וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפטר לוי יצחק, מייסד מחירון הרכב והשמאי הלאומי

עודכן לאחרונה: 25.8.2023 / 10:56

50 שנה אחרי שיסד את מחירון הרכב שנושא את שמו והפך לאיש שהישראלים קונים ומוכרים מכוניות משומשות לפי המחיר שקבע להן, מת היום לוי יצחק בגיל 86

לוי יצחק - היסטוריה עם מחיר. ערוץ ההיסטוריה
השמאי לוי יצחק/ערוץ ההיסטוריה

50 שנה אחרי שהחל לפרסם מחירון רכבים משומשים בן כמה עמודים שהודק בסיכות, נפטר היום השמאי יצחק לוי, שהיה מוכר לכל בעל רכב בארץ כלוי יצחק. הוא היה בן 86 במותו.

לוי נולד וגדל בבולגריה. הוא שרד את השואה עם משפחתו ורוב הקהילה היהודית במדינה, שזכתה להגנת העם הבולגרי מול הנאצים. בגיל 8 עלה לישראל. בהמשך התגייס לצה"ל ושירת כמדריך מכונאי טנקים, גם כאיש קבע. לאחר שהשתחרר פנה ללימודי שמאות.

ב-1973 החל להפיץ את מחירון הרכב שלו, שתפח במהלך השנים ממספר עמודים לחוברת חודשית עם יותר מ-100 עמודים. לוי סיפר כי את ההשראה קיבל ממחירוני רכב זרים, כמו קלי'ס בלו בוק האמריקאי ול'ארגוס הצרפתי, אחרי שזיהה שמחירון כזה חסר בשוק הרכב הישראלי הקטן של אותן שנים.

חברות הביטוח ובהמשך גם חברות הליסינג אימצו את המחירון שלו להערכת מחירי רכבי המבוטחים ושווי רכבי ההחכרה וההשכרה. סוחרי רכב טענו כי מחירי המחירון של דגמים רבים גבוהים מדי, ושל אחרים נמוכים ממחירי השוק האמיתיים, אך המשיכו להתבסס עליו ומחירון לוי יצחק נותר הקובע בשוק, גם מול התחרות בעשור האחרון של מחירון יד2, והניסיון של שרת התחבורה מירי רגב לייסד מחירון רכב ממשלתי.

בהמשך נכנס גם לתחום הנדל"ן והחל לפרסם מחירון דירות, וגם מחירון לרכב דו גלגלי.
עד שחלה הרבה לוי להרצות ולהופיע באמצעי התקשורת.

במהלך השנים נכנסו ילדיו לעבודה במחירון, וכיום בנו מי-רון לוי אחראי על שמאות הרכב ובתו קארין קראוזה אחראית על שמאות הנדל"ן, ומשמשים שניהם כסמנכ"לי קבוצת לוי יצחק. הבן האמצעי חן עובד כעו"ד.

לוי יצחק הותיר אחריו את אשתו רחל. הוא יובא למנוחות מחר, יום שישי, ב-12:00, בבית העלמין מורשה ברמת השרון.

  • עוד באותו נושא:
  • לוי יצחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully