וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יחנוך את הקו האדום יומיים לפני הפתיחה הרשמית

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 19:46

ראש הממשלה ושרת התחבורה ייסעו יחד ברכבת הקלה במסגרת טקס הפתיחה שיתקיים לפני תחילת ההפעלה. הנסיעה הראשונה לציבור: ביום שישי ה-18 לאוגוסט ב-6 בבוקר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציגים את תכנית "ישראל אחת". חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו השבוע, עם רגב ושר האוצר סמוטריץ'/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

טקס הפתיחה הרשמי לקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יתקיים בעוד קצת פחות משבועיים, יומיים או שלושה לפני תחילת ההפעלה של הקו לציבור.

מהדיונים שמוביל מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן, בהשתתפות אנשי המשרד וחברת נת"ע, מסתמן כי הטקס, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב, יקדים את הפתיחה הרשמית, כדי שנוכחות האח"מים לא תפריע ליום הפעילות הראשון והלחוץ ממילא.

המועד הסופי ייקבע בימים הקרובים לפי לוח הזמנים של נתניהו, ולאירוע אמורים להיות מוזמנים גם ראשי הערים שבתחומן עובר הקו, שיפעל בין פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. הקו, שמסלולו 24 ק"מ, כולל 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות.

רוב ראשי הערים, רמי גרינברג מפ"ת, כרמל שאמה מרמת גן וצביקה ברוט מבת ים, הם אנשי ליכוד, וראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין הוא איש דגל התורה, החברה בקואליציה. מנגד ראש עיריית תל אביב ואיש מפלגת העבודה, רון חולדאי, הוא מבקר חריף של הממשלה, ומעניין יהיה לראות אם יוזמן.

הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב

מבט תא הנהג. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
מבט מתא הנהג של רכבות הקו האדום/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

הנסיעות הראשונות לציבור הרחב צפויות להתחיל ב-18 לאוגוסט בשעה 6 בבוקר. על מסלול הקו האדום יופעלו 3 קווים. הראשון: R1 שיפעל בין תחנת קוממיות בבת ים לתחנת המרכזית בפתח תקווה. השני, R2 שיפעל בין תחנת קוממיות בבת ים לתחנת קריית אריה בפ"ת. השלישי, R3 יפעל מתחנת אליפלט בגבול תל אביב-יפו לתחנת קריית אריה, וייסע רק בתוואי התת קרקעי של הקו האדום. בעתיד יוארך הקו לאזור תחנת משה דיין בראשון לציון, לאזור התעשייה במערב העיר וסמוך למתחם העסקים החדש, מתחם האלף.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הקו האדום הרכבת הקלה גוש דן פתח תקווה תל אביב

מכונת כרטיסים. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
מכונת מכירת כרטיסים וטעינת רב קו בתחנת ארלוזורוב התת קרקעית/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

למרות שרגב ניסתה לקדם מהלך לפיו יתאפשרו שלושה חודשים נסיעה בחינם בקו, נכון לעכשיו הנסיעות יהיו בתשלום. גורמי המקצוע הבהירו כי המהלך שננקט כאשר הופעלה לראשונה הרכבת הקלה בירושלים ב-2011 במטרה לעודד את הציבור להשתמש בה, אינו נדרש כעת לאור המודעות והציפייה לתחילת ההפעלה. בנוסף הבהירו גורמי המקצוע כי מתן אפשרות לנסוע בחינם יקשה על הרגלת הנוסעים לשלם עבור הנסיעות בתום תקופת ההפעלה הראשונה.

כפי שפורסם בוואלה, גם כך יתקשו הנוסעים לשלם על הנסיעות, בעקבות החלטת נת"ע שלא להתקין ולידטורים ברכבות עצמן, אלא רק בתחנות. מתוך הרכבת אפשר יהיה לשלם רק באמצעות אפליקציה. לתחנות התת קרקעיות, כמו לתחנות רכבת ישראל, אי אפשר להיכנס מבלי להעביר כרטיס רב קו. אבל בתחנות העיליות שבין יפו לבת ים אין מגבלה כזו, כך שנוסע יכול להלכה לעלות לרכבת הקלה ללא הפרעה, ואז לא יוכל לעבור במחסומי התחנות התת קרקעיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully