וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגים, אש, תמרות עשן: טעימה מההכנות לפסטיבל הדריפטים הגדול

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 19:00

בשבוע הבא תיפתח ליגת הדריפטינג 2023 בפסטיבל Drift-Fest בערד. הצטרפנו לאימון המקדים; קשה היה לי להאמין שאת הצלילים האדירים האלה אני שומע בישראל, עם חבר'ה מקצוענים במכוניות מדהימות

אימוני דריפטינג ערד 2023/צילום: אבי רוקח, עריכה: ניר חן

ממושב הנוסע ראיתי את הפנייה מתקרבת אלינו במהירות בלתי סבירה בעליל, והידקתי את אחיזתי בכלוב ההתהפכות; לא חשבתי שארטיום לזקין הולך להפוך אותנו מאה מטרים מקו הזינוק אבל היה לי גם קשה להאמין, שהוא יצליח לתמרן את הוולוו הכבדה אל תוך הפנייה החדה. כמובן שלא רק שהוא הצליח, הוא גם העיף לנו את הזנב בנגיעה קלה בבלם היד, מנהל דיאלוג אינטימי עם דוושת הגז וההגה, מחליק בפול-גז לרוחב המסלול, מוציא אותנו מהפנייה בדריפט ארוך ומענג. עוד אני מנסה להחזיר לעצמי את הנשימה ואנחנו כבר בזיג-זג היסטרי בפניית ה-S, וכל זה מלווה ברעם מנוע וניחוחות גומי שרוף. ככל שנהיגת הדריפטינג נראית מדליקה מבחוץ, הטרמפ הקצר העלה לי את רמת האדרנלין אל מעבר לקו האדום.

בניגוד מוחלט לרוב ענפי הספורט המוטורי, ממיאוצים של רבע מייל, נאסקר, ראלי, פורמולה 1 או נאסקר ועד קארטינג. הקטע של דריפטינג אינו מהירות מרבית או תחרות על השגת זמני ההקפה הטובים ביותר; זוהי תחרות בה נדרש הנהג להחליק את אחורי המכונית בזוויות קיצוניות, תוך השקה לנקודות ספציפיות. כמו בהתעמלות אמנותית ניתן הניקוד על סטייל ודיוק, ויש נקודות עונשין על איבוד שליטה, ירידה מהמסלול, נהיגה לא חלקה וכיו"ב.

אימון דריפטינג ערד. רמי גלבוע
ערן ונונו מדגים זוויות היגוי קיצוניות, הנדרשות לנהיגת דריפטינג מקצועית. בהפסקות בין המקצים הוא מצנן את המנוע בעזרת שקיות קרח/רמי גלבוע

אנשי חזון

את תחרות ה-Drift Fest מארגן מיכאל חן, בהמשך לתחרויות רבות אותן ארגן בעבר ובהווה - דראג-רייסינג, טיפוס-גבעה ותחרויות עבירות בהן הוא שולט מזה שנים רבות. האימון נועד לאפשר למתמודדים לכוונן את המכוניות ואת כישורי הנהיגה שלהם, לקראת מרוץ הפתיחה של עונת 2023. בעוד המתמודדים והמכוניות הזיעו ביום האימון, כיד הדמיון הטובה על מיכאל הוא חסך לנו את אמבט הזיעה של חודשי הקיץ, ואירוע הפתיחה יהיה לילי ועליז במיוחד - שני מקצי לילה במסלול ערד, ב-2 וב-3 לאוגוסט. רק המחשבה על בריזה מדברית צוננת תגרום לי להגיע לעיר הדרומית, ולהתיישב על הטריבונה שתוקם לאורך המסלול.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אימון דריפטינג ערד. רמי גלבוע
אדם פרנק מרביץ תורה בדריפטרים החדשים. יש לו ניסיון אדיר בזירה הבינלאומית, כמתחרה וכבעל בית הספר/רמי גלבוע

לצידו של מיכאל ניצב המנהל המקצועי של התחרות, אדם פרנק. אדם הוא אושיית דריפטינג באירופה, לפני עשר שנים הקים בהונגריה את בית הספר לנהיגת דריפטינג MYWAY ובשנים האחרונות חזר להתגורר בישראל. בית הספר ממשיך לתפקד בהונגריה, עם מכוניות מקצועיות וקורסים ברמות שונות.

אדם נמצא כאן היום לא רק כמנהל המרוץ, הוא גם מדריך את המתמודדים החדשים - ויש רבים כאלה - על עקרונות המרוץ ובעיקר, בנושא תחרויות 'טאנדם' הזוגיות. כן, לאחר שהדריפטרים ברחבי העולם מיצו את ההתרגשות שבהחלקת המכונית מסביב למסלול, הם החלו לערוך תחרויות ראש בראש.

אימון דריפטינג ערד. רמי גלבוע, רמי גלבוע
ארטיום לזקין מוביל את ערן וונונו 'הרודף'. תחרות טאנדם מוציאה את המיטב מהנהגים/רמי גלבוע, רמי גלבוע

בתחרות 'טאנדם' יש נהג מוביל ולאחריו נהג רודף. המוביל מבצע את מסלול הדריפט כמיטב יכולתו, בעוד הרודף נצמד אליו כמו צל. זה דורש רמה הרבה יותר גבוהה של שליטה במכונית, ואדם הסביר לנהגים מהי האסטרטגיה הטובה ביותר במרוץ טאנדם, שיקולים מכניים ופיזיקליים, שלא לדבר על פסיכולוגיית ההתמודדות ראש בראש. ישבתי מרותק, אבל נהמות המנועים משכו אותי החוצה.

אימון דריפטינג ערד. רמי גלבוע, רמי גלבוע
האלוף המכהן הוא ניר שוקרון, בעל המאזדה המדהימה; 3LS עם סופר צ'רג'ר, מרכב סיבי פחמן וכל מה שצריך כדי לנער את הדולקים בעקבותיו/רמי גלבוע, רמי גלבוע

מ-180 ועד 700 כוח סוס

רחבת הפיטס היתה גדושה במכוניות, ויש כאן מכל הסוגים. יש כאן חבר'ה מתחילים עם מכוניות צנועות יחסית, ויש גם מכוניות מופלאות ומקצועיות ביותר - כמו המאזדה המפלצתית של ניר שוקרון, הב.מ.וו הירוקה של מוטי ביטון והלבנה של ערן ונונו, הוולוו 740 סטיישן של ארטיום לזקין (בחסות פנצ'ריית "אבי צמיג" וכיוונוני מנוע Tuning Time).

חסויות מסחריות הינן ביג דיל על הפיטס, ולפעמים המרוץ אחרי הספונסור מתיש את המתחרים יותר מאשר המרוץ אחר גביע הניצחון... זאת מכיוון שהשתתפות בתחרויות דריפטינג עולה כסף רב; קניית מכונית מתאימה, שיפורי מנוע, מתלים ומערכת היגוי (מתחיל בעשרות אלפים וכלה במאות אלפים), ועצם ההשתתפות - ביום תחרות משמידים המשתתפים המובילים תריסר צמיגים, גלונים של דלק ושמנים ייעודיים - ככה זה כאשר אתה מפרפר שני גלגלים עם 600 כוח סוס.

אימון דריפטינג ערד. רמי גלבוע
עם ה-GTR הזו אפשר להביא את הילדים לבית הספר, ולהמשיך ישר למסלול – מנתקים הנעה קדמית, נועלים דיפרנציאל אחורי, ויש לנו רכב דריפטינג משובח/רמי גלבוע

רוב המשתתפים נוהגים במכוניות ייעודיות למסלול אבל יש גםמכוניות סטנדרטיות, עם שיפורים מינוריים המאפשרים להמשיך לנהוג אותן על הכביש. ראינו כאן מאזדה מיאטה, הרבה ב.מ.וו'ים, סובארו BRZ / טויוטה סופרה, ואפילו ניסן nismo GTR. כלים מדהימים! אני כמובן התאהבתי בוולוו 740 סטיישן של ארטיום; זוהי ה-740 טורבו היחידה שהגיע לארץ עם גיר ידני, וארטיום פירק ממנה כל מה שאפשר, ובנה רכב דריפטינג לתפארת. הסטיישן השרירית חמושה במנוע V8 LS בהספק 400 כ"ס, וארטיום משקיע בה את נשמתו.

אימון דריפטינג ערד. רמי גלבוע
עם הצמיגים האלו לא כדאי להגיע לטסט/רמי גלבוע

אז אני לא יודע מה איתכם, אבל אני לא מתכוון להחמיץ את תחרות הדריפטינג הלילית, זה אמור להיות אירוע עתיר אדרנלין, מוסיקה ופיסטונים רועמים. נראה לי שהרעיון להעביר את פעילות הקיץ לשעות הלילה נחמד מאוד; אני כבר השתכנעתי.

תודות לספונסורים ולמועדון הדריפטרים
התחרות נערכת בחסות חברות עסקיות שהחליטו לתת כתף וארנק לטובת ספורט הדריפטינג: משקה אנרגיה 'צלזיוס' המשווק על ידי 'דנשר', אוטו מודיעין, מוסך שרפי, Exr, זיפקום, One car, צמיגי טיפטופ, חצב סחר, נאור שי יבואני רכב, אביעד שייביצ. מהצד המקצועי ניצב מועדון הדריפטרים הישראלי המוביל את קהילת הדריפטרים, בעזרת שלושת מנהליו המתנדבים: יובל דוכובנה, שלו פלח ויהל מויאל. חאלד איסמעיל ואחיו עבודות עפר וכמובן בתמיכתה של עיריית ערד, החברה הכלכלית ערד. דורון קאופמן מ-motorheads אחראי על התוכן והשיווק ויובל מלמד מספארקו ישראל משמש כיועץ מקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully