וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק היום: חשמל חינם לבעלי טסלה, גם בישראל

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 13:30

יצרנית המכוניות החשמליות חוגגת 10 שנים לסופרצ'ארג'רים באירופה ותאפשר טעינה חינם ללקוחות שלה. איפה הקאץ'?

טסלה מודל Y. קינן כהן
בוא לטעון איתנו בחינם/קינן כהן

מעבר לביצועים, למחיר, לגישה של מכירה ישירה ללקוחות, טכניקות הייצור והטכנולוגיה, הפיצוח הגדול ביותר של טסלה את הסיפור החשמלי היה ונשאר ההחלטה שלה לייצר ללקוחות פתרון הוליסטי לשימוש במכונית עם הקמת רשת טעינה אולטרה מהירה, אמינה וזמינה רק ללקוחות החברה (שמאז ובשווקים מסוימים נפתחה גם ללקוחות אחרים). היא עשתה את זה בכל שוק אליו נכנסה, כך זה היה בארצות הברית וכך זה היה באירופה, שם הקימה החברה את 6 עמדות הסופרצ'ארג'ר הראשונות שלה בנורבגיה היום לפני 10 שנים.

כדי לחגוג את ציון הדרך הזה, יצאה היצרנית בהודעה משמחת מאוד - רק היום, טעינה חינמית לכל לקוחותיה בעמדות הציבוריות שלה. בחו"ל, בשווקים בהם עמדות הסופרצ'ארג'ר פתוחות לכלל בעלי הרכב החשמליים מדובר בסיפור גדול מאוד, בישראל שבה הרשת עדיין פתוחה רק ללקוחות טסלה, רק הם יהנו מהחגיגה - ועדיין מדובר ב-16,500 בעלי רכב.

מבחן דרך: טסלה מודל 3 LR. קינן כהן, עיבוד תמונה
טסלה מודל 3 בסופרצ'ארג'ר/עיבוד תמונה, קינן כהן

עם יותר מ-45 אלף עמדות ברחבי העולם, טסלה היא למעשה מפעילת רשת הטעינה הגדולה ביותר, כאשר בישראל מחזיקה היצרנית 17 מתחמי עמדות טעינה מקריית שמונה עד אילת.

מטעני הסופרצ'ארג'ר נמצאים בצד המהיר יותר של המטענים הציבוריים עם טעינת DC בהספק של 250 קילוואט. הרבה מעל הרוב המוחלט של המטענים הציבוריים של חברות הטעינה ואיטית יותר רק מקומץ מטעני 350 קילוואט בודדים בישראל (שכרגע לא רלוונטיים לרוב המוחלט של המכוניות החשמליות שאינן תומכות בטעינה כזו). בתאימות של המכונית לטעינה במהירות של 250 קילוואט ובתנאים אופטימליים, המשמעות היא "תדלוק" של המכונית ב-275 ק"מ של טווח בתוך 15 דקות טעינה.

כמה יחסוך הסיפור הזה ללקוחות טסלה? ללקוח שמחזיק מודל 3 או מודל Y, שלהן סוללות 62 או 75 קילוואט, מדובר ב-77.5 עד 94 שקל בתעריף הטעינה המירבי, 1.25 שקל לקוט"ש (תעריפי טסלה דינאמיים ומשתנים מעמדה לעמדה ולשעת הטעינה).

למעטים שמחזיקים מודל X או מודל S עם הסוללה הגדולה ביותר בקיבולת 100 קוט"ש מדובר על עד 125 שקל למכונית. לא בדיוק בוננזה כלכלית למכוניות שעולות 700-800 שקל אלף, אבל בכל מקרה - בהחלט מחווה יפה. וכזו שמגיעה בדיוק בזמן שהמוני ישראל על טסלותיהם בטיולי סוף החופש.

  • עוד באותו נושא:
  • טסלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully