וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצועות או מציאות? תראו מה מצאנו במכרזי המשטרה

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 7:41

מטויוטה יאריס בת שבע ב-27 אלף שקל ועד ב.מ.וו M4 ב-430 אלף שקל: מחירי העסקאות במכרזי המשומשות של המשטרה ורכבי החילוט מצחיקים. השאלה לאן המכוניות האלו מגיעות בסופו של דבר

מכוניות במכרז המשטרה אוגוסט 2023. צילום מסך, עיבוד תמונה
מחירים לדוגמה מהמכרז המשטרתי/עיבוד תמונה, צילום מסך

הרגע הראשון מבלבל, זו בטח טעות, שלל מכוניות סקודה סופרב מהשנתונים 2019 עד 2022 במחירים של 16 אלף עד 22.7 אלף שקל?

נכון, עם קילומטראז' שנע בין 101 ל-283 אלף ק"מ, אבל עדיין, לאן נעלמים כ-100 אלף שקל ממחיר המחירון של המכונית הזו? עד שמגיעים לפרטי האקזמפלר ומגלים את חותמת "טוטאלוס - לפירוק לחלקים בלבד". אבל הייתה שם גם אחת שנמצאת במצב נסיעה, סופרב "אמבישן" מ-2019, עם מנוע 1.8 בנזין בלבן שנהב, 180 סוסים צ'כיים באחת המשפחתיות הגדולות הטובות ביותר גם כיום. אגב מצב נסיעה, זה כנראה היה המצב הקבוע שלה מאז עלתה לכביש ביולי 2019 - כי היא עם 315 אלף ק"מ. המחיר הראשוני 118 אלף שקל, אחרי שקלול הבעלות והק"מ עמד המחיר על 65.8 אלף שקל מחיר המכירה בפועל? 55.55 אלף שקל.

מכוניות במכרז המשטרה אוגוסט 2023. צילום מסך, עיבוד תמונה
משפחתית גדולה משובחת עם קילומטראז' מבהיל/עיבוד תמונה, צילום מסך

ויש גם שלל יונדאי i25, המיני משפחתית ששימשה בעיקר כמכונית מטה פופולרית גם היא מאוד נפוצה במכרז, אם כי אצלה מחירי הסגירה של המכרזים קרובים מאוד לאלו של המחירון. כך לדוגמה, אחת מ-2016 עם 113 אלף ק"מ נמכרה עבור 30.7 אלף שקל, כאשר מחיר המחירון המלא הוא 48 אלף שקל והמשוקלל לקילומטראז' ולסוג הבעלות שלה הוא 35.26 אלף שקל. וזה לפני רשימת הריג'קטים מטופס הבדיקה - רעשי שסתומים, סימני קורוזיה ונזילות מים, בלאי דיסקיות בתיבת ההילוכים, תותבי מתלה קדמי, בלאי בולמים, סימני פגיעה בקצה שלדה ועוד.

טויוטה קורולה, המשפחתית הפופולרית ביותר בישראל ברמת הגימור סאן, עם מנוע 1.6 ליטר משנת 2018 עם 265 אלף ק"מ שמחיר המחירון המלא שלה הוא 78 אלף שקל ולאחר שקלול 42.9 אלף נמכרה ב-41.88 אלף ש'. יאריס היברידית ברמת הגימור "סטייל" מ-2016 עם 240.6 אלף ק"מ על השעון שמחירה המשוקלל 41.2 אלף שקל נמכרה ב-27.55 אלף שקל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחן יונדאי i25 אקסנט. קובי ליאני
יונדאי i25 למי שלא מפונק ורוצה מכונית שתיסע לעד/קובי ליאני

כאשר מדובר במכוניות פופלריות, רוב הסיכויים שמי ששמים עליהם את היד הם סוחרי רכב בינוניים או קטנים (חברות הטרייד הגדולות לרוב לא ניגשות למכרזים האלו) שמעבירים את המכונית טיפולי השבחה קוסמטיים ומכאנים בעלות נמוכה יחסית ומנסים למכור אותן הלאה במחיר גבוה יותר.

אגב, כאשר מדובר בסוחרים בינוניים ובינוניים פלוס מבחינת היקף הסחר, הם יכולים לצאת ממכירה כזו עם מובילית עמוסה מכוניות, הם לא יעשו קופה על כולן, אבל מספיק אחת או שתיים שיימכרו ברווח נאה כדי לכסות את השאר.

טויוטה פריוס פלוס FL. אתר יצרן
7 מושבים חסכוני ומבוקש מאוד, מחירי השוק גבוהים בהרבה מהמחירון/אתר יצרן

אבל פה ושם יש כמה מציאות שבהחלט יכולות להיות עסקה מעניינת. מצאנו טויוטה פריוס פלוס, גרסת המיניוואן בעל 7 המושבים של הטויוטה ההיברידית. היא משנת 2017 עם קילומטראז נמוך יחסית של 138 אלף ק"מ וטופס בדיקה נקי וסימפטי. רכב כזה לא שימש כניידת שעובדת 24/7, אלא כרכב צמוד של קצין בכיר עם משפחה גדולה.

מחיר המחירון המלא שלה הוא 82 אלף שקל והמחיר ששולם עליה עמד על 95.9 אלף שקל. נשמע לכם לא הגיוני במיוחד? גם לנו, אז יצאנו לבדוק את המחירים המבוקשים על אחת בעלת נתונים דומים בלוחות המשומשות - על רובן מבוקשים סכומים הגבוהים בסדר גודל של בין 10 ל-20 אלף שקל. כלומר, למי שמסתכל על המכונית עצמה והתמורה ופחות על מה יהיה איתה ביד הבאה ומתכוון להחזיק אותה למשך כמה שנים טובות, יש פה אקזמפלר שמור מאוד על פניו במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.

השקה טויוטה היילקס דור 8 החדש באיסלנד. ספטמבר 2015. קובי ליאני
טויוטה היילקס, נפלטים רק אחרי תאונות, שום דבר אחר לא עוצר אותם/קובי ליאני

והיו גם מוצרים חשודים מאוד כמו קיה סיד סטיישן דיזל 2017 עם רבע מיליון ק"מ וטופס בדיקה עם יותר סימוני X מאשר טופס טוטו. היא נמכרה ב-15.1 אלף שקל כאשר מחיר המחירון המשוקלל שלה הוא 30.25 אלף שקל. מה שמשאיר הרבה מאוד מרווח תמרון לסוחר ממולח שידנדש אותה בכמה אלפי שקלים בודדים לכל היותר ויוכל למכור אותה בעשרות אלפים שקל מתחת למחירון, עדיין ברווח.

עבור חובבי השטח במכרז האחרון יש בעיקר כמה וכמה טנדרים מסוג טויוטה היילקס "ויגו". אבל אחד מהם מספר את הסיפור של כולם. הוא מ-2018 דאבל קבינה, 4X4 בצבע לבן. מחיר רשמי כ-160 אלף שקל נמכר ב-34 אלף שקל. האותיות הקטנות - טוטאלוס, לחלקים בלבד.

מכוניות במכרז המשטרה אוגוסט 2023. צילום מסך, עיבוד תמונה
מכונית ספורט קיצונית במחיר הגרסאות הפשוטות/עיבוד תמונה, צילום מסך

אבל מה קורה באגף ה"אקזוטי" יותר, המכוניות שלא הגיעו לפה אחרי שנים קשות מאוד במז"פ, במטה הארצי, כניידת סיור או תנועה, אלא אלו שנמצאות פה לאחר שחולטו מבעליהן? הרשימה הזו מאכלסת לעיתים מכוניות מעניינות מאוד. הפעם העלינו בחכתנו מרצדס GLC משנת 2022 שמחיר המחירון שלו הוא 363 אלף שקל - שלא נמצא לו קונה.

לעומת זאת, מישהו הצליח לצאת מהמכרז הזה עם C43AMG מודל 2018, אמנם יד שלישית, אבל הוא קנה אותה ב-163 אלף שקל במקום כ-250 אלף שקל מחיר המחירון ה"רשמי" שלה. והמרכאות כאן מהסיבה הפשוטה - מחירי השוק של המכוניות האלו גבוהים בכמה עשרות אלפי שקלים. למעשה היא נרכשה במחיר המבוקש עבור גרסת ה-180 הפשוטה, הבסיסית והחלשה בגרסאות ה-C קלאס.

אבל ללא ספק שמלכת המציאות פה היא ב.מ.וו M4 קומפטישן, גרסת העל של הסדרה 4, עם 510 סוסים פראיים שרצים לגלגים האחוריים. היא מודל 2022 שחולטה ונמכרה במחיר של 430 אלף שקל לעומת מחיר מחירון רשמי של 617.5 אלף שקל. כמה זה זול ביחס לשוק? חרשנו את הלוחות ומכוניות דומות נמכרות ב-590 אלף שקל לזולה ביותר ועד 666 אלף שקל ליקרה ביותר.

הסיבה העיקרית למחירים הנמוכים: ברכישת רכב מחולט לרוכש אין יכולת לקחת את הרכב לבדיקת מסודרת, לבדוק את ספר הטיפולים ולחבר למכוניות היקרות האלה שלא מעט תקלות בהן מסתיימות בתיקון בן חמש ספרות מחשב בדיקה. ההימור כאן הוא גבוה בהרבה מעסקת רכישת מכונית משומשת במקום אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully