וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן תשיק אוטובוס שבת במסלול הרכבת הקלה

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 16:42

הבחירות המקומיות ממשיכות לעודד את אוטובוסי השבת של הרשויות המקומיות: רמת גן, שמתעקשת להמשיך בפרויקט נפרד משאר ערי גוש דן, מוסיפה קו חדש ותדירויות לקיימים

אוטובוס שבת סבבוס רמת גן. עמותת נוע תנוע,
אוטובוסי סבבוס ברמת גן. מסיעים כבר היום אלפי נוסעים בכל סופ"ש/עמותת נוע תנוע

אחרי ששרת התחבורה מירי רגב הבהירה כי אין לה כוונה לקדם את הפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה גם בסופי שבוע, מגיעה אלטרנטיבה מהרשויות המקומיות.

עיריית רמת גן הכריזה כי תשיק במהלך ספטמבר קו אוטובוסים כזה על חשבונה שיפעל בימי שישי ושבת. המסלול טרם נקבע סופית, אך צפוי להתחיל באזור קניון איילון דרך תחנת ביאליק, אבא הלל ומשם לתל-אביב.

עוד לא ברור אם המהלך יעבור את הייעוץ המשפטי, שכן ראשי ערים מוגבלים בפעולות שהם יכולים לנקוט בתקופת בחירות, ובנובמבר ילכו תושבי רמת גן, כמו שאר הישראלים, להצביע בבחירות המקומיות.

כרמל שאמה הכהן ראש עיריית רמת גן לצד אוטובוס שבת סבבוס. עיריית רמת גן,
ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן. מקדם את הפרויקט ומממן אותו, בנפרד מנעים בסופ"ש של שאר ערי גוש דן/עיריית רמת גן

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הוביל להפעלת קווי שבת בעיר כבר ב-2019, אבל כפרויקט בן שני קווים, נפרד מזה שמנהלות 12 ערים במרכז בהובלת עיריית תל אביב, נעים בסופ"ש. חיבור בין שני הפרויקטים היה מאפשר להוזיל את העלות, אך שאמה הכהן מעדיף לפעול בנפרד מתל אביב, גבעתיים, הוד השרון, כפר סבא, מבשרת ציון, מודיעין, מטה יהודה, אבו גוש, נס ציונה, קריית אונו, רמת השרון ושוהם.

במקביל להשקת הקו האדום תתוגבר תדירות שני הקווים הקיימים, הכחול שפועל מאצטדיון וינטר לת"א והלבן שפועל בין מעונות הסטודנטים של אוניברסיטת בר אילן לת"א, יורחבו שעות הפעילות ויעודכנו תחנות איסוף והורדה חדשות סמוך למקומות בילוי, חוף הים ואזורים מרכזיים ברמת גן ובתל אביב.
בימי שישי תדירות הקווים תהיה בכל 25 דקות במקום 30 דקות. בימי שבת הקו הכחול יבצע נסיעות החל מהשעה 06:30 בבוקר ובכל חצי שעה לבקשת האזרחים הוותיקים. החל מהשעה 09:00 תדירות הקו תעלה לכל 20 דקות. הקו הלבן יבצע בשבת נסיעה בכל 25 דקות, במקום בכל חצי שעה כפי שהיה עד כה.

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן מסר כי "אנחנו קשובים לצרכי התושבים שביקשו להרחיב ולשדרג את השירות הייחודי וכך עשינו. הקו האדום של הסבבוס יעבור במסלול ובתחנות הרכבת הקלה ברמת גן ובתל אביב. בנוסף שדרגנו את הקווים הקיימים והוספנו נסיעות ותחנות חדשות. הסבבוס הוא הצלחה משמעותית עם אלפי תושבים שנהנים מתחבורה ציבורית איכותית, בטוחה ונוחה בסופי שבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully