וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממחר: חניון חדש בירושלים עם 1,000 מקומות, כרגע בחינם

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 14:52

מחר יפתח להרצה להרצה חניון החנה וסע "נחל צופים" שצמוד לצומת הגבעה הצרפתית, ומאפשר למבקרים בעיר להשאיר בו את מכוניתם ולעבור לרכבת הקלה שעוצרת לידו

חניון נחל צופים והפרדה מפלסית צומת הגבעה הצרפתית/חברת מוריה

בזמן שבגוש דן חגגו סוף סוף ביום שישי את פתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה, בירושלים שבה פועלת רק"ל כבר 12 שנה חוגגים את השלב הבא. מחר יפתח להרצה אחד משבעת החניונים שבנים בעיר, ומיועדים לאפשר למי שבוחר להגיע אליה ברכב פרטי ולא ברכבת המהירה או באוטובוס, להשאיר בהם את הרכב ולעבור לנוע ברשת הרכבת הקלה והאוטובוסים, תוך חיסכון בזמן ובתשלום על חנייה יקרה, או על דוחות חנייה.

מדובר בחניון נחל צופים, שממוקם בצמוד לצומת הגבעה הצרפתית וגבעת המבתר. בחניון שנבנה בעלות של כ-170 מיליון שקל יש 1,000 מקומות חנייה והוא ממוקם באחת הכניסות הראשיות לעיר מצפון, כדי לאפשר לנהגים המגיעים לעיר לעבודה, לימודים, בילויים או סידורים, להשתמש בהם ולא להעמיס על כבישי העיר הפקוקים ממילא.

חניון החנה וסע משתרע על פני חמש קומות בשטח של כ-26 אלף מ"ר בצורת חצי גורן, הפונה לכיוון עמק הארזים. הוא נבנה כחלק מפרויקט ביצוע ההפרדה המפלסית בצומת הגבעה הצרפתית, שכולל מנהרות מתחת לצומת שיאפשרו נסיעה חלקה ממזרח למערב ולשכונת פסגת זאב, ואמור להקל על עומסי התנועה הכבדים בצומת.

חניון נחל צופים חנה וסע צומת הגבעה הצרפתית ירושלים. שי שחר,
החניון החדש. צמוד גם לפארק עמק הארזים ולרשת שבילי אופניים/שי שחר

החניון שתפעיל חברת מוריה, החברה העירונית המבצעת את מיזמי התשתית והתחבורה עבור עיריית ירושלים, וישרת בעיקר את נוסעי הקו האדום הצמוד לו, שבעתיד אפשר יהיה לעבור ממנו לקווי הרכבת העתידיים, שמונה במספר שיפעלו על תשתית הקו האדום הקיים והקווים שכבר נבנים, הירוק משכונת גילה שבדרום העיר דרך האוניברסיטה העברית להר הצופים, והכחול מגילה ועד רמת אשכול ורמות שבצפונה, דרך מרכז העיר.

חניון צופים הוא אחד משבעה חניוני חנה וסע שנבנים כעת בבירה סביב תחנות של הרכבת הקלה ויוסיפו 7,500 מקומות חנייה למכוניות שלא יצטרכו להיכנס לתוך הבירה.

הפרויקטים הנוספים הם חניון הרוזמרין בגילה עבור הבאים מגוש עציון בצמוד לכביש בגין ולקו הירוק והכחול (600 מקומות חנייה), חניון הר חומה הסמוך לבאים מגוש עציון וצמוד לקו הכחול (600 חניות), חניון במחלף בייט ביציאה מכביש 16 וצמוד לקו הירוק (2,275 מקומות חנייה מהם 1,500 במתכונת חנה וסע), חניון שז"ר מתחת לבנייני האומה, צמוד לתחנת נבון של רכבת ישראל, לקו האדום ולירוק ולתחנה המרכזית (1,300), חניון הר חוצבים, צמוד למרכז התחבורה החדש ליד רמות ולקו הכחול (1,000 מקומות חנייה) וחניון פסגת זאב לבאים מהשומרון (1,150 מקומות חנייה, מהם 600 חנה וסע).

השבעה יצטרפו לחניון הוותיק בהר הרצל, הפועל בצידו השני של הקו האדום בדרום העיר (550 מקומות).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חניון נחל צופים חנה וסע צומת הגבעה הצרפתית ירושלים. שי שחר,
לבאים מכביש מספר 1, וגם מכיוון מעלה אדומים וים המלח/שי שחר

השימוש בחניון נחל צופים יהיה כעת חינמי. בעתיד הוא צפוי לפעול במתכונת שקיימת בחניון הר הרצל, שנהג שמעביר ביציאה רב קו ומוכיח שנסע ברכבת באותו יום, לא משלם על חנייה.

החניון גם מתחבר לשביל האופניים העובר בעמק הארזים ומתחבר לכל הפארקים לאורך העמק המשתרע בין החניון למתחם הספורט. בעמק ישנן עשרות פינות ישיבה כך שרוכבות ורוכבי האופניים ומשפחות המבלות בטבע, יוכלו להחנות את רכביהם בחניון וליהנות גם מרכיבה וטיול לאורך השבילים היעודיים.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי "חניון נחל צופים החדש הוא חלק מתפיסת התחבורה המשולבת שאני מקדמת, המבוססת על חיבוריות וקישוריות. במרכזה של רשת התחבורה עתידית יעמדו מערכות להסעת המונים, כמו רכבת קלה או כבדה או אוטובוסי BRT. אל תחנת הרכבת הקרובה אליו יגיע הנוסע בכל דרך המתאימה לו, באופניים, ברגל, במיקרו מוביליטי - או ברכבו הפרטי, שאותו הוא יוכל להשאיר בחניון 'חנה וסע' מודרני ומקורה, כמו זה שאנו משיקים היום באחת הכניסות הראשיות לירושלים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר: "פתיחת חניון נחל צופים להרצה הינו בשורה של ממש לתושבים ולמבקרים בעיר. החניון מאפשר חניה קלה ונוחה למגיעים מחוץ לעיר, וחיבור לרכבת הקלה לנסיעה קצרה וללא פקקים. נמשיך לפעול ליצירת פתרונות תחבורתיים חכמים וירוקים לתושבי העיר, שיהיו נגישים, מהירים, יעילים ובטוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully