וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעדיפים אוטובוס ממוזג במקום צעידה בחום? שלמו מהבוקר עוד 12%

עודכן לאחרונה: 25.7.2023 / 9:12

לאחר שאמש הכשילה מירי רגב ניסיון נוסף למנוע את ההתייקרות, מזנקים מהבוקר מחירי התחבורה הציבורית ב-12%. המשלמים באפליקציות ישלמו יותר כבר היום, משתמשי הרב קו רק מה-1 באוגוסט

מירי רגב על רקע הפקקים במדינה והרכבת הקלה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
רגב. מתעקשת על הוזלת מחירים בפריפריה בלבד במקום למנוע התייקרות בכל הארץ/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אנשי משרד התחבורה והאוצר התכנסו אתמול אחר הצהרים לדיון מכריע בניסיון לעצור את עליית מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור ממוצע של 12%.

במוקד הדיון עמד שוב תקציב בסך 360 מיליון שקל שהשיגה שרת התחבורה מירי רגב למימון הרפורמה שיזמה, להוזלת מחירי הנסיעה בפריפריה, כדי לבטל את הייקור שלהם בתקופת קודמתה, מרב מיכאלי. רגב, שהייתה יכולה להקצות את הכסף הזה להקטין את עליית המחירים כעת גם בראשון לציון, בת ים ונתניה, העדיפה לשמור אותו למימון רפורמת "צדק תחבורתי", בתקווה לגזור אחר כך את הקופון הפוליטי שבביצועה.

אולי כדי למנוע מרגב ביקורת פוליטית על ההתייקרות כעת, שנובעת מעליית מחירי הדלק ושכר הנהגים כדי למלא אלפי תקנים לא מאוישים בענף, נמנע משרד התחבורה מלפרסם לציבור רשמית את תעריפי הנסיעה החדשים. אלה פורסמו רק בידי חברות התחבורה הציבורית, שכן מאמינות שצריך ליידע את הלקוחות שלהן לפני התייקרות המוצר שהן מספקות להם כזכייניות של המדינה.

תחנת סבידור מרכז. 22 ביוני 2020. ראובן קסטרו
נוסעים ברכבת להפגין בקו ירושלים תל אביב? שלמו עוד שלושה שקלים לכיוון/ראובן קסטרו

וכך למשל, נסיעה עירונית למרחק של עד 15 ק"מ באוטובוס תתייקר מ-5.5 ל-6 שקלים, דווקא בחום הזה שבו רבים מעדיפים לנסוע תחנה אחת באוטובוס הממוזג, במקום להינמס בהליכה ברחוב שאינו מוצל. נסיעה ברכבת מתל אביב לירושלים תתייקר בשלושה שקלים, מ-24 ל-27 שקל. נסיעה דומה באוטובוס תתייקר מ-16 ל-18 שקל.

עוד מחירים חדשים: מנוי חופשי חודשי בפריפריה לנסיעות עד 40 ק"מ יתייקר מ-99 ל-111 שקל. חופשי חודשי משולב אוטובוס ורכבת עד 40 ק"מ יתייקר מ-225 ל-252 שקל. ואילו מנוי חופשי חודשי לנסיעות באוטובוס וברכבת למרחקים שמעל 225 שקל יעלה 684 שקל במקום 610 שקל.

מאיגוד כוח לעובדים נמסר כי "המדינה פועלת נגד הציבור המשותף לתחבורה הציבורית בישראל - משתמשי התחבורה הציבורית ונהגי התחבורה הציבורית. במקום לדאוג מבעוד מועד לתקציב ראוי ולשפר את התחבורה הציבורית כפי שמצופה מהם, בוחרים האוצר ומשרד התחבורה בפיתרון הקל - 'לחלוב' את משתמשי התחבורה הציבורית. רובם מגיעים מתוך השכבות המוחלשות כלכלית- ומנסים להטיל את האחריות על עובדי התחבורה הציבורית.

"המדינה מעלה את מחיר הנסיעה ב-12 אחוזים, כאשר היא מעדכנת את הסבסוד לשכר הנהגים ב-2 אחוזים בלבד. השכר עלה ברובו בקיץ 2022 בעקבות חמשת השביתות בהן נקטנו. יתרה מכך, גם כיום שכר הנהגים לשעה נמוך מממוצע השכר השעתי במשק. בדיוק משום כך מתקשות החברות לגייס נהגים והמחסור בנהגים מגיע לכדי 6,000 נהגים. שכר הנהגים איננו הבעיה אלא הכלי לחילוץ ענף התחבורה הציבורית מקריסה. לא נשתוק עד לשכר ראוי שיכבד גם את הנהגים וגם את משתמשי התחבורה הציבורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully