וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג מרשים לצוות פוינטר באסיה קרוס קאונטרי ראלי

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 17:06

רז הימן והלל סגל, שהגיעו מישראל למירוץ הטרופי הקשוח בן 2,000 הק"מ בין תאילנד ללאוס, סיימו במקום הרביעי מול עשרות מתחרים וקבוצות יצרן

צוות פוינטר רז הימן הלל סגל ראלי קרוס אסיה/צוות פוינטר
צוות פוינטר באסיה קרוס קאונטרי ראלי. צוות פוינטר,
2,000 ק"מ של שבילי בוץ בוגדניים, מעברי מים טובעניים וג'ונגלים סבוכים/צוות פוינטר

נמצאים בטיול משפחתי בצפון וחושבים שההתמצאות בכבישים, החום והילדים הם אתגר מיוחד? יופי, עכשיו תחשבו על זה בלי מזגן, בלחות של 80%, עם חליפות מירוצים חסינות אש, קסדות וכאשר כל זה נעשה תחת לחץ זמנים של מירוץ, שלטים? מה דעתכם על "פנה ימינה אחרי שיח הבננה", כי שלטים זה לחלשים ואף מילה על מערכות ניווט.

ברוכים הבאים לטעימה קטנה מאוד של המציאות במירוץ אסיה קרוס קאונטרי ראלי של סבב ה-FIA - אתגר הנהיגה שלקח עשרות צוותים להתמודדות מול הטבע והשעון לאורך 2,000 ק"מ שהתחילו בתאילנד והסתיימו בלאוס. בין הצוותים האלו היה גם הצמד הלל סגל ורז הימן עם הצלע השלישית - הצוללת הצהובה - שיצאו לעוד אתגר מירוצים בין לאומי.

צוות פוינטר באסיה קרוס קאונטרי ראלי. צוות פוינטר,
מעבר מים תמים למראה עשוי להסתיר סלע מרסק דיפרנציאלים/צוות פוינטר

רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר מקבוצת PowerFleet שזינקו למירוץ בשבוע שעבר סיימו אותו אתמול במקום הרביע, אחרי טיפוס מרשים מהמקום ה-12 שממנו זינקו למקטע התחרות האחרון.

וזה היה אחד המקטעים הקשים ביותר שידעו במהלך המירוץ. "השבילים בלאוס היו רעים בצורה קיצונית", מספר רז הימן, נהג הצוות, "שבילים רעים, לא מתוחזקים, מלאי בורות, חריצים רוחביים, קוליסים, מדי פעם גם בוץ - תענוג לצהובה".

תענוג שגם בא לידי ביטוי בקצב - החלק הראשון של היום הרביעי נפרש על 120 ק"מ שבהם לא רק קבעו זמן מצוין, אלא גם עקפו 6 כלי רכב שזינקו לפניהם. בחלק השני, לאורך 50 ק"מ סיימו במקום החמישי בקבוצה שלהם וה-6 הכללי.

צוות פוינטר באסיה קרוס קאונטרי ראלי. צוות פוינטר,
כשאיש הצוות הוא גם המכונאי, גם הנווט, השף הצמוד וגם נערת המטריה/צוות פוינטר

היום החמישי זימן אתגר שבהחלט מספר את ההבדל ביכולות של הצוות הישראלי - 120 מטרים מנקודת הזינוק ציפה לצוותים מעבר מים לגביו תדרכו המארגנים שבו יידרש שימוש בכננת. הכל טוב ויפה - רק שלצוות פוינטר אין אחת.

לא שזה הפריע להלל ורז, שצלחו את המכשול בלי כננת ובלי עניינים מיוחדים, המשיכו לספיישל סטייג' מהיר מאוד. בסיום היום הם הגיעו במקום החמישי, כאשר פער הזמנים מבטיח שמקסימום יתדרדרו למקום השישי - אלא שבסוף הבשורה הפתיעה גם אותם - אתם בעצם במקום הרביעי הכללי.

צוות פוינטר באסיה קרוס קאונטרי ראלי. צוות פוינטר,
תמונה קבוצתית, מקולחים ומחויכים. גם הצוללת הצהובה מרוצה/צוות פוינטר

בוקר היום השישי עולה, זהו יום המירוץ האחרון והוא כולו יוכרע בקטע קצר מאוד ומהיר מאוד בן 52 ק"מ. וב"מהיר" הכוונה למהירויות תלת ספרתיות בשבילי בוץ חלקלקים כאשר במקרה של טעות האלטרנטיבות הן לרוב נפילה לעמק או גזע אימתני.

ורק כדי להבין - הצוותים שנמצאים לפני זה הישראלי הם שניים של קבוצת המירוצים הרשמית והממומנת במיליוני דולרים של טויוטה, Gazoo racing, ועוד צוות של "ראלי ארט" ממיצובישי. אלו קבוצות ענק עם מעטפת סיוע שיש מצב שתקציב ההסעדה שלהם זהה לתקציב הכולל של הצוות הישראלי.

העיניים כולן מרוכזות ברכב הצהוב, לא חן ולא הדר לו - אבל שהפך להיות סנסציית הראלי. לא רק בקרב המתחרים שהביטו בצמד הישראלי בהשתאות, אלא גם מוקד הסיקור של הרשתות הזרות (או המקומיות שם) ממזרח אסיה, אינדונזיה (המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר) ויפן שראיינו את צמד נערי הפלא שהתייצבו למירוץ מול הגדולים ביותר בלי משאית סיוע בכלל.

צוות פוינטר באסיה קרוס קאונטרי ראלי. צוות פוינטר,
הישג ברמה העולמית לספורט המוטורי הישראלי/צוות פוינטר

ועם החצייה של קו הסיום מגיעה גם ההודעה - אתם במקום הרביעי הכללי. הישג אדיר לצמד ולצוות.

בראלי האסייאתי מחולק גביע גם למקום הרביעי, כך שהצוות יוסיף למטען חזרה לארץ גבוע נוסף לאוסף.

רז הימן: "מסע ארוך הגיע לסיומו עם תחושה נהדרת של הצלחה מפתיעה. קיווינו להכנס לעשירייה הראשונה אבל לבטח לא חלמנו על מקום רביעי כללי. זה קרה בזכות עבודת צוות מדהימה, נחישות והמון ניסיון ולמרות מעידות קטנות בדרך. אני מודה לכל מי שהשתתף איתנו בחוויה המיוחדת הזו. תודה לשותפינו לדרך במשך כמעט שני עשורים, החיבור מדהים ומיוחד ואנחנו בהחלט גאים להיות צוות פוינטר TOYO".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully