וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפים למעקב כלכלי אחר הוצאות טעינת הרכב החשמלי

בשיתוף פז Charge

15.8.2023 / 12:50

רכב חשמלי אמנם חסכוני יותר מרכב המונע בדלק, אך גם לו יש הוצאות. איך ניתן לעקוב אחריהן בצורה נכונה? התשובות בפנים

טעינת רכב חשמלי. יח"צ,
אין ספק שהדרך הפשוטה והקלה ביותר לעקוב אחר הוצאות טעינת הרכב החשמלי היא באמצעות ניהול יומן הטענות/יח"צ

אין ספק כי הרכב החשמלי חסכוני הרבה יותר מרכבים המונעים באמצעות דלק. יחד עם זאת ישנן בהחלט הוצאות על טעינת המכונית באמצעות עמדות ביתיות או ציבוריות. אז כיצד תוכלו להבטיח שההוצאות שלכם נמצאות במעקב תמידי? הכנו עבורכם חמישה טיפים שיעזרו לכם במעקב כלכלי בהוצאות טעינת הרכב החשמלי.

הכירו את אפשרויות הטעינה השונות

עוד לפני שאתם מתחילים לעקוב אחר ההוצאות חשוב להבין את אפשרויות הטעינה השונות שעומדות לרשותכם. ככלל ישנן עמדות טעינה לרכבים חשמליים שהן ביתיות, הנשענות כמובן על מערכת החשמל של הבית או של בניין משותף. במקרה זה הוצאות החשמל יהיו כלולות בצריכת החשמל הכללית שלכם. כאשר מדובר בעמדה ביתית חשוב לבחור בספק המאפשר שליטה בעומסים להגבלת הזרם בעמדת הטעינה, לשם צריכת חשמל יעילה.

ישנן גם עמדות מהירות המתאימות בעיקר לטעינה בדרכים. כלומר, במידה וישנה נסיעה ארוכה לפניכם או שאתם מתכננים שהייה לילית במקום מסוים, תוכלו לתכנן את נסיעתכם כדי לעבור בעמדה מהירה, שתאפשר הטענה של סוללת הרכב במהירות מרשימה. במקרה זה תוכלו לעקוב אחר ההוצאות באמצעות אפליקציה, על כך נרחיב בהמשך.

רשמו את ההוצאות

אין ספק שהדרך הפשוטה והקלה ביותר לעקוב אחר הוצאות טעינת הרכב החשמלי היא באמצעות ניהול יומן הטענות. את היומן תוכלו לנהל בטלפון החכם שלכם, כדי שתוכלו בקלות לעדכן את הטעינות בכל עת. מומלץ לכלול בכל רישום את זמן הטעינה, את התאריך, המיקום ושיטת ההטענה. כמו כן, חשוב כמובן לרשום מה הייתה צריכת החשמל. תחנות טעינה לרכבים חשמליים מתקדמות, יאפשרו לכם לדעת בדיוק כמה הייתה צריכת החשמל.

טעינת רכב חשמלי. יח"צ,
תעריפי החשמל יכולים להשתנות בצורה משמעותית לאורך שעות היום/יח"צ

עקבו אחר תעריפי צריכת החשמל

תעריפי החשמל יכולים להשתנות בצורה משמעותית לאורך שעות היום וגם בהתאם לעונות השנה. כדי להבטיח מעקב אופטימלי אחר הוצאות החשמל חשוב מאוד להכיר את השינויים בתעריפים של חברת החשמל בכל עת. בשעות העומס העלות תהיה גבוהה יותר ובשעות עמוסות פחות העלות תהיה יותר נמוכה. תכנון הטעינה לפי התעריפים השונים, תוכל לסייע לכם להוציא פחות על הטעינה של הרכב. ככלל, ניתן לומר כי בעונות הקיץ והחורף התעריפים יהיו גבוהים יותר, בהתאם לשעות העומס במהלך היום, בעוד שבאביב ובסתיו העלויות יהיו נמוכות יותר באופן יחסי.

השקיעו בעמדה ביתית

אומנם כיום, בשל העלייה בפופולריות של הרכבים החשמליים ניתן למצוא בקלות יותר עמדות ציבוריות, אך אם אתם רוצים ליהנות מניהול הוצאות קל ויעיל, תרוויחו מאוד מהתקנה של עמדה בביתכם. את העמדות הפרטיות ניתן להתקין גם בבתים וגם בבתים משותפים, כאשר ניתן להתאים כל עמדה בהתאם לסוג הרכב שלכם והחיבור שאותו הוא דורש. במקרה זה תידרש השקעה ראשונית גבוהה יותר, אך בטווח הארוך תגלו שאתם גם חוסכים בהוצאות וגם יהיה לכם קל הרבה יותר לעקוב אחריהן. ישנן תחנות ביתיות מתקדמות ביותר המציגות עמידות יוצאת דופן, יכולת ניהול עומסים ביעילות ואף אפשרות חיבור לטלפון החכם דרך האינטרנט הביתי והבלוטות'.

מעקב אחר הטעינה דרך אפליקציה

כיום, תוכלו לעקוב בקלות אחר הטעינה שלכם באמצעו אפליקציה ייעודית, שתאפשר לכם לדעת בדיוק כמה הייתה צריכת החשמל ומה הייתה עלות ההטענה. ישנן אפליקציות המאפשרות קבלת מידע מדויק, גם בעמדת הטעינה הביתית וגם בעמדות אולטרה מהירות בתחנות דלק. דרך האפליקציה תוכלו לראות גם את קצב הטעינה, כך שלא תצטרכו לשהות לצד הרכב כדי לדעת שההטענה התבצעה במלואה. בנוסף, השימוש באפליקציות יקנה לכם גם גישה אקסקלוסיבית להטבות וצבירת נקודות בכל טעינה.

בשיתוף פז Charge
  • עוד באותו נושא:
  • רכב חשמלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully