וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

MG5 בנהיגה ראשונה: טכנאית חשמל

יתיר דוידוביץ

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 9:42

האם לסטיישן החשמלית הראשונה בארץ יש את היכולת להעיר שוק שכמעט ונעלם לטובת הג'יפונים עוד בעידן הבנזין?

MG5 סטיישן. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה
לקרוסאוברים חשמליים כבר התרגלנו. אבל סטיישן חשמלי עוד לא היה לנו/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ

מחיר: 164 אלף שקל
מתחרים: MG ZS EV, קיה סיד סטיישן
אהבנו: יחידת הנעה, נוחות בעיר, תא מטען, חיבור למכשירי חשמל חיצוניים, יכולת גרירה מסוימת.
לא אהבנו: נוחות בין עירונית, מולטימדיה
ציון: 8/10

בין שלל הדגמים החדשים של MG מסתתרת גם מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה, ה-MG5. פה זה לא אירופה וסטיישנים מעולם לא היו כאן להיטים, מלבד תקופה קצרה בעשור הקודם שבה כיכבו כאן לרגע גרסאות הסטיישן של פורד פוקוס, יונדאי i30, רנו מגאן וטויוטה אוריס. כיום נמכרת בארץ רק סטיישן בנזין אחת, קיה סיד, ובעיקר לשוק המוסדי-ממשלתי. אפילו הקורולה כבר לא מציעה בארץ את הסטיישן.

ול-MG5 יש תחרות לא קלה גם באותו אולם תצוגה, שהתמלא בחודשים האחרונים ב-MG4 הקומפקטית והצעירה, MG ZS הפנאי שעברה פנים משמעותית ונחתה כאן באיחור גדול מהמועד המקורי, המארוול החדשה והיקרה ובדיוק באמצע ניצבת MG5.

נציגי המכירות באולם מספרים ללקוחות על מכונית עם תא מטען ענק שתתאים למי שצריך לסחוב משקלים ועוד עם היתרון של תנוחת ישיבה גבוהה ומרווח גחון נאה. זה נכון, אבל ה-ZS די דומה מהבחינה הזאת. האם יתרון של כמה עשרות ליטרים בתא המטען מצדיק את הוויתור על המראה הג'יפוני?

MG5 סטיישן. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה
השימוש הנרחב בניקלים קצת משדרג, אבל זו לא מכונית מסובבת ראשים/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ

עיצוב: קשה מאוד להגיד שה-MG5 היא מכונית מרהיבה. פונקציונאלית ביום טוב. היא חולקת את הפלטפורמה גם עם הנעות בנזין רגילות. לכן, מגבלות העיצוב שחלות על מכונית מוסבות חלות גם על הסטיישן החשמלית.

בקווים כלליים, החזית חביבה, מעט גנרית אבל לא נוראה בכלל. מהצד נחשפים סרחי עודף גדולים יחסית למקובל, חישוקים מעט קטנים, ומראה סטיישני קלאסי. מאחור המצב לא שונה מהותית וקשה להעריך כמה אנשים יקנו את המכונית כי הם אהבו את המראה.

בעידן הנוכחי שבו מאפיינים של רכב פנאי נחוצים לא פחות מסבלנות וכסף ה-MG5 מנסה להשתלב בעזרת ספי גגון קטנים, מרווח גחון נאה. לאלו היא מוסיפה צבע אדום יין דרמטי שהופך אותה ליפה בהרבה מבכל צבע אחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
MG5 סטיישן. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה
מסך המולטימדיה גדול, אבל התפקוד איטי/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ

תא נוסעים: גם בפנים המראה מעט גנרי אבל בכל הנוגע לעיצוב הוא מוצלח יחסית עם מסך מולטימדיה צף ונאה, תפרים כחולים על כיסוי הבד שבמרכז הקונסולה ועל פס הפלסטיק החוצה את תא הנוסעים. בכל מה שנוגע למגע המצב פחות מוצלח עם הרבה פלסטיקה פשוטה ולעיתים מחוספסת.

האבזור סביר. לוח מחוונים דיגיטלי גדול מהממוצע, עשיר במידע ונוח לשימוש. מסך המולטימדיה בגודל 10.25 אינץ', יש כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חנייה מאחורה ומצלמות היקפיות עם פונקציית 360 מעלות, בלם יד חשמלי כמובן עם מערכת Hold, בקרת אקלים ושלל מערכות בטיחות חשובות ובהן בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב (אקטיבית), מעבר אוטומטי לאורות גבוהים ועוד.

ההבדל המשמעותי הוא בתפעול. בכל מה שנוגע ללוח המחוונים הכל מעולה ופשוט. מסך המולטימדיה לעומת זאת מגיב לאט, האייקונים קטנים וקשה להפעיל אותם תוך כדי נסיעה. בנוסף תפעול מערכת המיזוג נעשה על גבי המסך ובאמצעות סמלילים של טל ומטר, כלומר כל כך קטנים שצריך לעזוב את הכל ולנסות ללחוץ רק עליהם.

יתרון גדול, בטח אל מול רוב הסיניות המתחרות האחרות, הוא השילוב של אנדרואיד אוטו במערכת. השילוב חוטי אך הוא מתבצע בקלות ומוצג באופן מוצלח על גבי המסך. למעט אותו מסך מולטימדיה מעצבן תפעול שאר המכלולים פשוט ואינטואיטיבי.

MG5 סטיישן. ית, מערכת וואלה
מאחור יש פתח מיזוג, אבל הוא ניצב במקום נמוך מדי ולא יעיל/מערכת וואלה, ית

מרווח: תנוחת הישיבה מפתיעה מאוד. ה-MG5 אולי לא נראית גבוהה אבל בפועל היא באותו הגובה של רכב פנאי קטן כמו סיאט ארונה או פיג'ו 2008. הישיבה בפנים הייתה יכולה להעניק תחושה של רכב פנאי אם החרטום לא היה צונח בחדות מטה. המבנה האמור מבטיח שדה ראייה טוב מאוד קדימה ולצדדים. גם לאחור המצב נפלא.

הרכות של המושבים לא פוגעת בנוחות. האיכות של ריפודי העור לעומת זאת לא מרשימה ויחד עם החום הישראלי מתקבל שילוב מפוקפק בדקות הראשונות של הנסיעה.

המרווח מלפנים מצוין אבל מעבר אחרונה חושף אולי את המגרעה הגדולה של ה-MG5. נתחיל לרגע בטוב. המושב רחב מאוד ומציע מרווח רגליים טוב למרות בסיס גלגלים לא מרשים של 2.65 מ'. ממכונית סטיישן ציפינו גם למרווח ראש מצוין אך כאן נחשפת הפלטפורמה המוסבת (מבנזין לחשמל). בכדי למקם את הסוללה מתחת למושבים צריך היה להגביה את המושבים. את אכן הנוסעים מאחור יושבים גבוה יחסית וזוכים לראות נפלאה החוצה, אך הראש קרוב מדי לתקרה, בטח לגבוהים, והרצפה גבוהה אף היא כך שחסרה תמיכה לירכיים.

ליושבים מאחור יש 2 יציאות USB שמוסתרות היטב והבעייתי ביותר למזג האוויר הישראלי הוא פתח מיזוג אחד קטן שניצב במיקום נמוך ולא יעיל.

MG5 סטיישן. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה
תא המטען שימושי, אבל הנפח שלו קטן יותר מזה של סקודה אוקטביה/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ

עוברים לתא המטען. וכן, זאת אכן נקודם החוזקה של ה-5. התא גדול יחסית, בנפח של 479 ליטר, אם כי יש סטיישני בנזין עם נפח נדיב יותר ואפילו לסקודה אוקטביה יש יותר נפח טעינה (553 ליטר). יש מקום רב לציוד ורשתות קטנות בצד שמאפשרות לחלק מהמיטלטלין שלא להיטלטל. סף ההטענה מאוד גבוה אך ניתן לצמצם אותו מעט באמצעות רצפה כפולה. מיקום גבוה שלה יגרע מעט משטח תא המטען אך יקטין את הסף. כמובן שניתן להסיר את הכיסוי ולהעמיס ציוד לגובה רב יותר.

אבזור: יש רק רמת גימור אחת, הכוללת מסך 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', תאורת לד, תצוגת 360 מהמצלמות, בקרת אקלים, יציאת מיזוג למושבים האחוריים, תאימות אנדרואיד ואפל, מושב חשמלי לנהג, חימום מושבים קדמי, מושבים בריפוד דמוי עור, חישוקי 17 אינץ' ועוד.

מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי מהירות וסנכרון עם בקרת השיוט, בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

MG5 סטיישן. יתיר דוידוביץ,
במצב חסכון אפשר לשחזר את טווח היצרן, על חשבון הביצועים/יתיר דוידוביץ

ביצועים וטעינה: יחידת ההנעה לא מרגשת אבל ריגושים זה הדבר האחרון שתצטרכו ממנה. יעילה היא כן, ואפילו מאוד. עם 156 כ"ס והנעה קדמית אין פה בשורות אפילו לא אל מול המתחרות בטווח המחיר או הממדים. מצד שני, מצב הנהיגה אותו תבחרו יגדיר מהר מאוד את מאפייני הנסיעה שלכם.

אם בחרתם ב"אקו" תקבלו מכונית רגועה אך לא חלשה. היא תבצע את כל הנדרש ממנה באופן מכובד אבל היא לא תסיים שום עקיפה במהירות מסחררת. מהעבר השני, היא תהיה חסכונית מאוד, גם ביחס לדף הנתונים. בחלקים הרגועים של הנסיעה הצלחנו להביא את ה-MG5 לצריכת חשמל מרשימה של כ-14.9 קילו-וואט ל-100 ק"מ. עם סוללה של 61 קילוואט ובנסיעות משולבות שכללו הרבה פקקים, נסיעות לירושלים וחזרה במהירות התנועה, עד 110 קמ"ש, הצלחנו להגיע למרחק של 300 ק"מ לפני שחרדת הטווח החלה להכות בנו. בקצב כזה כנראה אפשר למשוך אותה לאזור ה-380 ק"מ של הטווח הרשמי או טיפה מעבר.

לעומת זאת, אם תבחרו במצב "ספורט" יצוץ נתון המומנט (כ-28 קג"מ) ויזכיר לכם שגם 156 כ"ס יכולים לזוז באופן נמרץ. כאן היא תעקוף בקלילות, תתקדם בקצב גבוה למכונית מסוגה ואפילו תסחרר גלגלים בכל האצה חזקה. כאן גם צריכת האנרגיה תיפול בקצב מרתיע. אם תיסעו מאוד מהר תגלו שהטווח המקסימלי (כלומר עד ל-0 המוחלט) צונח ל-300 ק"מ והטווח הריאלי (עד שתרוצו לחפש עמדת טעינה) יורד לאזור ה-250 ק"מ.

מצב "נוחות" הוא שילוב מאוזן בין שני המצבים האחרים.

הטעינה מתבצעת בקצב סביר. קצב השיא לא גבוה - רק 87 קוט"ש - אבל הקצב המקסימלי נשמר לאורך זמן וטעינה מ-10% לכ-70% ארכה כחצי שעה.

נוחות נסיעה: אחד הדברים שחושפים את שוק היעד של הרכב הוא כיול מתלים ומרווח גחון. במכוניות שפונות לשוק האירופאי, שם הכבישים מאוד איכותיים, תמצאו בדרך כלל מתלים יותר נוקשים ומרווח נמוך, מתוך הבנה שהסבירות לפגישה עם מהמורות קשות של ממש די נמוכה. למכוניות הפונות נניח לטורקיה, רוסיה והודו יעדיפו המהנדסים כיול רך ומרווח גחון גדול שיאפשרו להתמודד עם מהמורות של ממש.

ב-MG5 כמו שאתם כבר מבינים הכיול פונה יותר למדינות עולם שני. המכונית הסינית רכה מאוד ומרווח הגחון גדול. לא יודע באיזה חלק של העולם ישראל נמצאת ממש עכשיו. כי בכל הנוגע להיי-טק אנחנו אולי מובילים אבל בכבישים עירוניים אין לנו הרבה במה להתגאות. בכל אופן, ברוב הזמן אפשר רק לברך על הכיול של ה-5. בתוך העיר היא בולעת את רוב השיבושים והמהמורות באלגנטיות יחסית, והיא אפילו הצליחה לסנן מהמורה מרושעת במיוחד שמסתתרת ברחוב קטן בירושלים ומענישה כמעט כל מכונית אחרת.

מצד שני, ברגע שהמהמורות מגיעות בצרורות נחשפים ריסון לוקה בחסר ובולם שנחוש להחזיר את הגלגל למקומו וכך תקבלו "אפטר-שוק" - טלטול נוסף שיגיע לתא הנוסעים. גם פסי הפרדה בולטים וגדולים יכולים להביא את מהלך המתלה לסופו ולהחטיף לכם בקטנה.

מחוץ לעיר הנוחות היחסית נשמרת עם מעט נדנודים פה ושם אבל כאן נחשפים רעשי כביש ורוח נוכחים מאוד. לא מדובר בחוויה שלילית אבל בהחלט לא מדובר באחת ממובילות הקטגוריה.
התנהגות כביש: לא היו ציפיות גבוהות. תודות למרכז כובד נמוך המכונית אוחזת היטב אבל ממש לא מעבר. היא נוטה לתת היגוי קל שירגיע אתכם ויסמן מתי "די".

ההגה עצמו מרגיש אלסטי וחסר תקשורת. זה ממש לא נורא חוץ מהעובדה שהוא זז באותה צורה מנותקת גם כשמערכת בקרת הסטייה מנתיב פועלת ופשוט מפריע לנהיגה. באופן לא שגרתי הקפדנו לנתק את המערכת בכל נסיעה.

MG5 סטיישן. יתיר דוידוביץ, מערכת וואלה
תוספת מעניינת לשוק, אבל לרוב המשפחות עדיף קרוסאובר/מערכת וואלה, יתיר דוידוביץ

סיכום: MG5 היא מכונית די מוצלחת. היא מסוגלת להוביל משפחה על ציודה בקלות. לא יהיו לה בעיות משמעותיות בנוחות, במרווח (כל עוד ילדים יושבים מאחור) או בביצועים. היא תעשה את העבודה בצורה טובה. לאנשים שצריכים לנסוע עם ציוד מאחור, כמו טכנאים ובעלי מלאכה אחרים, ירשמו עוד יתרונות כמו יכולת גרירה של עד 500 ק"ג, יכולת העברת חשמל למכשירים אחרים וכו'. לאלו באמת שיש סיבות להשקיע את אותם 164 אלף שקל שנראים סבירים עבור מכונית חשמלית.

אבל אם סיפור הגרירה ואספקת החשמל למכשירים חיצוניים הוא לא מה שאתם מחפשים, עולה שאלה מאוד פשוטה. למה לא לקחת את ה-ZS שעומד ממש באותו אולם תצוגה או לבחור בחלק מהג'יפונים המתחרים? הרי לרובם יש תא מטען שימושי למדי, עיצוב מוצלח יותר, מרווח עדיף בשורה האחורית, טווח עדיף במעט ומחיר דומה. צריך סיבה מאוד נקודתית לבחור דווקא ב-MG5 על פני המתחרות באותו התקציב והיא ככל הנראה נוגעת בעיקר לאותה יכולת גרירה או חיבור למכשירים חשמליים חיצוניים.

על הצד הטכני: MG5

מנוע: חשמלי, 156 כ"ס, 28.5 קג"מ
הנעה: קדמית
תיבת הילוכים: אוט', תמסורת ישירה
סוללה: 61 קוט"ש
קצב טעינה מהירה: 87 קילוואט

מידות:
אורך (מטר):
4.60
רוחב (מטר):1.82
גובה (מטר): 1.54
בסיס גלגלים (מטר): 2.66
תא מטען (ליטר): 479

ביצועים:
0-100 (שניות)
: 7.7
מהירות מרבית (קמ"ש): 185
טווח משולב (ק"מ, יצרן): 380
טווח מבחן (ק"מ): 300-380

בטיחות:
מבחן ריסוק:
לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי
בטיחות אקטיבית: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, אור גבוה אוטומטי

קבוצת זיהום:
1/15

אחריות:
5 שנים או 120 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 150 אלף ק"מ לסוללה

  • עוד באותו נושא:
  • MG Cars

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully