וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה הורתה לתושב להסיר מצלמת מהירות מזויפת שהציב

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 8:43

תושב רחוב צדדי שהפך לקיצור דרך פופולרי החליט שלא לחכות למענה של המשטרה לנהגים המאיצים דרך השכונה והציב ארגזים שנראים כמו מצלמת מהירות. זה לא מצא חן בעיני השוטרים

לרוב, כאשר מדברים על לקיחת החוק לידיים, מתייחסים לאזרח שנוקט פעולה ישירה כנגד כאלו המפירים אותו, אולם לתושב מרילנד שבארה"ב שנמאס מנהגים שנוסעים במהירות מופרזת ליד הבית שלו היה דווקא כיוון אחר - הוא הקים עמדה שנראית כמו מצלמת מהירות בצד הרחוב, כאשר הוא מקווה שכך יצליח להביא להאטת הנהגים הממהרים.

האזרח, שמתגורר בעיירה קניזינגטון, ברחוב הסמוך לשני כבישים מהירים, דרכו נהגים רבים יצרו "קיצור דרך" בין שני הכבישים, בנה עמדה שנראית ברגע הראשון כמו מצלמת מהירות. אולם אולי כדי שלא להסתבך עם החוק בקופסאות האפורות שהניח אחת על השנייה (בדומה לעמדות מצלמות המהירות האמריקניות) הוא שם ספרים, כדי שזו תיחשב כ"ספריה קהילתית".

השכנים מספרים שהנהגים שחולפים במהירות ברחוב השקט, לעיתים במהירויות של 80 קמ"ש כבר גרמו לנזקים למכוניות החונות שם, וכי הם פנו מספר פעמים בעבר למשטרה המקומית על מנת שתיתן מענה לתופעה - אך דבר לא נעשה.

התוכנית עבדה, ולדברי התושבים הביאה לירידה במהירות הנסיעה של הנהגים ברחוב. ואולי אם היה מסתפק רק בהקמת "ספריית המהירות", הייתה המשטרה מתייחסת בסלחנות ליוזמה המקומית הזו, אבל הוא הגדיל לעשות ותלה שלט "אכיפה מצולמת של חוקי התנועה" מעל העמדה המאולתרת, זה כבר היה יותר מדי.

משטרת המחוז הורתה לאזרח להסיר את השלטים וכן לסלק את הארגזים מצד הדרך, וגם אסרה עליו למקם אותם בתוך השטח הפרטי שלו ללא אישור מפורש. לדברי המשטרה המיקום והרחוב אינם מאושרים להקמת מצלמה, גם אם זו מזויפת.

מצלמת מהירות. קובי ליאני
אמיתית או מזויפת, התרומה לבטיחות זהה/קובי ליאני

זו אינה הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בסיפורים כאלה, ובשנה שעברה היו לפחות שני מקרים בהם בבריטניה לקחו אזרחים יוזמה והקימו מצלמות מהירות מזויפות ברחובות שבהם חלפו נהגים במהירות. כיום, גם בישראל ממוקמות לא מעט עמדות מצלמות מהירות לצד הדרך שבהן אין מצלמות פעילות, שזכו לשם "דחלילובה" שילוב של דחליל ומולטנובה, על-שם מכמונת המהירות הישנה של המשטרה. בשורה התחתונה, מכיוון שמיקום המצלמות האמיתיות והמזויפות לכתחילה לא נעשה באופן התורם לבטיחות, הן עשו את הדבר ההפוך - גורמות לנהגים להאט בחדות לפניהן, תוך יצירת הפרעה לתנועה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully