וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 פרסומות רכב שלא ייצאו לכם מהראש

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 1:55

לא משנה אם הן באו למכור לכם ביצועים, שימושיות, חיסכון, אמינות, או סתם להכניס לכם את המותג לתודעה. כאשר זה מגיע למכוניות היצירתיות של חלק מהיצרניות פשוט יוצאת מן הכלל, אלו 10 דוגמאות לכך

פרסומת פרארי ו"של"/SHELL

על פניו, מכונית היא המוצר האולטימטיבי לפרסום במדיה טלוויזיונית. כי קודם כל, מה אנחנו מחפשים מול המסך בבית אם לא בריחה, מפלט ערב מכל היום הזה שיצאנו ממנו סחוטים לגמרי. אבל יותר מזה, מכונית, מטבעה היא דבר דינאמי, נוסע, זז - רצוי גם זז מהר - משהו שקצת קשה להעביר על דף של עיתון או תשדיר ברדיו. מצד שני, בואו, אפשר לספור על יד אחת את הפעמים בהם תראו בפרסומת את מה שקורה לנו באמת עם מכונית - פקק, להביא את סבתא לארוחת החג, פקק שוב, הסבר של המוסכניק למה שוב צריך להחליף משאבת מים, ילדים רבים במושב האחורי ואחנו בכלל עוד לא יצאנו מהרחוב, איך נמשוך ככה עד מצפה רמון...

ובכל זאת בכמה עשורים טובים של פרסום בטלווזיה, הצליחו אי אלו יצרניות רכב (ומשרדי הפרסום שלהן) להוציא מתחת ידן כמה מהפרסומות הטובות יותר ששודרו. את רוב הפרסומות כאן אולי לא ראיתם, בטח שלא בטלווזיה בישראל, אבל עכשיו כשיש את הדבר הזה, נו, אינטרנט - אין סיבה שלא תקבלו הצצה לעולם המרתק הזה.

מחיה המתים: סטיב מקווין בפורד פומה

אנחנו מכירים את פורד פומה כקרוסאובר קטן, אבל בסוף שנות ה-90 פורד פומה הייתה בכלל מכונית קופה קטנה שהתבססה על הפיאסטה. לא משהו חריג בנוף ההוא ובדומה לאופל קליברה שישבה על בסיס הקורסה. בפורד רצו לייצר לה תדמית קולית ואין בעולם שום דבר קול יותר מאשר סטיב מקווין, שלו ולפורד יש היסטוריה ארוכה מאוד, עוד מאז ימי אחד המרדפים הטובים ביותר בקולנוע - זה בסרט בוליט, בו הוא נוהג במוסטאנג פאסטבק ברחובות סאן פרנסיסקו. אז יש לנו את המכונית ויש לנו רעיון אבל יש גם בעיה - באותו זמן מקווין היה בר מינן כבר 17 שנים. כאן נכנסת לתמונה טכנולוגיית ה-CGI הממוחשבת שהקימה את השחקן לתחייה מתוך קטעי סצנות מהסרט ההוא, רק שהפעם מככבת בו פורד פומה. חילול הקודש או הברקה מדהימה? תחליטו אתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פולקסווגן בצד האפל

אם אתם אנשים של מלחמת הכוכבים, אין מצב שלא השתעשתם פעם ברעיון כמה מגניב יכל להיות לרתום את "הכוח" לשימושים יומיומיים, בעיקר היכולת להזיז דברים בכוח המחשבה. פולקסווגן אמנם לא הצליחה לעשות את זה, אבל בהחלט רתמה את הכוח לפרסומת של הפאסאט בארצות הברית. אי אפשר שלא לרחם בהתחלה על הילד שמחופש לדארת' ווידר ומנסה לגרום למכשירי חשמל ואפילו לכלב להגיב לתנועות הידיים שלו, אבל כשהרכב מניע - וואוו, פרייסלס ואנחנו לא רוצים לעשות ספוילר.

בונד, קיה בונד

מה קורה כאשר הפרסומת צריכה להיות למוצר שהוא עצמו, איך לומר... לא עשוי מהחומר שמעורר עניין. באמת, קיה סורנטו מהדור היוצא היה רכב יעיל ותכליתי - אבל לא מהסוג שעושה לכם לחלום עליו. מה אפשר לעשות? לגייס למשימה להפוך אותו לכזה שותף ראוי. במקרה שלהם זה היה פירס ברוסנן, אקס ג'יימס בונד והאיש שרשם בטאבו את להיות אלגנטי ומתוחכם בסרטי אקשן. אבל התסריט, איך לומר, לוקח אותו למקום אחר לגמרי.

ידי הפלא של הונדה

רוב האנשים בישראל יכירו אותה כיצרנית מכוניות, מקסימום מכוניות ואופנועים. אבל הונדה היא אחת מהחברות עם ההיצע הרחב ביותר של כלי תחבורה בעולם. החל מכלים זעירים מאוישים או לא מאוישים בעולם המיקרו-מוביליטי ועד מטוס סילון לעשירי העולם. כדי לספר על המנעד הזה שלהם, היא יצרה פרסומת שמצד אחד מאוד פשוטה, שתי ידיים שמכניסות פנימה את הסיפור של כל כלי התחבורה שבונה החברה או לפחות מספקת להם הזדמנות להשוויץ בכל ההיצע הענק הזה.

האבות הקטנים של ווקסהול

האינסטינקט הראשון כאשר רוצים לפרסם מכונית שמיועדת למשפחות יהיה להראות עד כמה היא שימושית, מרווחת, נוחה וכו' מנקודת המבט של ההורה, אבל בווקסהול (ככה קוראים לאופל בבריטניה ואוסטרליה) החליטו להסתכל על הסיפור הזה לא דרך העיניים של אבא, אלא של הילדים. שניים מהם מחליפים רשמים על הזאפירה והמריבה תוך כדי קיטור על כמה שקשה לגדל הורים בימינו. ואנחנו אומרים, נו, אם רק היו משקיעים במכוניות עצמן כמו בפרסומת אולי הן עוד היו איתנו היום. חומר למחשבה

אודי בורחת מתדמית

בין שלושת מותגי היוקרה הגרמניים, מרצדס, ב.מ.וו ואודי, זו האחרונה היא הצעירה מבין השלוש למצב את עצמה בליגה של הגדולים. בפרסומת הזו היא לוקחת את מה שעשוי להיתפס כחיסרון והופכת אותו ליתרון - כזה שבז ל"כסף הישן", למגבלות, לתפיסות העולם ולקבעונות של עושר ישן. כאשר ניסיון ההימלטות מהכלא המאוד מפואר הזה לאנשי המעמד העליון מסתיים בבריחה במכונית שהיא לא "כסף ישן" של מעמדות, אלא המפתח לחופש אמיתי. מה יקרה כאשר גם אודי תהפוך לכסף ישן? ככה זה כשזה מצליח יותר מדי

של ופרארי בדואט מענג

הפעם לא יצרנית רכב היא זו שאחראית לפרסומת אלא החברה שבלעדיה יצרניות הרכב לא יכולות להסתדר. זו פרסומת של חברת הדלק "של" שחוגגת 60 שנות שיתוף פעולה עם פרארי. היא עושה את זה בפרסומת שתגרום לכם להצטמרר כשתשמעו את פס הקול שלה. 5 מכוניות פורמולה של פרארי שמתחלפות ביניהן בנהיגה בכבישי איטליה, רומא, ניו יורק, ריו, הונג קונג ומונאקו - נהג המירוצים רוב הול הוא בר המזל שנוהג בכל המכוניות האלו וסתם שתדעו ובפרסומת הזו אין ולו פיקסל אחד של הדמיית מחשב.

מרצדס בפרסומת עם ביצים

כשמרצדס הציגה בשנת 2013 את ה- Magic Body Control, המערכת ששולטת בזווית הגלגול של גוף המכונית ותנועות המרכב כדי להעניק נוחות, היא חיפשה את הדרך הטובה ביותר להמחיש את היכולת שלה לשמור על תא הנוסעים יציב כאשר כל מה שקורה מתחתיו זז. הפתרון הפרסומי להמחשה הזו היה באמצעות תרנגולות. ואם זה נשמע לכם ביזארי והזוי, חכו שתראו את הפרסומת עצמה.

כוח הגברא של פיאט

פיאט של השנים האחרונות היא בעיקר יצרנית של דגם אחד עם המון נגזרות שלו. קוראים לו פיאט 500 שמתבססת בעצמה על הפנדה ובשלב מסוים ניסתה לעשות כמו מיני ולהרחיב את האפיל הרטרואי שלה על עוד מכוניות. היו פעמים שזה עבד מעולה כמו עם אבארט, היו פעמים שפגשנו מוצרים כמו 500L ו-500X שפשוט גירדנו בראש ואמרנו - לא חבל על כל המתכת הזו? אז הפרסומת הזו מציעה הסבר אחר לגמרי לאופן שבו הפכה פיאט 500 לקרוסאובר שנקרא פיאט 500X והוא כולו בגלל גלולה אחת כחולה שלא הגיעה למקום הנכון. וכמו אצל ווקסהול, אם רק היו משקיעים במכונית כמו בקריאייטיב פה, זה היה נראה אחרת.

ראם: זה הכי חזק כשלא אומרים את זה

הפרסומת האחרונה היא פרסומת שלא דומה לשום דבר אחר. היא לא מדברת על הספק מנוע, כושר גרירה, אבזור, ביצועים, חיסכון, מחיר או שום דבר כזה. היא בכלל לא מזכירה את המוצר שמבליח בה לשברירי שניה בכל פעם, כשהוא עצמו ממש לא ייצוגי, נקי או מדוגם. היא לא מהללת את הרכב או את היצרנית שלו, היא כולה מחווה לקהל לקוחות מסוים מאוד שלו - החוואים. כל פס הקול שלו הוא נאום רדיו שנשא השדרן פול הארווי בוועידת "חוואי העתיד של אמריקה" בשנת 1978, נאום שבעצמו מתבסס על טקסטים דומים בעבר שעיקרם: שיר הלל לעובדי האדמה. כותרת הנאום באופן כללי היא "ויברא אלוהים את החוואי", ובה הוא מספר על איך נולד זן של אנשים שיהיו להם "זרועות חזקות מספיק לרסן עגל ועדיין רכות מספיק כדי להרים את הנכד שלו עצמו. מישהו שירעה חזירים, יאלף מכונה סוררת, יחזור הביתה רעב, ויחכה עם ארוחת הצהרים לאשתו שמאכילה אורחות ואז יגיד להם שיבואו לבקר שוב בקרוב - ומתכוון לזה באמת".

עם עליית הפרסומת בסופרבול של 2012, אמרה דודג' כי היא תתרום 100 אלף דולר ל-FFA ארגון המחנך בני נוער להיות הדור הבא של החקלאים בארצות הברית על כל מיליון צפיות בסרטון ביוטיוב, סכום היעד של 1,000,000 דולר הושג בתוך 5 ימים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully