וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצטרפות למאבק: יבואניות הרכב ששובתות

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 14:53

חמש יבואניות רכב גדולות הצטרפו ליום ההשבתה של המשק: אולמות התצוגה ייסגרו ומטות ההנהלה של היבואניות יהיו סגורים. מתקני המסירה והמוסכים יישארו פעילים

חשבתם לנצל את יום ההשבתה לבדוק את המכונית הבאה שלכם? כדאי שתדעו שאם היא שייכת ליבואניות כלמוביל, דלק מוטורס, סמלת, UMI ומאיר - אתם תמצאו אולמות סגורים ומענה טלפוני מינימלי. בעלי ומנהלי היבואניות האלו הודיעו כי יצטרפו ליום ההשבתה במשק שנערך היום. ארבע היבואניות האלו חולשות על 26 מותגי רכב מפיאט ועד קאדילק.

כאשר אצל כלמוביל מדובר ביונדאי, מיצובישי, מרצדס ואורה, בדלק מוטורס אלו זיכיונות היבוא של מאזדה, פורד, ב.מ.וו (מכוניות ואופנועים) ומיני. ב-UMI אלו שברולט, קאדילק ואיסוזו. בסמלת פיאט, ג'יפ, סובארו, אלפא רומיאו, אבארט, WEY, RAM, איווקו, פרארי, מזראטי והונגצ'י. מאיר היא יבואנית וולוו, פולסטאר, לינק&קו והונדה (מכוניות ואופנועים).

פרארי 296GTB. יצרן,
רוצים פרארי? לא היום/יצרן

מבירור שערכנו, עולה כי במסגרת ההשבתה אולמות התצוגה ומשרדי החברות עצמה יהיו סגורים למעט מוקדי מענה חירום ללקוחות. מי שיוסיפו לעבוד הם מוסכי היבואניות וכן יתקיימו מסירות רכב שנקבעו מראש. במקרה של תמיכה בציי תחבורה ציבורית ורכבי חלוקה, כמו במקרה של מאיר שמייבאת את משאיות ואוטובוסי וולוו, תימשך גם הפעילות הזו להתנהל כסדרה.

זו אינה הפעם הראשונה בה מצטרפות היבואניות למאבק. גם ביום השביתה הכללית שהוכרזה ב-27 במרץ - למחרת ההודעה על פיטורי שר הביטחון גלנט, שבוטלו אחר כך. אז, עשו זאת היבואניות כולן, תחת הנהגת איגוד יבואני הרכב. כיום ונכון לעכשיו אלו ארבע היבואניות האלו בלבד, כאשר מרשימת היבואניות השובתות נעדרות יבואניות בולטות כמו יוניון מוטורס (טויוטה, לקסוס וג'ילי) טלקאר (קיה, סאנגיונג וסרס), צ'מפיון מוטורס (פולקסווגן, סקודה, אודי וסיאט) וקרסו מוטורס (רנו, ניסאן, דאצ'יה, אינפיניטי וצ'רי).

מעבר להזדהות כזו או אחרת עם הרפורמה או המאבק בה, יבואניות הרכב חוות בחודשים האחרונים, בעיקר בשוק היוקרה האטה במכירות שנובעות מעליות הריבית, היחלשות השקל, חוסר ודאות כללית במשק וגם השפעה על תעשיית ההיטק עם צמצום ההשקעות שבטח לא מריץ חברות לחדש חוזי ענק עם חברות ליסינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully