וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לצאת מהאוטו: האם רובוט התדלוק בדרך לארץ?

אודי עציון, ינון בן שושן

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 12:29

אוטופיול הדנית השיקה זרוע תדלוק רובוטית, שמתאימה למשאבות דלק ועמדות טעינה חשמלית. התקנה שלה בתחנות הדלק תחייב אישורים ממשלתיים

זרוע תדלוק רובוטית של חברת אוטופיול מדנמרק/אוטופיול

אודי עציון, ינון בן שושן

לתדלק בלי מתדלק אנושי ובלי לצאת מהאוטו: האם הייתם נכנסים לתחנת דלק שעל המשאבות שלה מותקנת זרוע רובוטית שפותחת לבד את מכל הדלק, מושיטה בעצמה את ידית עם הדלק המתאים, ובתום התדלוק מחזירה הכל למקום?

אוטופיול הדנית, שפיתחה זרוע כזאת, הכריזה היום על כניסה לשיווק שלה במדינות המזרח התיכון, כולל ישראל. החברה כבר מפעילה פיילוטים של של הזרוע בפינלנד ובכמה תחנות דלק במדינות המפרץ הפרסי, אך אף חברת דלק טרם הודיעה על הצטיידות מאסיבית בפתרון שעשוי לחסל סופית את עבודתם של מתדלקים אנושיים, אחרי שכבר ספגה מכה קשה מעמדות התדלוק העצמי.

זרוע תדלוק רובוטי של חברת אוטופיול מדנמרק. אוטופיול,
הזרןע יכולה לטעון גם רכבים חשמליים כמו פולקסווגן ID.3 (בתמונה)/אוטופיול

זרוע התדלוק יכולה להקל על נהגים מבוגרים וכאלה המתקשים בתנועה, בתדלוק בנזין ודיזל וגם בטעינת רכב חשמלי בעמדות ציבוריות, הן בעמדות איטיות שמחייבות את הנהג לחבר בעצמו כבל טעינה לרכב ולעמדה, והן בעמדות מהירות שמצוידות מראש בכבל כזה, אבל כבד יותר.

לחברות הדלק מדובר בהשקעה שיכולה לחסוך את העסקת מתדלקים אנושיים שעובדים בצמוד לחומרים רעילים, אבל מחייבת השקעה גדולה ברכישת ובהתקנת הזרועות.

אבל מטעמי בטיחות ובגלל חשיבותו תחום הדלק הוא תחום עתיר רגולציה, והפעלה של זרועות כאלה תחייב בארץ את אישור מנהל הדלק במשרד האנרגיה, רשות הכבאות וגופים נוספים. בינתיים לא הגישה אף חברת דלק בקשה לקבלת אישור להשתמש בזרועות כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully