וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד הישג למירי רגב: התפטר אבי נאור, יו"ר הרלב"ד

עודכן לאחרונה: 24.7.2023 / 15:46

מייסד 'אור ירוק' ומי שעזב קריירה עסקית כדי להילחם בקטל בדרכים שגזל את בנו, עוזב בייאוש: "נוכחתי לראות שבמדינת ישראל לא בשלו התנאים להוביל תוכנית לאומית רחבת היקף לצמצום דרמטי בתאונות"

אבי נאור, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. נתן ווייל, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אבי נאור בעת שמונה לתפקידו בידי שרת התחבורה הקודמת, מרב מיכאלי/לשכת העיתונות הממשלתית, נתן ווייל, לע"מ

כשנה וחצי בלבד אחרי שנכנס לתפקידו כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הודיע הבוקר אבי נאור לשרת התחבורה מירי רגב על התפטרותו.

נאור (75), מייסד עמותת 'אור ירוק' ומי שזעב קריירה עסקית מצליחה כדי להילחם בשירות המדינה בקטל בדרכים שגזל את בנו הבכור רן ז"ל בגיל 19, מונה לתפקידו בידי שרת התחבורה הקודמת, מרב מיכאלי.

במכתב ששלח לעובדי הרשות והגיע לידי "וואלה", כתב הבוקר: "בשנה וחצי האחרונות מאז נקראתי לתפקיד על-ידי שרת התחבורה הקודמת, פעלתי להגשמת מסע חיי, המאבק בתאונות הדרכים, בתקווה שאצליח לצמצם את מספר ההרוגים והפצועים, ובכך למנוע מעוד משפחה את הסבל הקשה והמוכר
לי באובדן של בן משפחה בתאונת דרכים.

"עם הגעתי לרלב"ד, מצאתי ארגון עם עובדים מסורים ומקצועיים, המסוגלים בהינתן התנאים הראויים להוביל את מדינת ישראל להגשמת החזון. פעלנו לילות כימים לגיבוש תכנית אסטרטגית רב שנתית הגזורה מיעדים לאומיים משמעותיים, מתוך כוונה ואמונה שתקבל הכרה ותמיכה ממשלתית, ויוקצו לה המשאבים והתקציבים הלאומיים הנדרשים לה.

"לאורך הדרך נחלנו הצלחות לא מעטות. הובלנו החלטת הממשלה שאישרה את עקרונות התוכנית, השקנו פיילוט ליישום התוכנית באשכול המפרץ באמצעות תקציב ייעודי, עמלנו על רפורמה מקיפה בהליך הוצאת רישיון ושמירת כשירות של רוכבי דו גלגלי, גיבשנו תוכנית מודל לשיפורי בטיחות נרחבים בכביש 90 והוצאתם לדרך, הסדרנו בהסכם חדש את הפעלת מיזם 'שומרי הדרך', הפכנו לשותפים משמעותיים בשולחנות קבלת החלטות, גייסנו עובדים בתקנים חדשים ואף החזרנו לתפקוד את מועצת הרשות".

הזירה בכביש 6 בה שלושה נהרגו בתאונת דרכים סמוך למחלף קריית גת. 5 ביוני 2023. איחוד והצלה, עיבוד תמונה
תאונת דרכים שבה נהרגו שלושה בכביש 6. מתחילה השנה נהרגו בכבישים 213 בני אדם, זינוק של 11%/עיבוד תמונה, איחוד והצלה

נאור, לשעבר מנכ"ל חברת אמדוקס ומי שתרם במהלך השנים מהונו יותר מ-400 מיליון שקל ל'אור ירוק' ולמאבק בתאונות הדרכים, כותב כי "בשלב זה עליי להודות, זה לא מספיק ולא לשם כך הגעתי. הייעוד לשמו הצטרפתי לרלב"ד הינו הובלת חזון לאומי של תכנית חומש בעלת עדיפות לאומית ותקצוב רחב היקף. לצערי ולאכזבתי, לאורך הדרך נוכחתי לראות שבמדינת ישראל לא בשלו התנאים להוביל תוכנית לאומית רחבת היקף שתחולל את השינוי ההכרחי במפת תאונות הדרכים, קרי, צמצום דרמטי, עד כדי מאות הרוגים בתאונות דרכים עד סוף העשור. הדרך להכשרת הלבבות של גורמי המפתח השונים עוד ארוכה, ובשלב זה אני חש כי איני מסוגל עוד לכהן בתפקידי בתנאים אלו".

ביום פוליטי דרמטי הוסיף נאור: "חשוב לי להדגיש, החלטה קשה זו גמלה בליבי בשבועות האחרונים, כאשר הבטיחות בדרכים הינו השיקול היחיד שעומד לנגד עיניי. אני עוזב בידיעה שברלב"ד נמצאים אנשים מוכשרים וחרוצים המקדמים, איש איש בתפקידו, את הבטיחות בדרכים בישראל, וכי הארגון נשאר בידיו הנאמנות והמקצועיות של המנכ"ל, שימשיך להוביל את הרשות בכל הצמתים החשובים".

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר בתגובה כי "המאבק בתאונות הדרכים ספג היום מכה קשה ואני מצר מאד על עזיבתו של אבי נאור. גרירת הרגליים המתמשכת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, האדישות וחוסר הנכונות לאשר את התכנית הלאומית שתוביל לירידה של 50% בהרוגים בשנים הקרובות מובילות את ישראל למקום האחד לפני אחרון מכל מדינות אירופה בבטיחות בדרכים. האחריות הייתה ותישאר של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ובידיה הכוח והחובה להציל 350 בני אדם מדי שנה".

יעקב הוסיף כי "שנת 2023 קטלנית ומדממת בהשוואה לשנים אחרות בעשור האחרון עם עליה חדה בהרוגים בתאונות הדרכים ולכן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת להכריז על מצב חירום בכבישים עוד היום. יש לאשר ולתקצב את התכנית הלאומית כדי לעצור את הקטל בכבישים, פעולה אשר תוביל את ישראל להיות מדינה מובילה בבטיחות בדרכים ולא מדינה נכשלת. הכסף קיים ולכן חייבים להפנות אותו לטובת הצלת חיי אדם וחסכון של צער, סבל וכאב ממשפחות שכולות רבות".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי נאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully