וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי היה מאמין? למבורגיני מציגה קרוסאובר חשמלי

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 8:18

היצרנית האקזוטית שעשתה את שמה הטוב ממכוניות על עם מנועי V12 תשיק ב-2028 קרוסאובר חשמלי ראשון, כי צריך להתפרנס עם בעידן הנוכחי, ובינתיים מעניקה לנו הצצה

למבורגיני לנזאדור קונספט. אתר יצרן
ללמבורגיני כבר יש קרוסאובר בהיצע, האורוס. עכשיו הגיע הזמן לאחד חשמלי/אתר יצרן

רכבי קונספט ככלל ובשנים האחרונות בפרט הפכו לאחד מענפי החירטוט הגדולים של תעשיית הרכב. הרעיון המקורי של הצגת דגם רעיוני כמבשר לעתיד לבוא הפך לזרוע שיווקית של היצרניות בה היא עושה שימוש על מנת לקבל תשומת לב בלי שום מחויבות למה שעומד או יכול לעמוד מאחורי הרכב - זו גם הסיבה שאתם לא רואים כאן את הדברים האלו שנפלטים על בסיס כמעט שבועי לחלל האינטרנט. אולם אחת לכמה זמן יש מכונית קונספט שראויה לרגע של התבוננות בשל העובדה שהיא מביאה איתה שינוי משמעותי ובשורה לשוק.

במקרה של רכב הקונספט של למבורגיני זה לא בגלל העובדה שהוא חשמלי, היצרנית הציגה כבר ב-2017 את ה"טרזו מיליניו קונספט" - שממנו לא יצא כלום. זו גם לא העובדה שמדובר בקרוסאובר ליצרנית ספורטיבית-אקזוטית - אלא השילוב בין למבורגיני, יצרנית שמתמיד זוהתה עם מכוניות רושפות אש ממנועי V12 (לפחות השוות יותר שלה) עם הנעה חשמלית וקרוסאובר - שילוב שעלול לזעזע מעריצים שרופים מחד ומצד שני תואם את נקודת המפנה הגדולה ביותר בה היא נמצאת בשנת ה-60 להקמתה.

למבורגיני לנזאדור קונספט. אתר יצרן
ההימור הוא שתצורת הקופה תהפוך לארבע דלתות עד הייצור/אתר יצרן

רכב הקונספט נחשף פומבית באירוע הדגל של שבוע המכוניות במונטריי - שהתחיל בתור אירוע שהביא את הקרם דה לה קרם של מכוניות האספנות בעולם ובשל המעמד האקסלוסיבי הזה הפך לדובדבן בקצפת אירועי מכוניות היוקרה העולמיות. כמו פרארי עם הפורוסאנגוה, למבורגיני מתחלחלת מהצמדת הכינוי הרווח "קרוסאובר" למכוניות שלה ולכן מכנה אותו "מכונית GT בעלת מרווח גחון גבוה" - בקיצור - קרוסאובר, אל תבלבלו את המוח.

הוא מציע סידור ישיבה של 2+2 כלומר שם קוד לארבעה מושבים מרווחים במסורת מכוניות הגראן טורינג (GT), בדגם הקונספט עם שתי דלתות, אבל אלו עשויות להפוך לארבע דלתות עם ההתקרבות למכונית סדרתית. מתי זה יקרה? בלמבורגיני מזכירים את שנת 2028 כשנת היעד, במקביל למעבר שלה להנעה חשמלית באופן כללי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
למבורגיני לנזאדור קונספט. אתר יצרן
כמו העיצוב החיצוני, גם תא הנוסעים מושפע מ"ספינות חלל", כך לפי למבורגיני/אתר יצרן

העיצוב, יש לציין, אינו רדיקלי כמו שמכוניות קונספט נוטות להיות ודווקא שומר על מאפייני עיצוב די מזוהים של למבורגיני, בעיקר מראה הטריז והחיתוכים החדים בקווי הגוף שלו. כמו גם על חזית שמזכירה דגמים נוכחיים שלה, במיוחד את הריבולטו.

בהיותו רכב קונספט בלבד, למבורגיני מן הסתם מקמצת בפרטים ולא יורדת לרזולוציות מדויקות. היא כן מצהירה על כך ששני המנועים שלו יספקו ביחד "מעל מגהוואט" בתרגום להספקים ברורים יותר, זה שווה ל-1,341 כ"ס ושהמנוע האחורי יהיה בעל יכולת העברת כוח שונה לכל גלגל, במטרה לייצר "התנהגות דינאמית בפניות" או מה שכנראה יהיה דומה להכוונת מומנט, כלומר, שיפור יכולת הפנייה של המכונית על ידי הוספה או גריעה של כוח מכל גלגל בנפרד.

אם למבורגיני אכן תעמוד בהספק הזה, ובהשוואה למכוניות חשמליות בעלות סדרי הגודל האלו של הספקים, תאוצה ל-100 בעולמות ה-2 שניות היא בהחלט אפשרות.

למבורגיני לנזאדור קונספט. אתר יצרן
אפשר להניח (ולקוות) שגם חישוקי ה-23 אינץ' יישארו על מכונית הקונספט/אתר יצרן

מבחינת היצרנית, המכונית הזו היא אירוע חדש-ישן. כלומר, היא מצד אחד כניסה לתחום הקרוסאוברים החשמליים הספורטיביים, מצד שני סוג של חזרה לליבה ממנה התחילה היצרנית הזו - מכוניות GT, יצוין כי כיום היא נעדרת אחת כזו מההיצע שלה שמורכב משתי מכוניות סופר ספורט - ההוראקן והריבולטו וקרוסאובר אחד - האורוס. זה היצע שקשה לייצר ממנו נפחים או מגוון שימשוך קהלים רחבים מספיק.

וצריך גם להסתכל על האירוע הזה בהקשר הרחב יותר - למבורגיני היא חלק מקונצרן פולקסווגן, הצגת קרוסאובר חשמלי שלה ב-2028 אומרת שבטווח הזמן עד אז אנחנו נראה לפחות שתיים או שלוש מכוניות נוספות של זרועות היוקרה מהקבוצה הזו - דגם חשמלי ייעודי של פורשה, אחד של בנטלי ואת הנגזרת של אודי לשתי אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully