וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הריינג' רובר של המלכה אליזבת נמכר במחיר מציאה?

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 8:28

יד ראשונה ממלכה: ללנד רובר ולבית המלוכה תמיד היה קשר מיוחד, אבל הריינג' הספציפי הזה מ-2004 יכול להיות מאוד אחד מהכלים ששימשו את מלכת אנגליה המנוחה. כך לפחות טוענים המוכרים שלו

ריינג' רובר מלכת אנגליה. Historics Auctioneers,
2004, במצב מצוין ו-175 אלף ק"מ מלכותיים/Historics Auctioneers

כבר שמענו על הזינוק בביקוש למזכרות ושאר מוצרים הנושאים את דיוקן המלכה מאז פטירתה, אבל במקרה הזה לא מדובר בספל תה, צלחת נוי או מגש מהודר, אלא על כלי רכב, וספציפית לנד רובר ריינג' רובר בצבע ירוק כהה משנת הדגם 2004 שנמכר במכירה פומבית באנגליה.

זה מתחיל בכך שהוא מסומן בלוחית של מחלקת כלי הרכב המיוחדים של לנד רובר, המחלקה שאחראית לדיגום והתאמה של כלי הרכב של החברה ללקוחות בכירים מאוד. וממשיך בהיסטוריית בעלות ושורת שינויים לא שגרתיים שנושא האקזמפלר הספציפי הזה. אלו מצביעים על כך שהוא ככל הנראה היה בשימושה של מלכת אנגליה אליזבת השנייה. כמו גם מסמכי המסירה הראשונים שלו שמצביעים כי הוא נשלח מהסוכנות לאחוזת בלמורל ביולי 2004, המקום בו בני המלוכה היו שוהים לרוב בין החודשים יולי לספטמבר.

ריינג' רובר מלכת אנגליה. Historics Auctioneers,
מהמחלקה לכלי רכב מיוחדים בלנד רובר/Historics Auctioneers

הרכב עצמו הוא מהדור השלישי של ריינג' רובר, בגרסה בעלת מנוע ה-4.4 ליטרים V8 שמקורו בב.מ.וו ומצויד גם בבולמי אוויר. בדף המכירה שלו הוא מתואר ככזה במצב שמור מאוד, על מד המרחק שלו יש 175,400 ק"מ בלבד וארבע בעלויות קודמות. אם יתברר כי הוא אכן היה חלק מצי המכוניות בהן נהגה המלכה בגלגול הקודם שלו, אזי המחיר ששולם עבורו - 33,002 ליש"ט שהם כ-157,000 שקל, הוא מחיר מציאה של ממש.

אז ראשית צריך להבהיר, לא היצרנית ולא בית המלוכה מאשרים או מכחישים את שיוכו של הרכב לשימושה האישי של המלכה. שנית, כל ה"הראיות" הן נסיבתיות כך שתמיד ישנה האפשרות השנייה שעומדת על הפרק. והיא שהרכב הזה שימש חלק מצי כלי הרכב ששימשו את כוח האבטחה של המלכה ולא אותה עצמה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ריינג' רובר מלכת אנגליה. Historics Auctioneers,
עבודת הפחחות השאירה עקבות במיקום בו בדרך כלל היה סמל הלברדור של המלכה/Historics Auctioneers

כל מה שהסכימה היצרנית להצהיר בפני הרוכשים שלו, הוא שהרכב המדובר קיבל גריל מיוחד עם פנסים כחולים נסתרים בו וכלוב מיגון בין אזור המטען לתא הנוסעים, המשמש בדרך כלל להובלת כלבים. עוד ברשימת הציוד הלא שגרתי - פיקוד חלונות אחוריים כפול, שמאפשר פתיחה של שני החלונות מכל אחד מהצדדים (ולא הסידור הרגיל שבו כל דלת שולטת על החלון שלה), ידיות טיפוס למושבים האחוריים על קורות האמצע של המכונית, סט מתגים להפעלת מקורות חיצוניים (ייתכן פנסים). עוד אבזור לא רגיל שהיה על הרכב הם אנטנת רדיו למכשירי קשר על הגג וגם: פסלון של לברדור אוחז פסיון בפיו על מכסה המנוע. קישוט שנראה בעבר על גבי מכוניות בהן נהגה המלכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully