וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i10: רכב ספורט, משפחתי או עירוני? פשוט אל תקטלגו אותה

בשיתוף יונדאי ישראל

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 14:38

רכבי המיני העירוניים מזוהים בעיקר לנסיעה יומיומית וקצרה, אך ה-i10 החדשה מעלה את הנושא לדיון מחדש. רכב משפחה שני לאיסוף ילדים מבית ספר או בכלל רכב ראשי? כנראה שכל התשובות נכונות

יונדאי i10. יח"צ,
יונדאי i10/יח"צ

מאז עלתה על הכביש אי שם ב-2007 ודחקה את דגם האטוס הוותיק, תפסה i10, ההאצ'בק העירונית של יונדאי, מקום של כבוד בקטגוריית רכבים זו. מאז, חלפו שלושה דורות של המודל עם שינויים משמעותיים. בדגם הנוכחי יונדאי הוסיפה עוד שיפורים וחידושים טכנולוגיים, שהעניקו לדגם, לצד נוחות ומראה ספורטיבי ודינאמי, יתרון משמעותי על המתחרים.

עם הפסקת הייצור של דגמי פולקסווגן UP, סיטרואן C1, סיאט Mii ו-פג'ו 108, הפכו קיה פיקנטו ושברולט ספארק לאלטרנטיבות העיקריות של ה-i10. עם זאת, היונדאי ספורטיבית ומרווחת יותר ממקבילותיה, מה שהוביל אותה לזכייה בפרס המכונית הקטנה הטובה ביותר בפרסי מכונית השנה של מגזין Carwow לשנת 2021.

יונדאי i10. יח"צ,
יונדאי i10/יח"צ

עם גזרה ספורטיבית בהשראת החטיבה המוטורית של יונדאי, מראה חד וזריז מתמיד, ערכת בטיחות מרשימה, תא נוסעים מרשים בגודל ותא מטען מרווח ופרקטי, ה- i10 תוכננה לספק חוויית נהיגה ומענה על מגוון דרישות השוק. מבולבלים? ובכן, היא מבקשת שפשוט לא תקטלגו אותה ואז הכול יהיה ברור יותר.

ובכל זאת, בעולם של קטלוגים אנו חיים, ולכן נספר ש-i10 היא מכונית מסוגננת ובממדים קטנים למדי, מה שמאפשר לה להשתחל ללא קושי בכל רחוב עירוני צפוף ולמצוא, כמובן, גם חניה בקלות. הנתונים הללו, לצד העובדה שמדובר ברכב חסכוני, הפכו את הדגם למועדף להתנהלות יום יומית בעיקר כרכב משפחתי שני, אם זה למטרת קניות, איסוף הילדים מבית הספר, חוגים או כל סידור אחר.

יונדאי i10. יח"צ,
יונדאי i10/יח"צ
יונדאי i10 היא מכונית שנבנתה קודם כל מתוך מחשבה על נהיגה עירונית, וזה ניכר בעיקר בממדים שלה. הרכב קטן מבחוץ, כך שקל להידחק בין רחובות צפופים או להיכנס למקומות חניה צרים, והוא מציע גם מצלמת רוורס שהופכת את החנייה לקלה יותר

רכב שני וזהו?

לא, לא ממש. המשבר הכלכלי העולמי שהעולם חווה בימים אלו משנה את הרגלי הקניות של כולנו, מה שתרם לכך שמכונית קטנה, חסכונית וזולה הפכה למוצר מבוקש ופופולארי מאוד גם על חשבון רכבים גדולים יותר. לכך אפשר להוסיף את הנתונים המרשימים של ה-i10, אשר עומדים בסטנדרטים של רכב משפחתי לכל דבר ועניין. כל אלו גורמים לה לפזול גם לסגמנטים אחרים וגדולים יותר ורבים בחרו לאמץ אותה אף כרכב משפחתי ראשון.

חוויית נסיעה

יונדאי i10 היא מכונית שנבנתה קודם כל מתוך מחשבה על נהיגה עירונית, וזה ניכר בעיקר בממדים שלה. הרכב קטן מבחוץ, כך שקל להידחק בין רחובות צפופים או להיכנס למקומות חניה צרים, והוא מציע גם מצלמת רוורס שהופכת את החנייה לקלה יותר.

למרות הממדים החיצוניים הקטנים שלה, ה-i10 מציעה מרווח מעולה גם ליושבים מאחור. היא מותאמת גם לנוסעים גבוהים שיוכלו להיכנס מבלי לדאוג למרווח הראש, הברכיים, הרגליים או הכתפיים, חוויה מרשימה מאוד במכונית מיני עירונית. הדבר מתאפשר הודות לעובדה שמהנדסי יונדאי דחפו את גלגלי המכונית הכי רחוק שאפשר אל פינות הרכב.

המרחב מלפנים ומאחור נדיב למדי ביחס לסגמנט, מה שהופך אותה לאחת המכוניות המרווחות בקטגוריה. לחובתה נציין כי הספסל מאחור מעט נמוך, מה שיכול להפריע מעט בנסיעות ארוכות. ובכל זאת, זו מכונית בעיקר עירונית.

איכות הנסיעה גבוהה באופן יחסי, בעיקר בזכות אותה הנוחות הפנימית לצד יכולת בידוד רעשים מרשימה. המנוע ביונדאי i10 צנוע יחסית, בנפח של 1.2 ליטרים, מספק 84 כ"ס, אך שומר על ביצועים מעולים ומאפשר נסיעה בינעירונית חלקה.

תא מטען מרווח

לרכב תא מטען גדול ושימושי מאוד בגודל 252 ליטר, מה שמאפשר למלא אותו בסלי קניות של סופר למשל, או בכ-4 מזוודות טרולי (בגודל 35-50 ליטר), במקרה שאתם מתכננים טיול משפחתי ארוך. מדובר בגודל חריג לקטגוריית רכבים זו. המבנה המלבני והנקי של תא המטען מאפשר גם להכניס פריטים גדולים ומסיביים ללא כל הפרעה. לדגם גם אפשרות הרחבה ל-1,050 ליטרים, כאשר מקפלים את המושבים האחוריים.

טכנולוגיה ומולטימדיה

כסטנדרט, פנים הרכב מגיע מצויד בלוח מחוונים LCD בגודל 4.2 אינץ' ויציאות USB מסוג C מלפנים ומאחור, מסך מולטימדיה בגודל 8.0 אינץ', מערכת ניווט וקישוריות אלחוטית ל-Apple CarPlay ו-Android Auto.

יונדאי i10. יח"צ,
יונדאי i10/יח"צ

מחשבה על הנהג

קל לזהות שיונדאי השקיעה מחשבה רבה בצד הפרקטי של ה-i10, שכן לנהג יש הרבה אפשרויות אחסון בתא הקדמי. תאי הדלתות גדולים מספיק כדי להכיל בקבוק מים גדול, ויש שני מחזיקי כוסות קטנים יותר בקונסולה בין המושבים הקדמיים.

בטיחות

בצד הבטיחות, i10 מוצעת עם מערכת עשירה ביותר. היא מצוידת, בין היתר, ב- 6 כריות אוויר להגנה על הנהג והנוסעים בעת תאונה. בנוסף, צמיגים רחבים לשם שיפור אחיזת הכביש, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב ותיקון (לראשונה במכונית מיני), התרעת עירנות נהג, עמעום אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה של הרכב לפניכם.

צבעים

יונדאי i10 מגיעה במגוון צבעים בולטים, משחור ועד אדום מטאל, כמו גם עם אפשרות לגוון שונה בגג הרכב (Two tones).

לסיכום

אין ספק שהדור השלישי של ה-i10 נראה מודרני, אגרסיבי ומוחצן מקודמו, במיוחד בחזית, בין היתר גם בגלל ממדים שגדלו ושינו את הפרופורציות. אם אתם מחפשים מכונית מיני קומפקטית, חסכונית ויעילה, יונדאי i10 היא בחירה מצוינת עבורכם. הרכב מציע עיצוב מתקדם, מערכת בטיחות עשירה, מרחב פנימי גדול וחוויית נהיגה מהנה. כמעט 3 שנים לאחר שהוצג הדור השלישי של i10, מכונית המיני הפופולרית של היצרן נחשבת כיום לאחד הדגמים האהובים והנמכרים בישראל.

בשיתוף יונדאי ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully