וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסלה משיקה גרסאות קצרות טווח ומוזלות למודל S ו-X. בקרוב בישראל?

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 8:13

טסלה משיקה גרסאות מקוצרות טווח וזולות למכונית הסאלון שלה ולקרוסאובר הגדול, שעשויות להוזיל בארץ את שני הדגמים בכ-100 אלף שקל. האם נראה אותן אצלנו?

טסלה מודל S מודל 2022/יצרן

צרות טובות? ככל שיצרנית המכוניות טסלה הופכת לגדולה יותר ויותר היא מתחילה לגלות שכדי להמשיך לשרוד, גם היא, חד קרן חשמלי שכמותה - חייבת לשחק את המשחק. כעת היא עושה את זה עם הוזלות משמעותיות של מחירי שניים מהדגמים הוותיקים בהיצע שלה, המודל S הסאלונית והמיניוואן-קרוסאובר מודל X.

הגרסאות החדשות של מודל S המכונות "סטנדרט ריינג'" בדומה לגרסאות אלו במודל 3, עולות באתר האמריקני של טסלה 78.5 אלף דולר, כלומר 10,000 דולר פחות מהגרסה הזולה ביותר הקודמת. המחיר משקף גם טווח קצר יותר שיעמוד על 512 ק"מ במקום כ-650 ק"מ. עם 491 כ"ס במקום 670 במודל S הרגילה, הביצועים גם הם איטיים מעט יותר עם "רק" 3.7 שניות מעמידה ל-96 קמ"ש.

טסלה מודל S. אודי עציון, מערכת וואלה!
טסלה מודל S, מעתה גם בגרסה בעלת טווח קצר יותר/מערכת וואלה!, אודי עציון

הדגם השני שמקבל גרסה מוזלת ומקוצרת טווח הוא המודל X. גם הוא כבר מתחיל להראות את סימני הגיל שלו וכניסה לזירה של כלים כמו מרצדס EQS SUV ואחרים בעתיד כבר דורשים ממנו להגיע עם הצעה משופרת ללקוחות.

ואת ההצעה הזו הם מכנים גם כן "סטנדרט ריינג'" כאשר גם כאן המחיר זול יותר ב-10,000 דולר ויעמוד על 88.5 אלף דולר . וגם פה הטווח קצר יותר - 430 ק"מ לעומת 576 ק"מ בגרסת ה-EV שעד כה הייתה גרסת הבסיס. התאוצה ל-96 קמ"ש אורכת 4.4 שניות במקום 3.9 השניות שלוקח לדגם ה-EV.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
טסלה מודל X. יצרן, אתר יצרן
גם הוא בהוזלות: טסלה מודל X/אתר יצרן, יצרן

המהלך מגיע ככל הנראה כדרך של היצרנית להתמודד עם הגיל המתקדם של שני הדגמים שלה, שכבר נחשבים לוותיקים מאוד בשוק למרות ריענון שעברו בשנה הקודמת. זאת לצד התרחבות ההיצע הנוכחי והעתידי מצד היצרניות הגדולות. בין אם זו מרצדס וה-EQE SUV, קאדילק עם האסקלייד החשמלי ואחרות שבדרך.

נקודה מעניינת נוספת בנוגע לשתי המכוניות היא שהיצרנית לא מפרסמת כדרכה בשום מקום את קיבולת הסוללה של גרסאות אלו. מה שעשוי להצביע על כך שהן למעשה עושות שימוש באותה סוללה, אולם עם טווח מופחת באמצעות תוכנה. הדבר משאיר פתח לכך שבעתיד יוכלו הלקוחות "לפתוח" את המכוניות תמורת תוספת תשלום לטווח המלא.

עוד על פי האתר האמריקני של טסלה, מסירות של הדגמים המוזלים יתחילו כבר בספטמבר או אוקטובר. מטסלה טרם נמסר האם הדגמים הללו צפויים להגיע לישראל. מודל S הבסיסית עולה היום בישראל 683 אלף שקל, ומודל X בסיסית 722 אלף ששקל. לפי פער המחירים בארה"ב, הגרסאות החדשות עשויות לקזז כ-100 אלף שקל מממחירי שני הדגמים תחת המיסוי הנוכחי, ולבטל את רוב עליית המחיר הצפויה בינואר עקב העלאת המס על חשמליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully