וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגב משנה את רפורמת התח"צ: הנחות לפי שכונות ולא לפי ערים

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 9:23

שבוע אחרי חשיפת וואלה כי רפורמת "צדק תחבורתי" תדלג על 730 אלף איש שבאמת זקוקים לה, אבל תצ'פר 600 אלף ישראלים במצב כלכלי טוב, הודיעה שרת התחבורה על השינוי

מירי רגב שרת התחבורה, חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, נסיעה ראשונה של הרכבת הקלה, תחנת ארליך, ת"א יפו, 16 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
רגב בקו האדום של הרכבת הקלה. עכשיו גם תושבי נווה שאנן והתקווה יקבלו הנחות/ראובן קסטרו

רפורמת התחבורה הציבורית שמקדמת שרת התחבורה מירי רגב עוברת שינוי דרמטי. שבוע אחרי שנחשף בוואלה כי המתכונת שנבחרה תעניק הנחות למאות ישראלים במצב כלכלי טוב אבל תדלג דווקא על מספר גדול יותר של תושבים במצב כלכלי קשה, הודיעה רגב על שינוי הרפורמה.

הוחלט כי ההנחה תינתן לפי שכונת המגורים של התושב, ולא לפי העיר שבה הוא מתגורר. השינוי אמור למקד את ההנחות ולהבטיח שיקבלו אותן תושבי שכונות חלשות ולא החזקות.

תזכורת: אחד הסעיפים המרכזיים ברפורמה הוא הענקת 50% הנחה בתעריפי התחבורה הציבורית לתושבי ערים עם דירוג סוציו-אקונומי 1-5. ההנחה תהיה אוטומטית ומבוססת רק על כתובת המגורים של האדם כפי שהיא רשומה במשרד הפנים, ללא התייחסות פרטנית למצבו הכלכלי. מימון ההנחה לתושבי אותן ערים מהווה חלק משמעותי מתקציב הרפורמה בסך של יותר מ-700 מיליון שקל, ושעליה חתום גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

לפי נתוני הלמ"ס ישנם 730 אלף ישראלים שמתגוררים באזורים בעלי דירוג סוציו אקונומי 5 ומטה בערים שדירוגן הממוצע עומד על 6 ומעלה. בנתניה מתגוררים 125 אלף איש כאלה, בחיפה יש 121, בתל אביב 88 אלף, בפתח תקווה 69 אלף, בחולון 38 אלף.

מנגד, בערים החלשות כלכלית יש 611 אלף איש שחיים באזורים בעלי דירוג 6 ומעלה בערים שדירוגן הממוצע הוא 5 ומטה, ולכן יקבלו את ההנחה למרות שמצבם הכלכלי טוב ולעתים אף מעולה. בירושלים יש 178 אלף איש כאלה, באשדוד 112 אלף, בבאר שבע 100 אלף, באשקלון 60 אלף וברמלה 22 אלף.

לפי המתכונת החדשה בתל אביב החזקה יוכלו כעת להנות מההנחה שכונות כמו נווה שאנן והתקווה, מבלי שיקבלו אותן שכונות כמו בבלי ורמת אביב. בירושלים, החלשה כלכלית, תישלל ההנחה מתושבי שכונות כמו רחביה ובית הכרם. עם זאת, כל עוד ההנחה לא תינתן לפי בדיקה פרטנית של מצב התושבים, עדיין יהיו מי

מורן ישראל, חבר מועצת העיר והמועמד לראשות העיר חולון, שנלחם נגד מתווה הרפורמה המקורי בוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר כי "אני מברך על כך ששרת התחבורה אימצה את ההצעה שהעליתי בוועדת הכלכלה לשינוי מתווה הרפורמה. זהו הישג ענק למאבק שלנו לתיקון העוולה. זהו מאבק שהתחלתי עבור תושבי חולון, כשגיליתי שכ-40 אלף תושבים בעיר שלי בשכונות במדד סוציואקונומי נמוך הולכים לשלם כפול משכניהם בבת ים, ואני שמח שעלה בידי להביא אותו לפתחה של הכנסת ולהניע את השינוי ברפורמה עבור כלל אזרחי ישראל בשכונות החלשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully