וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכונים בלחיצת כפתור ושליטה מרחוק: רכב העתיד הגיע לישראל

בשיתוף BYD

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 12:17

מותג הרכב החשמלי BYD מציג מהפכה בעולם הרכבים החכמים: ביצוע עדכוני תוכנה, כמו גם הוספת אפליקציות ופיצ'רים בשליטה מרחוק בלחיצת כפתור. וגם: יכולות תפעול ושליטה מרחוק שמשנות את כללי המשחק בכל הקשור לשימוש ברכב

רכב BYD. יח"צ,
"המשמעות הישירה היא שבמקרים רבים כבר לא יהיה יותר צורך להגיע באופן פיזי למרכזי השירות בשביל לבצע עדכון תוכנה"/יח"צ
המשמעות הישירה היא שבמקרים רבים כבר לא יהיה יותר צורך להגיע באופן פיזי למרכזי השירות בשביל לבצע עדכון תוכנה, זה מייתר את הצורך שטכנאי יכנס לרכב, יתחבר למערכת כזו או אחרת ויתחיל להוריד נתונים ולשנות נתונים

עד היום התרגלנו להכיר אותם בעיקר מעולם הסמארטפונים אך הבשורה הזו מגיעה כעת גם לעולם הרכבים החכמים: שדרוגי ה- OTA (Over The Air) בהם אנו מבצעים עדכוני מערכת שונים לרבות הוספת אפליקציות ופיצ'רים חדשים, בשליטה מרחוק/מהאוויר, הפכו זה מכבר לדבר שבשגרה עבורנו, ובלי צורך ביד מכוונת או סיוע טכני אנו מבצעים אותם בסמארטפונים שלנו ממש בלחיצת כפתור.

עכשיו תתארו לכם שאת אותו הדבר תוכלו לעשות גם ברכב החכם והמתקדם שלכם, ללא הגעה מיותרת למוסך ובלי התחברות ידנית לרכב. זה בדיוק מה שמציע כעת מותג הרכב החשמלי החכם BYD המאפשר לבעלי רכבי המותג את האפשרות לביצוע כל העדכונים החיוניים האלה בשליטה מרחוק. אישור שלכם בלחיצת כפתור פשוטה ועדכנתם את תכונות הרכב.

"BYD מביאה כיום יכולות יוצאות דופן"

אילו עדכונים יבוצעו באמצעות היכולת החדשה של BYD? למשל, שיפור פעילות מערכות הבטיחות על ידי הוספת פיצ'רים או עדכון קצב הריצוד של אורות הבלם בעת בלימת חירום. דוגמאות נוספות הן הוספת שפות, הוספת פונקציה של פקודות קוליות ברכב, הוספת פיצ'רים למערכות מולטימדיה, שדרוג יכולות טעינה, שדרוג בקרת בלמים, ועוד.

"BYD מביאה כיום למעשה יכולות יוצאות דופן, שמשנות את כללי המשחק בשוק הרכב. כל המערכות של הרכב מסוגלות להתעדכן אונליין כל הזמן. כל הלקוחות יכולים לקבל את כל העדכונים והשיפורים. בלחיצת כפתור קלה, באמצעות ה- OTA קיימת לנו היכולת להוסיף כל הזמן פיצ'רים חדשים ללקוחות ובכך לעדכן ולשפר את פעילות מערכות הרכב", מסביר סמנכ"ל Aftersales, דניאל סאיסקי.

"המשמעות הישירה היא שבמקרים רבים כבר לא יהיה יותר צורך להגיע באופן פיזי למרכזי השירות בשביל לבצע עדכון תוכנה, זה מייתר את הצורך שטכנאי יכנס לרכב, יתחבר למערכת כזו או אחרת ויתחיל להוריד נתונים ולשנות נתונים. כל ההפקה השלמה הזו נחסכת מהצרכן וגם מהיבואן ומהמוסכים שבדרך כלל צריכים היו להשקיע זמן רב בכל הטיפול בכך. יכולת זו אף מאפשרת לנו לעדכן גרסאות בתדירות נדרשת ככל שצריך כי היא לא מצריכה מאמץ או משאבים מיוחדים מאף גורם"

גבי פריאב, המנהל הטכני של ה-Aftersales מוסיף כי: "עדכוני OTA יכולים להיות עדכונים של פי'צרים חדשים או עדכון גרסאות של מערכות הרכב. יש עשרות מערכות שהיצרן יודע להיכנס אליהן, לעדכן ולשנות אותן מרחוק. אגב, ב-BYD ניתן לעשות עדכון תוכנה למרביתן של מערכות הרכב ולא רק למערכות ספציפיות".

רכב BYD. יח"צ,
"המערכת יודעת לעשות עדכונים בכל יחידות הבקרה שיש ברכב"/יח"צ

איך ה-OTA UPDATES עובדים בפועל?

"ברכב יש חבילת גלישה שהיצרן יכול לשלוט בה, סים קארד סלולרי שהמידע שלו מקושר לשרתי היצרן. המערכת יודעת לעשות עדכונים בכל יחידות הבקרה שיש ברכב. יש מספר מחשבים נפרדים ששולטים במערכות הרכב, למשל מיזוג אוויר, מערכת הבלמים, מערכת התאורה או מערכת מולטימדיה. היצרן סורק את המערכות שיש ברכב ובמקרה בו מותקנת גרסה ישנה, הוא יודע להוריד את עדכון הגרסה האחרון שמתאים ספציפית לאותו רכב, דרך חיבור רשת סלולרי, כך שבכל רכב יהיו את הגרסאות הכי עדכניות לכל המערכות".

"בעתיד יש גם תכנית לשדרג את לוגיקת הטעינה של סוללת הרכב. טעינה מהירה של עד 80 אחוז לוקחת כיום כחצי שעה ובעדכונים הבאים ירצו לקצר את הזמן הזה. ככל שהמטענים יהפכו להיות משוכללים יותר, אנו נוכל להתאים את הרכב למטענים הללו מבלי להגיע למרכז שירות. זה חוסך ללקוח המון זמן וטרחה ומאפשר להשתדרג בפיצ'רים יעילים שתומכים בנו בחיי היומיום", אומר פריאב.

אפליקציית BYD. יח"צ,
יכולות תפעול ושליטה מרחוק שמשנות את כללי המשחק. BYD APP/יח"צ

BYD APP: להיכנס לרכב נעים וממוזג; להדליק אורות ומנוע מרחוק

אם שכחת למשל לסגור חלון, תקבל התראה ותוכל לסגור את החלונות ברכב מרחוק. האפליקציה גם מאפשרת לראות נתונים על מצב הרכב, כמו סטטוס טעינה, הספק טעינה, לחץ אוויר בגלגלים וטמפרטורת מזגן. הכול נעשה כאמור מרחוק, ותוכלו לצפות בנתוני הרכב ולבצע בו פעולות אפילו מחו"ל

אבל זה לא מסתכם רק ביכולות ה- OTA UPDATES המתקדמות ביותר בשוק. בכל מה שקשור לרכב חכם ומקושר, גם ל-BYD App יש יכולות תפעול ושליטה מרחוק שמשנות את כללי המשחק בכל הקשור לשימוש ברכב. רוצים דוגמא?

קחו למשל את היכולת להדליק מרחוק את המזגן ברכב לפני שאתם מגיעים אליו, כך שתוכלו להיכנס לרכב קריר ונעים ביום קיץ לוהט או לחמם את המושבים הקדמיים ביום חורף קר. דוגמא טובה אחרת היא יכולת הפעלת הרכב והאורות כדי למצוא אותו בחניון עמוס. למעשה ניתן להפעיל את כל מערכות הרכב החיוניות מרחוק באמצעות האפליקציה וניתן לפתוח או לנעול את הרכב מכל מקום בעולם.

"כל זה מתאפשר הודות לעובדה שהשליטה ברכב והאפליקציה מבוססים על חיבור רשת. במובן הזה יש קשר בין האפליקציה לעדכוני OTA - שניהם מבטאים את הקישוריות של הרכב, שיכול להשתדרג אונליין מרחוק וגם להיות מופעל אונליין מרחוק", מציין סאיסקי.

"אם שכחת למשל לסגור חלון, תקבל התראה ותוכל לסגור את החלונות ברכב מרחוק. האפליקציה גם מאפשרת לראות נתונים על מצב הרכב, כמו סטטוס טעינה, הספק טעינה, לחץ אוויר בגלגלים וטמפרטורת מזגן. הכול נעשה כאמור מרחוק, ותוכלו לצפות בנתוני הרכב ולבצע בו פעולות אפילו מחו"ל. זוהי בעצם כניסה לעידן חדש בעולם הרכבים החכמים כש- BYD מובילה את המהפכה הזו".

רוצים לשמוע עוד כיצד מהפכת ה-OTA UPDATES ו-BYD APP עומדים לשנות לכם את החיים? לחצו כאן

בשיתוף BYD
  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully