וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BYD דולפין החשמלית בישראל: מ-142 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 9.8.2023 / 11:10

האיום החדש על הרכב הנמכר בארץ, אטו 3, מגיע מהבית: משפחתית קומפקטית עם טווח זהה, אבזור משופר, ומחיר מוזל. ובמקביל: BYD משדרגת את האחריות ל-6 שנים או 150 אלף ק"מ, גם למכוניות שכבר נמסרו

BYD דולפין/BYD

התחרות בשוק החשמליות העממיות מתחממת: שלמה מוטורס, יבואנית BYD, השיקה הבוקר את המשפחתית הקומפקטית החדשה של היצרן, הדולפין. המחיר למכונית שמגיעה עם סוללת 60 קוט"ש וטווח רשמי של 427 ק"מ ינוע בין 142 ל-148 אלף שקל. היא תתחרה במכוניות כמו MG4, ג'ילי גיאומטרי ואורה פאנקי קאט.

הדולפין עוצבה בידי וולפגנג אגר הגרמני, שלאחר קריירה נאה בסיאט, אלפא רומיאו ואאודי, נחת ב-בסין. שם היא נמכרת כבר יותר משנה. במחצית הראשונה של 2023 היא מכרה שם 153 אלף יחידות, ודורגה חמישית בשוק.

מה חשבנו על הדולפין במפגש הראשון שלנו איתה?
BYD דולפין בנהיגה מקוצרת

BYD דולפין. BYD,
אפשר יהיה לקבל את הדולפין גם בארץ בצביעה ורודה, מבפנים או מבחוץ/BYD

אולם הדגם האירופי יהיה שונה מהסיני: ארוך ב-15 ס"מ, מ-4.12 מטר ל-4.29 מטר, כשכל השינוי נעשה בחזית ובחלק האחורי. ב-BYD מסבירים שהשדרוג נועד להבטיח שהמכונית תקבל את ציון 5 הכוכבים המרבי במבחן הריסוק האירופי, אבל סביר יותר שהוא נועד לסייע במיצוב שלה כמכונית קומפקטית. חשמליות יעילות יותר בניצול האורך שלהן. לדולפין גם במקור יש בסיס גלגלים משפחתי של 2.70 מטר, שלא השתנה בגרסה האירופית, שזה 8 ס"מ יותר מפולקסווגן גולף - אבל אורך של מכונית סופר מיני, מה שעלול להרתיע לקוחות. אז לאירופה היא קיבלה גם אורך של גולף.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
BYD דולפין. BYD,
ישיבה גבוה ורצפה שטוחה מאחור, אבל ללא יציאת מזגן/BYD

הרוחב עומד על 1.77 מטר (שניים פחות מאשר בגולף), והגובה על 1.57 מטר (13 ס"מ יותר מבגולף), דומה יותר לקרוסאובר מאשר למכונית קומפקטית מהשורה, כך שהישיבה גבוהה בהתאם. לתא המטען נפח של 345 ליטר, קרוב יותר לסיאט איביזה (355 ליטר) מאשר לגולף (381).

רמת אבזור קומפורט תגיע עם מסך מולטימדיה 12.8 אינץ' שניתן לסובב למצב אנכי או אופקי ומושבים קדמיים מחוממים עם כיוונון חשמלי, ותסופק עם 2 כבלים, לטעינה ביתית ולטעינה בעמדות AC. רמת דיזיין מוסיפה חלון שמש פנורמי, משטח טעינה לסולולרי, חישוקי 17 אינץ' קלים, צביעה דו גוונית וכבל V2L לטעינת מכשירי חשמל ורכבים אחרים בשטח.

מערכות הבטיחות כוללת בלימת חירום אוטונומית בנסיעה קדימה ואחורה, בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, זיהוי רכב בשטח מת, מצלמה פנורמית וגם התרעה על שכחת יחד ברכב על סמך משקלו שאותר בכיסא לאחר הנעילה, והתרעת עייפות לנהג. יש אפילו הכנה למנעול אלכוהול נגד נהיגה בשכרות, וציון 8 מ-8 המרבי בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה. מנגד הדולפין טרם נבחן במבחן הריסוק האירופי.

BYD דולפין. BYD,
צבע דו גווני מגיע ברמת האבזור הגבוהה, כולל חלון שמש פנורמי וחישוקי 17 אינץ' קלים/BYD

למנוע יש 204 כ"ס והנעה קדמית ולסוללה 60.4 קוט"ש, כמו לאטו 3. בגלל שהדולפין קלה יותר היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7 שניות, שפעם אפילו גולף VR6 לא הייתה מסוגלת לשחזר, בדרך ל-160 קמ"ש. הטווח עומד על 427 ק"מ, רק שבעה יותר מאשר האטו. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב איטי יחסית של 88 קוט"ש, 29 דקות מ-30% ל-80%, או בטעינה איטית ב-11 קילוואט.

בשנה הבאה תגיע לאירופה גם גרסת סוללה קטנה, עם 45 קוט"ש וטווח של 327 ק"מ, שתהיה זולה משמעותית. בינתיים גרסאות סוללה קטנה של החשמליות המשפחתיות נמכרות במספרים קטנים בהרבה משל אלה עם הסוללה הגדולה והיקרה יותר, והיבואנית תקבל החלטה לגבי הייבוא רק בהמשך, ובהתאם למחיר, לאחר העלאת מס הקנייה על חשמליות בינואר, מ-20% ל-35%.

במחיר הנוכחי, מ-142 לרמת גימור קומפורט ו-148 אלף שקל לרמת גימור דיזיין, הדולפין תהיה המשפחתית הזולה ביותר ברמות הטווח שלה. בפחות מ-150 אלף שקל אפשר לרכוש MG4, ג'ילי גיאומטרי C ואורה פאנקי קאט, אבל בגרסאות הסוללה הקטנה עם כ-350 ק"מ. חשמליות בטווח של מעל 400 ק"מ עולות מכ-155 אלף שקל ומעלה. אטו 3, הקרוסאובר של BYD והרכב הנמכר ביותר השנה בארץ, עולה החל מ-163.5 אלף שקל.

מכוניות ראשונות ללקוחות יגיעו בחודש הבא, ומשלוח משמעותי יותר בסוף אוקטובר, כשהענף יהיה במירוץ לשחרור ומסירה של כמה יותר מכוניות לפני ההתייקרות בינואר.

חדש: 6 שנות אחריות כוללת

במקביל להשקת הדולפין הכריזה שלה מוטורס על הארכת האחריות הכוללת לרכביה ל-6 שנים או 150 אלף ק"מ, שתהיה הארוכה בשוק. לא יהיה שינוי באחריות על הסוללה (8 שנים או 200 אלף ק"מ) ועל המנוע (8 שנים או 150 אלף ק"מ). הדולפין תהיה הראשונה שתזכה בה מהרגע הראשון, אך בצעד לא נפוץ תוארך האחריות גם על כ-15 אלף דגמי נ BYD שכבר נמסרו בארץ מאז אוקטובר שעבר, מדגמי אטו 3, טאנג והאן.

  • עוד באותו נושא:
  • BYD Auto

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully