וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצחקו עליו, אבל לאדה ניבה יחגוג 50 שנה על פסי הייצור

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 12:55

ברית המועצות התפרקה, רוסיה במלחמה באוקראינה, ושוק הרכב עובר לחשמליות. אבל צריך יותר מזה כדי לעצור את רככ השטח הוותיק: היצרנית מתכננת מהדורה מיוחדת לקראת האירוע

לאדה ניבה. אתר יצרן
לאדה ניבה "לג'נד" הדגם הוותיק ממשיך להתגלגל/אתר יצרן

ההתחלה הייתה מבטיחה, "ניקח מרכב של רנו 5 ונשים אותו על רצפה של לנד רובר", כך מסופר שתואר הלאדה ניבה על ידי המתכננים שלו. המציאות, נו, איך אומרים - פחות. אבל יצרנית הרכב הרוסית לאדה לא מתכוונת לשום דבר לעצור את רכב השטח שלא מפסיק לנסוע ולנסוע, מלחמה או לא, סנקציות או לא.
כי כמו דוקטרינת הנשק והלחימה הסובייטית, גם במקרה של רכב השטח לאדה ניבה הרעיון דומה - "לא נורא אם זה גרוע, אנחנו פשוט נייצר הרבה".

ולא רק לנסוע אלא גם להסתכל קדימה עם שאיפות, AutoVAZ היצרנית של רכב השטח אישרה כי הוא יחגוג גם את יום ההולדת ה-50 שלו ב-2027 על פס הייצור. כי מה לא עושים כדי שהנשיא פוטין, בעלים של אחד כזה, יהיה מרוצה.

לאדה ניבה. אתר יצרן
"אני אשמח לרדת פה, תודה"/אתר יצרן

בראיון שהעניק מקסים סוקולוב, מנכ"ל היצרנית לעיתון קומרסאנט אמר כי: "ניבה בהחלט יגיע לחגוג חצי מאה ויעשה זאת באופן דומה מאוד לזה שבו נולד בשנות ה-70". הוא העיד על עצמו שהיה בעליו של ניבה במשך 25 שנים, אם כי לא ברור אם זה היה אותו לאדה ניבה ממש, לא לאור מוניטין האמינות והנטייה שלו להחליד במהירות.

"זו מכונית מאוד 'קולית', היא הונדסה במשך שנים והיום היא אפילו זוכה לרוח גבית והיא פופולרית עם עלייה במכירות" - עלייה, שצריך לציין שכנראה לא מנותקת לגמרי מהעובדה שלא מעט יצרניות משכו את ידיהן מהשוק הרוסי בעקבות המלחמה, וכן, גם פרטריוטיות ועידוד של הממשלה להשאיר את הכסף בתוך רוסיה ואת המפעלים בעבודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לאדה ניבה. אתר יצרן
זה תא הנוסעים מ-2023 כן?/אתר יצרן

ומה אפשר לצפות לקראת יום ההולדת ה-50 שלו? "אנחנו מעדכנים את הרכב כל הזמן, ולא רק חיצונית, בשנה הבאה אנחנו נשים מנוע חדש ומדרני עם יותר כוח ומומנט". הכוונה שלו ככל הנראה היא להחלפת מנוע ה-1.7 ליטר בן 83 כ"ס לזה של הלאדה ויסטה פמילי, 1.6 ליטר, 16 שסתומים, עם 122 כ"ס. לא לגמרי ברור באיזה אופן היא תוכנס פנימה מתצורת מנוע רוחבי לאורכי, אבל אנחנו סומכים עליהם שימצאו דרך טובה, פטיש כבד מאוד, או שיחה צפופה עם מנגנוני הביון כדי לשכנע אותו לעשות את זה.

ליום ההולדת 50 הרשמי שלו הוא אמנם יגיע רק ב-2027, אבל מבחינת לאדה, החגיגות מתחילות כבר עכשיו שכן ב-1973, שנתיים לתוך תחילת התכנון שלו הוא התגבש לתצורה שבה אנחנו מכירים אותו כיום. עבור לאדה בפרט ותעשיית הרכב הסובייטית בכלל, הניבה הוא לא סתם עוד רכב שנותר בייצור הרבה זמן. הוא גם היה הרכב העצמאי הראשון פחות או יותר שהוציאה VAZ, אחת היצרניות הבכירות בתעשייה הזו ולא התבסס על דגמים טרום מלחמת העולם השנייה או תכנונים מיושנים של פיאט. מאז יוצרו כ-3 מיליון ניבה.

לאדה ויסטה. אתר יצרן
ויסטה פמילי, תתרום את המנוע/אתר יצרן

הזווית הישראלית

הסיבוב הישראלי של לאדה ניבה, קשור לגל העלייה בראשית שנות ה-90, כאשר עולים מברית המועצות לשעבר הביאו איתם את הלאדה "מהבית", אל המכוניות האלו הצטרפו עוד כלים כאשר במאי 1992 החל הייבוא הרשמי לישראל. הצעת ההגשה הייתה הבסיסית ביותר שאתם יכולים לחשוב עליה. מנוע 1.6 ליטר, 73 סוסים, זינוק ל-100 קמ"ש ב-23 שניות ולאמיצים ועם כביש ממש ארוך - מהירות מירבית של 130 קמ"ש. ב-1996 התעדכן עם מנוע ה-1.7 ליטר הזרקה ולו 82 כ"ס. אבל היה לו מזגן יפני בהתקנה מקומית, צמיגי שטח, 5 מגבים (שניים על השמשה הקדמית, אחד לאחורית ועוד שניים בפנסים) רדיו טייפ.

המחיר התחיל ב-34 אלף שקל והגיע ל-58.5 אלף שקל בהגעת המנוע החזק יותר. כ-500 יחידות מאוחר יותר, בשנת 1997 הופסק שיווק הדגם. פרק זמן שאולי אפשר לכמה מבעליו לנצל את האחריות המכאנית לשנתיים, אבל ספק אם הספיקו לנצל את הבטחת היצרנית לאחריות נגד חלודה ל-6 שנים, זה דווקא היה יכול להיות שימושי...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully