וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי מיליון שקל פיצוי: הסיעה כלב פצוע לווטרינר, ומתה מדום לב

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 10:24

האישה הסיעה את כלבה הפצוע לווטרינר בלילה גשום ונפטרה מדום לב תוך כדי נהיגה. בעלה השתלט על הרכב אבל האירוע הוכר כתאונת דרכים

נהיגה. ShutterStock
הבעל זיהה שאשתו לא בולמת ומאותת לפני פנייה והבין שאיבדה את הכרתה/ShutterStock

לאחר שנים של מאבק משפטי, יפוצו בעלה ושני ילדיה הקטינים של אישה, שנפטרה מדום לב במהלך נהיגה, ביותר מחצי מיליון שקלים.

האירוע התרחש בדצמבר 2017. לדברי עו"ד יונתן שוב, שייצג את האלמן והיתומים בתביעה, כלבם של בני הזוג הגיע פצוע לבית המשפחה, והתעורר צורך דחוף להסיעו בשעה שלוש לפנות בוקר, לטיפול חירום אצל וטרינר.

לדברי עו"ד שוב, מעבר ללחץ העז מנסיבות המקרה והשעה המאוחרת, היה זה לילה גשום ביותר, והמנוחה ובעלה עשו את דרכם בדרך עקלקלה ממורדות המושב שבו הם גרים לכיוון מרפאת הווטרינר בבקעת הירדן.

הבעל העיד כי אשתו נהגה ברכב, ואילו הוא ישב עם הכלב במושב האחורי. בסופו של אחד מעיקולי הדרך, הבחין הבעל כי אשתו לא מאטה את הרכב לפני הצומת ולא מאותתת לצורך ביצוע פנייה. או אז התברר לו, כי היא איבדה את הכרתה, והוא בתושייה רבה, השתלט על הרכב ומנע התנגשות. צוותי הרפואה שהוזעקו למקום קבעו את מותה.

כשנתיים לאחר האסון שפקד את המשפחה, פנה האלמן לעו"ד, על מנת שיבדוק האם האירוע יכול להיחשב כתאונת דרכים, לצורך הכרה ומתן פיצויים, ולאחר בדיקה הוא הגיש בשם בני המשפחה תביעה לפיצויים נגד חברת הביטוח 'מגדל', שביטחה את הרכב בביטוח חובה.

לדברי עו"ד שוב, בכדי שהאירוע ייכנס תחת ההגדרה של תאונת דרכים, יש להוכיח כי בעת האירוע נעשה שימוש בכלי רכב, ובמקרה זה אין מחלוקת על כך. בנוסף, אלמלא המנוחה נהגה ברכבה בלילה סוער וגשום בכביש מסוכן עם ירידות תלולות, סביר להניח, כי לא הייתה לוקה בליבה בעת השימוש ברכב, ועל כן מותה, גם אם נבע מכשל בריאותי שאינו קשור לנהיגתה, הושפע ואף זורז בשל השימוש ברכבה.

כלב במכונית. ShutterStock, ShutterStock
מותה הפתאומי של אם המשפחה, הסב לבעלה ולילדיה נזק כלכלי כבד/ShutterStock, ShutterStock

בתביעה נטען בין היתר, כי מותה הפתאומי של אם המשפחה, הסב לבעלה ולילדיה נזק כלכלי כבד. המנוחה, כך נטען, בת 47 במותה בסך הכל, הייתה אישה בריאה בגופה ובנפשה, ועד לקרות האסון, הייתה המפרנסת העיקרית של המשפחה, כאשר גם ניהול הבית, לרבות גידול הילדים, רבץ על כתפיה. עקב התאונה פחת היקף עבודתו של הבעל משמעותית, הן משום שנדרש להקדיש זמן רב יותר לטיפול בילדים הקטינים, והן בשל היעדרותה של אשתו המנוחה מניהול העסק שלו.

לאחרונה, לאחר שנים של התדיינויות משפטיות, הושג הסדר פשרה בין עו"ד שוב לבין חברת הביטוח 'מגדל', לפיו בעלה וילדיה של המנוחה יפוצו בסכום חד פעמי בסך 115 אלף שקל.

במקביל, הגיש עו"ד שוב תביעה למוסד לביטוח הלאומי, שהתקבלה והמשפחה קצבת שיירים בסך 3,000 שקל לחודש, שצפויה להסתכם בכ-450 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully