וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב וסמוטריץ עוצרים את עליית מחירי התחבורה הציבורית, אבל יש קאץ'

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 17:38

שרת התחבורה הצליחה לקבל כ-750 מיליון שקל לרפורמת המחירים שלה, שכוללת 50% הנחה ביישובי פריפריה ובדירוג סוציו אקונומי נמוך. המחיר: יועלו מחירי הנסיעה ברכבת הקלה במרכז, ולא ישאר תקציב לתוספות שירות

סמוטריץ' ורגב בטקס חילופי השרים. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
רגב הצליחה לקבל מימון לרפורמה שיזמה, למרות ההתנגדות הראשונית של האוצר/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

ברגע האחרי האחרון נמנעה עליית המחירים בתחבורה הציבורית: שרת התחבורה מירי רגב ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ הודיעו כי סיכמו על מניעת התייקרות מחירי הנסיעה ב-12% בתחבורה הציבורית ועל יישום רפורמת התעריפים שיזמה רגב. ביטול ההתייקרות יהיה מיידי, אבל רפורמת התעריפים תיכנס לתוקף רק בספטמבר.

מעבר לביטול ההתייקרות, הרפורמה כוללת הנחות בשיעור 50% הנחה לכל תושבי היישובים בפריפריה הגאוגרפית (1-5), 50% לזכאי ביטוח לאומי ו-50% לתושבי היישובים בדירוג סוציו אקונומי 1-5 וכן 33% הנחה לצעירים מגיל 18-26 על חוזים חודשיים (חופשי חודשי) באוטובוסים, רכבות ורכבות קלות. משרדי האוצר והתחבורה טרם פרסמו את רשימת היישובים שיכללו ברשימת מקבלי ההנחות.

בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים, זאת על מנת לעודד חיילים להמשיך ולנסוע בתחבורה הציבורית כמה שיותר.

שווי המהלך הוא כ-750 מיליון שקל והוא ימומן מתקציבי משרד התחבורה, משרד האוצר, הרשות לפיתוח האוכלוסייה החרדית והתאמת תעריפי הרק"לים. כלומר כדי לממן את המהלך יועלו מחירי הנסיעה ברכבת הקלה בגוש דן, שאמורה להתחיל לפעול בשבועות הקרובים, והייתה אמורה להציע נסיעה במחיר של אוטובוס. בנוסף לא יישארו בקופת משרד התחבורה תקציבים להוספת קווי אוטובוס חדשים, הגברת תדירות קווים קיימים והעלאה נוספת של שכר הנהגים. למרות העלאת השכר ל-50 שקל לשעה בתקופת שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי, בענף עדיין חסרים כ-6,000 נהגים, ובגלל המחסור מבוטלות נסיעות.

הרכבת הקלה ציר ז'בוטינסקי פתח תקווה. ראובן קסטרו
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. כבר לא יעלה כמו אוטובוס/ראובן קסטרו

רגב מסרה כי "מהיום הראשון הודעתי שלא אאפשר את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, ואני שמחה היום על הבשורה הגדולה לציבור. בנוסף לכך שביטלנו את העלייה במחירי התחבורה הציבורית, הרפורמה אותה אני מובילה 'צדק תחבורתי' יוצאת לדרך ותעניק הנחות משמעויות לאוכלוסיות נרחבות בחברה הישראלית, ותתמרץ את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית ולוותר על רכבם הפרטי. אני רוצה להודות לרה"מ נתניהו, לסגן השרה מקלב, למנכ"ל רה"מ ולמשרד האוצר, שנרתמו יחד על מנת למנוע את הגזירה על ציבור משתמשי התחבורה הציבורית. בימים אלה כאשר הציבור כורע תחת יוקר המחיה, צריך לעשות הכל על מנת לפעול להוזיל את השירותים לאזרח.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מסר כי "אנחנו מונעים היום את עליית מחירי התחבורה הציבורית. זה לא היה פשוט אבל הפכנו כל אבן לשם כך. כשר אוצר אני מחויב למאבק ביוקר המחיה ולהמשך שירותי התחבורה הציבורית באופן מיטבי וללא התייקרויות. בשיח משמעותי עם משרד התחבורה, מצאנו את המקורות התקציביים לכך. התחבורה הציבורית חשובה לי ואני תומך בייעול ושיפור מערך התחבורה הציבורית. נמשיך לפתח את הכלכלה הישראלית ולדאוג לכיס של כל אזרחי ישראל".

יצוין כי משתמשי התחבורה הציבורית שמשלמים באפליקציות כבר משלמים מאתמול את התעריפים לאחר התייקרות של 12%. אולם במשרד התחבורה אומרים כי יחויבו בתעריפים שלפני ההתייקרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully