השטח היא לא בדיוק רנגלר.

שברולט טראוורס 2024. אתר יצרן
טוב, אמריקה אחרי הכל/אתר יצרן

בכל מה שקשור לתא הנוסעים, הטראוורס עובר שינוי מהותי. כאשר את העיניים תופסים מייד שני המסכים שלו, זה של לוח המחוונים סתם גדול מאוד עם 11 אינץ' וזה של המולטימדיה מפלצתי עם 17.7 אינץ' - שניהם מגיעים כסטנדרט. למרות המימדים האלו, היא שומרת על מיקומם של כפתורים וחוגות פיזיים לשליטה במערכת השמע ובקרת האקלים. פינוי בורר ההילוכים מהקונסולה המרכזית מפנה שם מקום אחסון, לא שבטראוורס היוצא היה חסר.

רמת הגימור LS תגיע בסידור של 8 מושבים, כאשר שאר רמות הגימור מגיעות בסידור 7 מושבים עם שני מושבי קפטן בשורה השנייה.

שברולט טראוורס 2024. אתר יצרן
שני מושבי קפטן ברמות הגימור הגבוהות עם 7 מושבים, או 8 מושבים ברמת הגימור LT הבסיסית/אתר יצרן

מערכות סיוע הנהיגה כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטומטית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת". בנוסף, יצויד הדגם במנגנון המנוע כל תנועה של המכונית לפני שהיושבים בו חגורים. כמו כן, בשברולט מצהירים שהרכב יהיה בעל תאימות למערכת הנהיגה האוטונומית החלקית "סופר קרוז" בעתיד.

מול הטראוורס החדש יעמדו מתחרים וותיקים כמו סובארו איבולטיס, יונדאי פאלאסייד, פורד אקספלורר, הונדה פיילוט וטויוטה היילנדר, כולם מצוידים בתדמית "שטח" מקדמת המכירות שנעדרה מהדור הנוכחי. כאשר יגיע לישראל בעוד שנה, ברבעון האחרון של 2024, נוכל לדעת כמה היא גם מוכיחה את עצמה בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully