וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לנהוג במכונית ספורט בכביש ציבורי? רק עם רישיון מיוחד

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 9:19

אחרי שנהג למבורגיני הוריקאן דרס נערה באוסטרליה, הוחלט שם כי מי שנוהג במכונית חזקה יהיה חייב לעבור קורס נהיגה מתקדמת. התקנה תחול גם על טסלה בדגמי הפלייד, אבל הבעיה היא בדרך הביצוע

מבחן תאוצה טסלה מודל S פלייד מול טסלה מודל 3 פרפורמנס/יער לוי פירסק
מבחן דרך: שברולט קמארו ZL1. קינן כהן
שברולט קמארו ZL1. תחייב בקורס ורישיון נהיגה מיוחד/קינן כהן

אנחנו מכירים את שיטת הרישיון המדורג מתחום הדו גלגלי ותחום הרכב הכבד מזה שנים, בראשון זה התחיל עם נפחי מנוע ועבר להספקי מנוע ובמקרה השני מבוסס הדירוג על משקל הרכב. ,הרוכבים צריכים לצבור ניסיון ברכב דו גלגלי בסיסי לפני שיוכלו לעבור לאחד חזר באמת, ונהגי הרכב הכבד צריכים להכיר קודם משאיות קלות יותר לפני שיעברו לכבדות, שם המחיר של טעויות נהיגה יכול להיות כבד במיוחד.

אולם כעת אנחנו עשויים לראות את הפעם הראשונה בה מדינה נוקטת בדירוג רישיון והתאמה שלו לרכב ארבע גלגלי על פי מפתח של הספק המנוע, או ליתר דיוק, יחס הספק למשקל.

החל מה-1 בדצמבר 2024, תהפוך אוסטרליה הדרומית, אחת מששת המדינות המרכיבות את אוסטרליה, למדינה הראשונה בה על מנת לנהוג במכונית חזקה מאוד, יידרש הנהג להחזיק ברישיון מיוחד, אותו יוכל לקבל רק לאחר מעבר קורס ייעודי. החקיקה יצאה לדרך לאחר מותה של נערה בת 15 מפגיעת למבורגיני הוראקן שנהגה איבד את השליטה. לצד הדרישות האלו, הועלו גם עונשי המקסימום לנהגים שהורשעו בגרימת מוות בתאונה, חלקם מגיעים גם ל-7 שנים.

ברגע הראשון, חייבים להודות כי יש בגישה הזו דבר נכון, חכם ומתבקש. מכוניות חזקות ומהירות דורשות סט שלם של יכולות נהיגה. אלא שירידה לפרטי התוכנית מוכיחה שהכוונות היו טובות, אבל הביצוע פחות.

אודי RS3 פרופמנס. אתר יצרן
אודי RS3, אפילו לא קרובה לרף התחתון/אתר יצרן

על פי החוק החדש, מכוניות המוגדרות כ"כלי רכב אולטרה חזקים" מוגדרים ככאלו בעלי יחס הספק-משקל של 370 כ"ס לטון. יצריכו את הנוהגים בהן להחזיק רישיון בסיווג U, שקבלתו תותנה במעבר קורס. אבל כאן מגיע הקטע הבעייתי, כי למרות שאנחנו בהחלט מעודדים מעבר הכשרות נהיגה מתקדמות, ספורטיביות או כלליות, על מנת לשפר את יכולות הנהיגה והבטיחות שלנו, באוסטרליה הדרומית יידרשו לעבור המעוניינים ברישיון רק קורס מקוון - ללא כל התנסות מעשית בנהיגה ממש.

"הקורס נמצא בשלב פיתוח כרגע", אומר דובר משרד התחבורה באוסטרליה הדרומית, "הוא יבטיח שהאדם מבין את הסיכונים הכרוכים בנהיגה בכלי רכב אולטרה חזקים והשימוש במערכות סיוע נהיגה מתקדמות".

החלק השני של ההודעה, שנוגעת למערכות סיוע הנהיגה - מתייחסת לעוד תקנה יוצאת דופן - המדינה חוקקה גם תקנה המאפשר לקנוס ב-5,000 דולר אוסטרלי (כ-12 אלף שקל) נהג שינתק את בקרות כמו ABS, בקרת אחיזה ומערכת בלימה אוטומטית באותן מכוניות

למבורגיני הוראקן. אתר יצרן
למבורגיני הוראקן. החלשות בהן עם 390 כ"ס לטון/אתר יצרן

על מנת לסבר את האוזן ורק כדי להעביר את סדרי הגודל של 370 כ"ס לטון - אלו מספרים שבו נכללות מכוניות שבהחלט עונות להגדרות "אולטרה חזקות", ורק כדי להבהיר, הנה כמה מכוניות שלא מצליחות להגיע לרף הזה. קחו למשל את פולקסווגן גולף R, מכונית חזקה בהחלט, אבל עם 181 כ"ס לטוו, היא אפילו לא בכיוון. מה עם אחותה הפרועה עוד יותר אודי RS3? אז היא עם 248.5 כ"ס לטון. למעט גרסאות מיוחדות אין ל-AMG אף מכונית שעומדת ברף גם לא לחטיבה M של ב.מ.וו.

הכלים שנמצאים בסביבה הזו מתחילים עם מפלצות כמו שברולט קמארו ZL1 עם 371.8 כ"ס לטון, אודי R8 עם 369.3 כ"ס ומטפס למעלה לפרארי 296 עם 424.6 ועוד. אבל גם טסלה מודל S וטסלה מודל X בגרסאות הפלייד שלהן עומדות בהגדרה, עם 471 ו-434 כ"ס, בהתאמה. אגב, בפסגת הדירוג הזה, נכון להיום נמצאות הנסי וונום F5 טווין טורבו עם 1,311.9 ולוטוס Evija החשמלית בגרסת ה-1,972 כ"ס ועם יחס של 1,173.8 כ"ס לטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully