וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנח לו גלגל: שכח להרים את בלם היד ועף מהמצוק

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 20:54

חונים? תמיד וודאו שבלם היד מורם היטב. חונים ליד אגם? עוד יותר חשוב. חונים ליד אגם ובקצה צוק? טוב, הנהג הזה לא הקפיד על הכללים עד הסוף וזה נגמר ככה בנס

מכונית נופלת לאגם. צילום מסך, צילום מסך
עם המכונית, על הצוקים ולתוך המים/צילום מסך, צילום מסך

ערב של רחצה באגם "לודהיה קונד" שבמרכז הודו נגמר די רע עבור נהג ההונדה בריו הזו והבת שלו. השניים חנו סמוך לשפת המצוק, כאשר המכונית שלהם התדרדרה אל מעבר למצוק ולתוך המים.

על פי עדי ראיה שהיו במקום, הרכב החל להתגלגל לאחר שהאב סגר בחוזקה את דלת תא המטען של המכונית. הוא מספיק להיכנס פנימה כדי לנסות לעצור אותה מליפול למים יחד עם בתו בת ה-12 שישבה בפנים, אבל לא הצליח.

אדם נוסף שהיה במקום ניסה גם הוא להיכנס למכונית ולעצור אותה אך נראה נופל יחד איתם, נחבל בדלת המכונית ואז בסלעים. מיד לאחר שהמכונית נופלת למים נראים חלק מהעדים להתרחשות מזנקים למים על מנת להציל את הנערה הלכודה ולמשות החוצה את הנהג.

המכונית נופלת למים, הרוחצים ממהרים לחלץ

לדברי המשטרה שהגיעה לחקור את התקרית, שנגמרה למרבה המזל ללא נפגעים באופן חמור, הסיבה להתדרדרות של המכונית היא חניה רשלנית של האב שלא הקפיד על משיכת בלם היד עד הסוף. בדיווח אחר אודות נפילת המכונית לאגם נאמר כי בתקרית קודמת באיזור נהרגו שני צעירים שנפלו עם המכונית שלהם ממצוק באופן שמזכיר את המקרה הזה.

כיום ברוב המכוניות החדשות ישנו בלם יד חשמלי אוטומטי המתחבר עצמאית עם המעבר למצב P בתיבת ההילוכים או דימום המנוע. אולם עבור מי שנוהגים במכוניות ישנות יותר שעדיין מצוידות בבלם יד רגיל, הנה כמה טיפים חשובים לשימוש בטוח בו בחניה.

1. הקפידו למשוך את הבלם למעלה עד הסוף, זה לא חייב להיות בכוח, אפילו רצוי שלא. אבל שימו לב שהידית מגיעה למלוא המהלך שלה

2. נתקלתם בתופעה של "נדנוד" הרכב או תזוזה שלו גם עם בלם יד משוך? כנסו למכונאי שיבדוק את הכבל, מנגנון הידית, התופסן או אחד הרכיבים האחרים שלה.

3. חונים במקביל למדרכה? ליתר בטחון הפנו את הגלגלים הקדמיים לכיוון השפה, כך במקרה של התדרדרות המכונית "תישען" על המדרכה ולא שמאלה לנתיב התנועה. בחניה בעליה, הפנו את הגלגלים לכיוון השני. אם המכונית תדרדר אחורה אלו שוב הצמיגים הקדמיים שיגעו קודם כל במדרכה.

5. נוהגים במכונית ידנית? קודם כל אנחנו אוהבים אתכם. ודבר שני, בחניה במורד או במעלה שלבו להילוך אחורי או להילוך ראשון בהתאמה וקבלו אבטחה כפולה מפני תזוזה של המכונית. למי שנוהגים בתיבת הילוכים אוטומטית וחונים במורד או מעלה - הנה טיפ ששווה אלפי שקלים - קודם מושכים את בלם היד ואז מעבירים למצב P בתיבה. באופן זה המכונית לא "נשענת" על הזיז בתיבת ההילוכים ומפעילה עליו עומס, אלא על הבלימה מבלם היד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully