וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פניית הפרסה של ג'נרל מוטורס: שברולט בולט החשמלית חוזרת

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 20:12

שלושה החודשים אחרי שהודיעה על הפסקת ייצור החשמלית הזולה שלה, הכריזה מנכ"ל ג'נרל מוטורס מארי בארה על השקת דור חדש של הבולט שיהיה עדכון של הרכב הקיים, עם סוללה חדשה ושיפורי תוכנה

שברולט בולט. שברולט,
הדגם הנוכחי של הבולט. "נשתמש בהנדסה קיימת ונחסוך זמן וכסף", הבטיחה המנכ"לית/שברולט

החשמלית החדשה של ג'נרל מוטורס היא בעצם החשמלית הישנה שלה: מנכ"ל ג'נרל מוטורס, מארי בארה, הפתיעה היום כשהכריזה במהלך שיחה על הדוח החצי שנתי של החברה על שובה של שברולט בולט, שרק לפני שלושה חודשים היא הכריזה על הפסקת הייצור שלה בסוף השנה.

מלבד ה-EV1 ההיסטורית משנות ה-90, הבולט הייתה החשמלית הראשונה של ג'נרל מוטורס, כאשר הושקה ב-2017. היא הציעה טווח ארוך של כ-380 ק"מ, מחיר זול יחסית וממדים של משפחתית קטנה. אולם להערכות כי ג'נרל מוטורס מפסידה אלפי דולרים על כל בולט, הצטרפו בהמשך סדרה של ריקולים בגלל חששות לשריפה בגלל כשל בסוללת שסיפקה LG CHEM.

ב-2020 השיקה ג'י-אם סוללה חדשה עם 66 קוט"ש במקום 60, וב-2022 חידשה את הבולט לגמרי, כולל הוספת מערכת הנהיגה האדפטיבית המתקדמת סופר קרוז המאפשרת לנהג להוריד את הידיים מההגה בכבישים מסוימים בארה"ב, והוספת גרסת קרוסאובר מוגדלת.

בזמן ששאר החשמליות המשיכו להתייקר נותרה הבולט זולה יחסית, והפכה לחשמלית הזולה בארה"ב, שבה לא נמכרות חשמליות סיניות, עם מחיר בסיסי של כ-25 אלף דולר.

שברולט בולט EUV. אתר יצרן
בולט EUV, דגם הקרוסאובר המוגדל שהושק רק לפני שנה/אתר יצרן

לפני שלושה חודשים הודיעה בארה על הפסקת ייצור הבולט כדי לפנות מקום לייצור הבלייזר החשמלי וחטפה ביקורת על החלפת החשמלית הזולה בדגמים יקרים יותר. אולם כעת הכריזה בהפתעה כי הבולט תשוב בדור שלישי, שיישאר זול יחסית, ועם טווח ארוך - הטווח הנוכחי של הבולט עומד על 417 ק"מ לפי התקינה האמריקאית המחמירה מהאירופית.

"הלקוחות שלנו אוהבים את בולט של היום. היא סיפקה שיא מכירות וציוני שביעות רצון ונאמנות לקוחות מהגבוהים בתעשייה", אמרה בארה. "זה גם מקור חשוב למכירות עבור החברה ועבור שברולט. נשמור על המומנטום באמצעות בולט חדשה ונוציא את הפרויקט לפועל מהר יותר בהשוואה לתוכנית חדשה לגמרי, עם הוצאות הנדסה והשקעות הון נמוכות משמעותית בזכות עדכון הרכב בטכנולוגיות חדשות, מה שיעזור לנו להחזיר אותו מהר מהמקובל".

שברולט בולט EUV. אתר יצרן
סביבת הנהג של הבולט EUV. כולל בקרת שיוט מתקדמת שמאפשרת הורדת ידיים מההגה/אתר יצרן

הבולט החדשה תקבל את סוללת האולטיום החדשה של ג'נרל מוטורס, שתוסיף לה טווח ובעיקר תשפר את קצב הטעינה המהירה שלה, רק 50 קילוואט, שהיו מרשימים לפני 6 שנים, אבל איטיים מאוד כיום. שידרוג נוסף: שימוש בפלטפורמת התוכנה החדשה Ultifi.

בארה לא חשפה לוח זמנים, אבל ההערכות הן שהבולט תשוב בתוך פחות משנתיים.

לישראל לא יובאה הבולט בייבוא סדיר, בתחילה בגלל בעיות תקינה של הפנסים שלה, ובהמשך משום שהיא אינה מיוצרת עם שקעי CSS בתקן האירופי. למרות זאת הגיעו לארץ כמה עשרות בולטים, בייבוא אישי ועבור מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה, שהכשיר את מוסך שברולט בעיר לטפל ברכב, מה שמקל על מי שרכש אותה בייבוא אישי.

  • עוד באותו נושא:
  • שברולט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully