וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חשיבות התאמת הכיסויים בביטוח רכב

ירון הולנדר, בשיתוף AIG

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 12:53

שוק ביטוח הרכב לא נשאר מאחור וגם הוא עובר שינויים וטרנספורמציה לאורך השנים. תהליכי הדיגיטציה המעמיקים מנגישים, מייעלים ומקצרים עבור המבוטחים את תהליכי רכישת הפוליסות וביצוע הפעולות בהן

גבר עם מכונית. freepik,
התאמה של הכיסוי הביטוחי לצרכים ואופי השימוש ברכב של המבוטח היא המפתח הן להוזלת עלויות והן על מנת להבטיח הגנה ופיצוי מתאים/freepik

שוק הרכב עובר תהפוכות בשנים האחרונות, מכלי רכב המונעים במנועי דיזל ובנזין מתרחש מעבר לכלי רכב היברידיים וחשמליים. בעקבות השינוי במפת הביקוש, לאחרונה ניתן למצוא בכבישי הארץ מותגי רכב חדשים וההשקעה בתשתיות חשמליות שיספקו מענה מתאים ויגדילו את טווחי הנסיעה הולכת וגדלה.

ביטוח רכב - הרכב הביטוח ותמחור

ביטוח הרכב מחולק לשלושה סוגי פוליסות - חובה, צד ג' ומקיף:

פוליסת ביטוח החובה - מספקת כיסוי עבור נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מהשימוש ברכב, וכשמה כן היא, מחויבת על פי פקודת ביטוח רכב מנועי.
פוליסת ביטוח צד ג' - מספקת כיסוי עבור נזקי רכוש שנגרמו לצד שלישי כתוצאה משימוש ברכב המבוטח.
פוליסת ביטוח מקיף - הביטוח הרחב ביותר, מספק כיסוי מפני נזק לרכב כתוצאה ממגוון רחב של מקרי ביטוח כמו תאונת דרכים, גניבה, שטפון, שריפה ועוד. הביטוח המקיף כולל גם את ביטוח צד ג'.

מה השתנה בביטוח הרכב?

אחת הדוגמות להתקדמות הטכנולוגיה ופיתוח ממשקים דיגיטליים, היא האפשרות להרחיב את הכיסוי הביטוחי בהתאם לשימוש שמבצעים ברכב בפועל. לדוגמה, ניתן להפעיל ביטוח עבור נהג צעיר באמצעות האפליקציה, לפני הנסיעה הספציפית ולא בהכרח עבור שנת הביטוח כולה. אפשרות זו מתאימה במיוחד במקרים בהם הנהג הצעיר לא נוהג ברכב בשגרה.

איך מתאימים את הכיסוי וחוסכים בעלויות?

התאמה של הכיסוי הביטוחי לצרכים ואופי השימוש ברכב של המבוטח היא המפתח הן להוזלת עלויות והן על מנת להבטיח הגנה ופיצוי מתאים במקרה של תאונה או נזק. חברות הביטוח נוהגות לדרוש דוח עבר ביטוחי נקי עבור שלוש השנים שקדמו לתקופת הביטוח, המאפשר להוזיל את עלות הפוליסה.
ישנה חשיבות גבוהה לעריכת השוואה בין הפוליסות השונות, עיקרן ותכולתן.

*המידע בכתבה הוא מידע כללי בלבד ולא ישמש לקביעת החובות והזכויות עפ"י תנאי הפוליסה או ככלי לפרשנות. התנאים המחייבים הם תנאי הפוליסה בלבד ובכל מקרה של סתירה בין האמור לבינם, יגברו תנאי הפוליסה. האמור אינו תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. טל"ח.

ירון הולנדר, בשיתוף AIG
  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully