וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאונרדו דיקפריו וג'רי סיינפלד כבר מכורים: התחרות הכי יוקרתית של עולם הרכב

בשיתוף יונדאי ישראל

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 14:17

הסלבס, היוקרה, ההיסטוריה והפרסים: כל מה שצריך לדעת על תחרות מכונית השנה בעולם, שנערכת בכל שנה מאז 2004

ההישג ההיסטורי של יונדאי

התחרות הנוצצת, שבשנה הבאה תחגוג 20, נוסדה בשנת 2004 על ידי קבוצה של עיתונאי רכב מכל רחבי העולם, במטרה לייצר פלטפורמה גלובלית כדי לציין את המכוניות הטובות ביותר לאותה שנה בקטגוריות שונות

מה משותף לג'רי סיינפלד, לאונרדו דיקפריו, פטריק דמפסי ואילון מאסק? כנראה שיותר מדבר אחד. מדובר כמובן בכוכבי ענק, כל אחד בתחומו, עם תחום עניין משותף שאותו הם חולקים כבר שנים ארוכות: חיבה גדולה במיוחד לעולם המוטורי. הם חיים ונושמים את עולם הרכב, מחזיקים באוסף מכוניות יוקרתי ומשתדלים שלא לפספס את אירועי הרכב הגדולים שנערכים לאורך השנה, כולל "האוסקר של עולם הרכב" - תחרות מכונית השנה בעולם, שנערכת בכל שנה מאז 2004.

התחרות הנוצצת, שבשנה הבאה תחגוג 20, נוסדה בשנת 2004 על ידי קבוצה של עיתונאי רכב מכל רחבי העולם, במטרה לייצר פלטפורמה גלובלית כדי לציין את המכוניות הטובות ביותר לאותה שנה בקטגוריות שונות. התחרות אמנם החלה כרעיון או חזון שאפתני, אך בסופו של דבר, אחרי עבודה מרובה מאחורי הקלעים, הם הצליחו להפוך אותו למציאות.

יונדאי עשתה זאת שוב

@automotivewoman Experience the revolutionary 2023 Hyundai Ioniq 6, crowned World Car of the Year, and redefine your driving experience. Unleash the power of its sleek and aerodynamic design, enjoy an incredible range of over 360 miles, and indulge in advanced features such as 800-volt charging and Digital Key 2. Get ready to elevate your driving game with the 2023 Hyundai Ioniq 6. ? Click link in bio to subscribe to my newsletter. Don't miss out on my car reviews, features and how-tos. And get special offers and discounts! #hyundaiioniq #2023hyundaiioniq6 #ioniq #ioniq6 #hyundaiioniq6 #electricvehicle #electricvehicles #fastfacts #automotivewoman ♬ original sound - AutomotiveWoman

התחרות מפגישה בכל שנה מומחים מהתעשייה, עיתונאי רכב וחובבי מוטוריקה מכל העולם, שמטרתם להוקיר את המכוניות הטובות ביותר בשוק באותה השנה. את המכונית הזוכה בכל קטגוריה בוחרים העיתונאים, זאת על סמך קריטריונים שונים, כמו עיצוב, ביצועים, בטיחות, השפעה סביבתית, עיצוב וכמובן גם נסיעת מבחן.

לאורך ההיסטוריה שלה, התחרות שיקפה את השינוי של תעשיית הרכב העולמית וליוותה אותה יד ביד - מהדומיננטיות המוקדמת של המנועים המסורתיים ועד למעבר לרכבים חשמליים. בתחילת דרכה, מספר הקטגוריות היה מצומצם למדי, אך עם השנים התווספו עוד ועוד קטגוריות, חלקן קשורות לסביבה ולקיימות - אחד הנושאים הבוערים בעולם כיום.

הזוכים בתחרות

פרסים על עיצוב, יוקרה וקיימות

מכונית השנה בעולם: הפרס היוקרתי ביותר באירוע, המוענק למכונית שקיבלה את מספר הקולות המשוקלל הגבוה ביותר.
מכונית היוקרה של השנה: פרס המוענק לרכבי יוקרה בלבד, על סמך ביצועים, נוחות ואמינות.
המכונית עם הביצועים הטובים ביותר: פרס המוענק לרכבים עם ביצועים גבוהים שמציבים אמות מידה חדשות בכל הקשור להאצה, מהירות והתנהגות כביש.
המכונית העירונית של השנה: קטגוריה המתמקדת במכוניות עירוניות קטנות, פרקטיות ויעילות, המותאמות לנהיגה בעיר.
הרכב הירוק של השנה: קטגוריה חדשה יחסית, המתמקדת בכלי רכב ירוקים וידידותיים לסביבה, עם טכנולוגיות מתקדמות שמסייעות לשמירה על הסביבה.
עיצוב השנה: פרס המוענק לרכב בעל העיצוב היפה ביותר של אותה שנה.

seperator

שנתיים ברציפות: ההישג ההיסטורי של יונדאי

בשנת 2022 נבחרה יונדאי איוניק 5 למכונית השנה בעולם. שנה לאחר מכן, באפריל 2023, נבחרה יונדאי איוניק 6, למכונית השנה בעולם, ובכך רשמה יצרנית הרכב הקוריאנית הישג חסר תקדים - שתי זכיות רצופות בפרס היוקרתי מכולם. בנוסף, 2 המכוניות גרפו את פרס העיצוב והמכונית החשמלית של השנה.

"לזכות בתואר שנה שנייה ברציפות זה הישג מדהים שקשה להסביר במילים, אנחנו מאושרים", הודה ג'ייהון צ'אנג, נשיא יונדאי העולמית, לאחר הזכייה המרגשת. "ההישג הזה יגרום לנו להמשיך לעבוד מסביב לשעון, כדי לשמור על יונדאי בטופ העולמי. אני חושב שעשינו עבודה טובה עם האיוניק 6, יצרנו מכונית אחת ויחידה".

איוניק 6 מתבססת על הפלטפורמה החשמלית החדשנית של יונדאי והיא מצוידת בסוללת 800 וולט שמאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק מירבי של 350 קילוואט (100 ק"מ ב-5 דקות ו-18 דקות מ-10% סוללה ל-80%)

איוניק 6 מתבססת על הפלטפורמה החשמלית החדשנית של יונדאי והיא מצוידת בסוללת 800 וולט שמאפשרת טעינה אולטרה מהירה בהספק מירבי של 350 קילוואט (100 ק"מ ב-5 דקות ו-18 דקות מ-10% סוללה ל-80%). תא הנוסעים של איוניק 6 דומה לזה של האיוניק 5, וכך גם האבזור הפנימי, עם צמד מסכי 12.3 אינץ' ומערכת שמע של BOSE.

בנוסף, איוניק 6 קיבלה את הציון המירבי במבחן הריסוק האירופי, של 5 מ-5 כוכבים. במערך הבטיחות שלה ניתן למצוא התרעה מפני שכחת ילדים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, מערכת למניעת סטייה מנתיב והתרעה על רכב בשטח מת.

בשיתוף יונדאי ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יונדאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully