וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לישראל: סינית עם שורשים איטלקיים

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 12:46

ברבעון האחרון תנחת בישראל יצרנית סינית נוספת SWM, בהיצע: קרוסאובר בנזין ומסחריות חשמליות. החל מ-2024, גם בגרסה חשמלית, מה יהיה המחיר?

היצרנית הסינית SWM בדרך לישראל. אתר יצרן
ה-G01F תגיע בתחילה עם מנוע בנזין ושנה הבאה בהנעה חשמלית/אתר יצרן

אחרי שנים רבות בתחום השירותים, האחזקה והלוגיסטיקה לחברות היסעים ותחבורה ציבורית ופעילות ייבוא של אוטובוסים מתוצרת Skoda Temsa מטורקיה בחמש השנים האחרונות (בשותפות עם "אוטומקס"), חברת "דלהום" רוצה להרחיב את טווח עיסוקיה גם לייבוא מכוניות ומסחריות חדשות לישראל.

המותג אותו תייבא החברה לישראל הוא SWM, מותג אופנועים איטלקי במקור שנמכר בשנת 2014 לקבוצת BRiLLIANCE הסינית (המייצרת בין השאר את דגמי ב.מ.וו לשוק הסיני), כאשר חלוקת העבודה היא מחלקת עיצוב שעדיין פעילה באיטליה וייצור בסין. מבין דגמי SWM, יגיעו לישראל בשלב זה המסחרית X30L והקרוסאובר G01F. שטרם קבלת תקינה מלאה, ישווקו פה בסדרה המוגבלת ל-400 יחידות.

היצרנית הסינית SWM בדרך לישראל. אתר יצרן
ה-G01F, במימדים קצת יותר גדולים מקיה ספורטאז'/אתר יצרן

הקרוסאובר G01F הוא גרסה מעוצבת ו"ספורטיבית" של ה-G01 שהוצג ב-2018. באורך של 4.67 מטרים, 1.85 לרוחב ובסיס גלגלים של 275 ס"מ, על מנת לתת פרופוציות, קצת יותר גדול מקרוסאוברים כמו קיה ספורטאז' ושות'.

על ההנעה שלו, לפחות בשלב הראשון - מנוע 1.5 ליטר בנזין, ככל הנראה מבוסס על מנוע של מיצובישי, שגם אותה מייצרת חברת האם ברישיון בסין. ההספק עומד על 154 כ"ס ותיבת ההילוכים אוטומטית כפולת מצמד עם 7 יחסי העברה. בהמשך, ועם אמירה כללית שמדובר ב"תחילת שנה הבאה" לדברי בכיר אצל היבואנית, תגיע לפה גם הגרסה החשמלית שלו שלפחות לפי הצהרת היצרנית תהייה עם סוללת 105 קוט"ש של BYD וטווח מוצהר של 1,000 ק"מ (על פי התקן הסיני, שווה ערך לכ-700 ק"מ לפי WLTP).

אולם ההצהרה המעניינת יותר הייתה שהכוונה היא להתחרות בג'ילי מבחינת טווח המחירים, באם זה יהיה המפרט החשמלי הסופי, זה עשוי להציב אותו בפוזיציה מעניינת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
היצרנית הסינית SWM בדרך לישראל. אתר יצרן
לדברי היבואנית הדגם יצויד במערכות בטיחות מתקדמות/אתר יצרן

באתר היצרנית מפורטת רשימת האבזור של רמת הגימור הגבוהה של הדגם (היא הרלוונטית אלינו בשל העובדה שרמות הגימור הנמוכות יותר בעלות שתי כריות אוויר בלבד), זו כוללת גג שמש פנורמי, מסך 12 אינץ' למערכת המולטימדיה, מצלמות היקפיות, דלת תא מטען חשמלית, חימום ואוורור למושבי הנהג והנוסע החשמליים, תאורת לד ועוד.

לדברי היבואנית, הדגם יצוייד במערכות בטיחות מתקדמות כמו תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטומטית ובקרת שיוט אדפטיבית, אם כי את אלו לא מצאנו במפרט.

האחריות תעמוד ככל הנראה על שנתיים לרכב וחמש שנים לסוללות.

היצרנית הסינית SWM בדרך לישראל. אתר יצרן
המסחרית X30L, בתצורת מטען או נוסעים/אתר יצרן

הדגם השני שיגיע יכוון לתחום המסחריות הקלות החשמליות, זה שכיום נמצאת בו רק מקסוס, כאשר הדגם שישחק שם הוא ה-X30L.

עם אורך כללי של 4.5 מטרים, בסיס גלגלים של 292 ס"מ ושטח מטען של 251 לאורך ו-148 ס"מ לרוחב. מבחינת מימדים, הוא מתמקם מול כלים כמו טויוטה פרו אייס או פיאט סקודו. הדגם יגיע בשלוש תצורות פנימיות; נוסעים (נהג + 7), מסחרי (נהג + 4) ושטח הטענה ומטען מלא, עם מושבים קדמיים ושטח הטענה מאחור.

ההנעה היא אחורית, בם עם מנוע יחיד בן 80 כ"ס שיונע בידי סוללה מתוצרת CATL לטווח מוצהר מוגבל מאוד של 300 ק"מ. מה שמגביל אותו לשימוש חברות הסעות בעלות סבבי טווח קצר ואפשרות טעינה מהירה (עמדות DC שמסופקות על ידי היבואנית) או חברות שליחויות הפועלות בערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully