וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי טסלה? בקרוב היא תדע עברית

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 20:36

מכל הדברים שטסלה ידעה לעשות, עברית היא לא הספיקה ללמוד בשנתיים וחצי מאז הגיעה, אבל זה עומד להשתנות בעדכון התוכנה הקרוב שתקבל המכונית. מה הוא כולל?

טסלה מודל Y. קינן כהן
בקרוב בעברית, מסך המולטימדיה של טסלה/קינן כהן

אחת הביקורות המרכזיות בנוגע למכוניות של טסלה נגעה לצורך בתפעול מרבית מערכות המכונית דרך מסך המגע המרכזי (והיחיד למעשה). היכולת לתפעל אותו באופן חלק ומהיר אכן משתפרת עם השימוש במכונית, אבל תצוגה בשפה העברית בהחלט תהפוך את השימוש למהיר וברור יותר וגם בוודאי תקל על יותר ויותר משתמשים לחקור את התפריטים בה לעומק.

ואולי, זה גם מה שיהפוך את הדגמים שלה שנטו לקבל תדמית של "רכב טכנולוגי למבינים" לכאלו שפונים יותר לקהלים רחבים - מנוף מכירות מול התחרות המתגברת? טסלה אמנם יותר מהכפילה את המסירות שלה בישראל השנה, עם כ-4,900 יחידות עד כה, אבל נתח השוק שלה ירד ל-12.5% בלבד, לאחר שב-2021 הייתה 60% משוק החשמליות בישראל.

העדכון שבשפת הטסלאים מכונה בילד 2023.32 יאפשר לבעלים לבחור בעברית כשפה דרך תפריט התצוגה והגדרות השפה. הגדרת השפה העברית תסדיר גם את התופעה בה שמות תחנות רדיו, שירים ועוד הוצגו בכתב הפוך (שכן היא תמכה בתצוגה עברית, אך לא ביישור לימין). העברית מצטרפת ליותר מ-20 שפות שדגמי טסלה מסוגלים להציג, ביניהן צרפתית, שוודית, איטלקית, נורווגית, גרמנית, טורקית, סינית (שני ניבים), פינית, הולנדית, צ'כית, ערבית, רוסית, יוונית, הינדית, ספרדית וקטלונית.

יונדאי איוניק 6 מול טסלה מודל 3 LR. קינן כהן
העדכון יגיע כחלק מחבילת העדכונים הקרובה למכוניות/קינן כהן

העדכון הנוכחי מגיע לאחר שני עדכוני שפה קודמים, האחרון בהם באפריל שכבר אז עורר תקוות שתמיכה מלאה בעברית תגיע בו. אולם בעדכונים ההם נוספה אפשרות למקלדת עברית וכן הנחיות ניווט בעברית. סידור הכרחי במכונית שלא מאפשרת צימוד מכשירים ניידים ולימדה את הלקוחות שלה להסתמך על מערכת הניווט (המצוינת שגם משקללת נתוני טווח וצפי נסיעה) במקום על ווייז. עדכון השפה הראשון גם הקל מאוד על המשתמשים בכך שאפשר להזין כתובות בעברית רגילה ולא בתעתיק לאנגלית של שמות המקומות אליהם רצו לנווט וכן אפשרות חיפוש נוחה יותר בנטפליקס ועוד. עם זאת המכוניות עדיין לא ידעו לקבל פקודות קוליות בעברית, כמו שהן יודעות לקבל באנגלית.

ואחרי שראינו כמה תרגומים, שאיך לומר, לא מאוד מוצלחים אצל יצרניות וותיקות כמו מרצדס, סקודה, מאזדה וקיה - אולי הפעם טסלה תצליח במכה הראשונה. בינתיים בקבוצות בעלי טסלה לא נרשמת התרגשות גדולה מהעדכון, כמו שהייתה בעבר למשל כאשר שוחררה בארץ היכולות של מערכת הסנטרי, לתעד אירועי ונדלזים, פגיעות ונסיונות גניבה של הטסלות החונות. כנראה שהם כבר התרגלו לאנגלית. כךף או כך, כמו תמיד, עדכון 16,500 הטסלות שכבר נוסעות בישראל יתבצע דרך האוויר, מבלי שהמכוניות יצרכו להגיע למוסך, וייארך כמה ימים עד שכל המכוניות יקבלו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully