וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסיקה: מהינדרה ההודית תוכל לשווק בארה"ב את חיקוי הג'יפ שלה

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 11:24

בית המשפט האמריקני הכריע: מהינדרה ההודית תוכל למכור בארה"ב את חיקוי הג'יפ שלה, למרות הדימיון הבולט. במה הוא שונה מה-CJ הקלאסי ומה הסיכוי שנראה אותו בישראל

מהינדרה רוקסור. אתר יצרן
כבר לא דומה לג'יפ? הגרסה העדכנית של הרוקסור שהותרה לשיווק/אתר יצרן

הרוקסור, רכב השטח של מהינדרה שנראה בול כמו הג'יפ המקורי, יוכל להימכר בארה"ב ולא מפר את זכויות היוצרים של האוריגינל. כך קבע בית משפט במישיגן, שם גם ממוקם מפעל של החברה ההודית.

ראשיתו של הסיפור בשנת 2019. אז, כשנה אחרי החשיפה שלו, מגישה ג'יפ, עדיין תחת פיאט-קרייזלר לפני המיזוג שיצר את סטלנטיס, תביעה לבית המשפט וללשכת הסחר בארה"ב בדרישה שיאסור את שיווק דגם ה"רוקסור" של מהינדרה ההודית בצפון אמריקה.

הסיבה: דימיון, שלא לומר - העתקה של עיצוב הג'יפ הקלאסי (CJ) עיצוב שמוגן בזכויות יוצרים של ג'יפ. כתוצאה מכך, עצרה מהינדרה את המכירות של הדגם, כאשר בית המשפט התנה את המשך השיווק בשנוי של העיצוב החיצוני. מה שהחברה אכן עשתה, עם חזית שהזכירה הפעם את ה-FJ40 של טויוטה. לאחר שבית המשפט אישר כי יש "מרחק הגון" בין העיצובים שלה ושל ג'יפ, הותר לה למכור אותו.

מהינדרה רוקסור. אתר יצרן
הגרסה המקורית, דימיון מוגזם, שלא לומר העתקה בוטה/אתר יצרן

אלא שהחלטה של בית המשפט כי הרכב שונה מספיק, לא היה סוף הסיפור. היצרנית האמריקנית לא וויתרה ותבעה שוב כי ייאסר שיווק הדגם, שגם עם החזית החדשה עדיין מזכיר את קווי המתאר של ה-CJ בשל הקווים הרבועים שלו, מפתח הדלת, הפרופיל של גובה מכסה המנוע והחלק האחורי ועוד. גם הפעם קיבל בית המשפט את עמדתה, הפעם, לא קיבלה מהינדרה את הפסיקה והחברה החליטה לערער בפני בית המשפט ולאחר דיון נוסף דוחה כאמור בית המשפט במישיגן את ערעורה של ג'יפ ומתיר לשווק את הגרסה בעלת העיצוב המחודש.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מהינדרה רוקסור. אתר יצרן
גם אחרי השינוי, בג'יפ טענו שגם בלי החזית, הוא דומה מדי ל-JC גם בצללית/אתר יצרן

הרוקסור מוגדר כרכב שטח (UTV) לשימוש באיזורים סגורים ומוגדרים (בדומה ל-RZR במידה מסוימת) ואינו מורשה לנוע על כבישים ברוב המכריע של מדינות ארה"ב. המימדים החיצוניים שלו הם 3.75 מטר לאורך, רוחב של 1.54 מטר, גובה של 1.95 מטר ובסיס הגלגים שלו 2.44 מטר. מרווח הגחון סביר - 22.8 ס"מ.

הוא מונע על ידי מנוע טורבו דיזל 2.5 ליטר עם 62 כ"ס ו-19.9 קג"מ, שיריצו אותו למהירות מירבית של 88 קמ"ש ויעניקו לו כושר גרירה מכובד של עד 1.5 טון. ההנעה היא אחורית, או כפולה עם הילוך כוח.

המחיר, שמתחיל ב-19 אלף דולר לגרסה הפתוחה זול מזה של פולאריס RZR XP בסיסי ב-2,000 דולר לצורך ההשוואה. מחיר הגרסה הסגורה שמציעה אפילו מזגן בסיסי הוא כ-26 אלף דולר.

זה אומר שאם הרוקסור יגיע לישראל, המחיר שלו יתחיל בכ-100 אלף שקל. אמנם עם רישוי לשטח בלבד, בלי כריות אוויר, ABS ופנסי איתות, אבל בעיצוב רטרו ועם אמינות של רכב חדש. מי ירים את הכפפה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully