וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה מקדמים תחבורה ציבורית: נסיעה בחינם למשך שנה תמורת קעקוע

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 0:45

החברה האוסטרית שמקדמת את יוזמת "כרטיס האקלים" שמציע נסיעה חינם ברכבות ואוטובוסים במדינה לשנה תמורת כ-1,100 יורו, העניקה אותו למי שייעשה קעקוע עם שם המיזם. כמה נענו ליוזמה?

מקעקע 4. צילום מסך, צילום מסך
"כאן מקעקעים רב קו לשנה?"/צילום מסך, צילום מסך

באוסטריה לוקחים ברצינות את המאבק בהתחממות הגלובלית. בלי התירוצים שנשמעים בארץ למשל, ש"מה אנחנו כבר יחסית לסין ולארה"ב מבחינת זיהום אוויר, אין סיבה שנתאמץ". האוסטרים, שעם אוכלוסייה בת 9 מיליון איש מונים פחות תושבים מאשר בישראל (10 מיליון) לקחו ברצינות את הצורך להעביר נהגים מהמכוניות המזהמות לתחבורה הציבורית החשמלית והנקייה יותר מפליטת זיהום אוויר.

ממשלת אוסטריה השיקה כרטיס בשם KLIMATICKET שמאפשר נסיעה חופשית באזור נבחר במדינה ברכבות כבדות וקלות ובאוטובוסים במחיר של 1,095 יורו (כ-4,500 שקל) למשך שנה למבוגר וכ-821 יורו לבני 25 ומטה, קשישים ונכים. זאת במטרה לעמוד בייעד של העברת 16% מהנהגים לנסיעה בתחבורה ציבורית לפחות בימי אמצע השבוע עד שנת 2025. הכרטיס לא זמין לתיירים, רק לאזרחי המדינה.

כרטיס KLIMTICKET לנסיעה חופשית בתחבורה ציבורית באוסטריה למשך שנה כדי לעודד מעבר מרכב פרטי לתח"צ מחושמל. צילום מסך, צילום מסך
הכרטיס הפיזי. 245 אלף אוסטרים כבר רכשו, 6 קיבלו תמורת קעקוע/צילום מסך, צילום מסך

החברה שמנפיקה את הכרטיס הלכה צעד נוסף, כחלק ממגמה לעודד צעירים שלא להשתמש ברכב פרטי. אנשי החברה הציעו למבקרים בשני פסטיבלי מוסיקה לעשות קעקוע KLIMATICKET על גופם בתמורה לקבל הכרטיס בחינם. קעקוע ששווה להם כאלף יורו.

לאחר שהדבר פורסם, טענה החברה להגנתה כי רק שישה מהמבקרים עשו את הקעקוע וקיבלו את הכרטיס, כי כולם היו מעל גיל 18, וכולם עשו את הקעקוע בשעות אחר הצהרים, כלומר לא כתוצאה מקבלת החלטה תחת השפעת אלכוהול בשעות הערב.

עד כה רכשו את כרטיס האקלים 245 אלף אוסטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully