וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לכם אוטו? איך הכי זול לשכור רכב לנסיעות קצרות

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 18:56

שירות TOYOTA SHARE החדש, שיציע טויוטה אייגו X ב-99 שקל ל-6 שעות, יתחרה בשלמה SHARE המבוסס יותר, בסיטי קאר המוזלת והחרדית, וב-GOTO שהשיקה את התחום בארץ

טויוטה אייגו X להשכרה שיתופית השכרות קצרות של שירות טויוטה SHARE. יוניון מוביליטי,
טויוטה SHARE. עוד אופציה שיכולה לחסוך אחזקת רכב שני בבית, ולפעמים גם את הראשון/יוניון מוביליטי

מתחרה חדשה בשוק רכבי ההשכרה לנסיעות קצרות, כתחליף לבעלות על רכב פרטי: יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, השיקה בארץ את TOYOTA SHARE, שיצטרף למספר חברות שמציעות בארץ רכבים להשכרה למשך שעה עד יממה, הממתינים ברחוב לאיסוף, כשההזמנה ופתיחת הרכב נעשים באמצעות אפליקציה.

טויוטה SHARE תציע רכבי מיני מדגם אייגו X עם 4 מקומות ישיבה, להשכרה למשך 6 שעות (ועד 100 ק"מ) תמורת 99 שקל ויממה (ועד 150 ק"מ) ועד 190 שקל. השירות מיועד עבור כל נהג ונהגת מגיל 19 ומעלה, בעלי רישיון נהיגה עם ותק של שנתיים וכולל ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק. השירות יתבסס על סוכנויות המשנה של טויוטה, הממוקמות באזורי תעשייה, ויפעל בתחילה בערים כרמיאל, טבריה, עפולה, חיפה, נתניה, רעננה, תל אביב, יפו, ראשון לציון, ירושלים, רמלה ובאר-שבע. צי הרכב כולל כעת 16 מכוניות, יגדל ל-25 ברבעון הבא ול-100 רכבים במהלך 2024.

השוכר צריך להחזיר את הרכב עם כמות הדלק אותה לקח, במידה ויש חוסר הוא מחויב ובמידה ויש עודף הוא מזוכה. חריגה בכמות הקילומטרים תחויב בתשלום נוסף. הנסיעות יופעלו באמצעות אפליקציית MY TOYOTA, והפעילות תנוהל בידי דור פיקל, מנכ"ל יוניו מוביליטי.

פעילות ההשכרה לנסיעות קצרות, המכונה גם שירות רכב שיתופי, גדלה לאיטה בישראל ולפי ההערכות יש בארץ בציי החברות יותר מ-1,000 מכוניות המיועדות לנסיעות כאלה. חניית הרכבים ברחוב מוזילה את העלויות ומאפשרת להם להיות זמינים 24 שעות ביממה, ללא צורך בהפעלת סניף השכרה. עבור משתמשים רבים מדובר בשירות חשוב בסופי שבוע, כתחליף לתחבורה הציבורית המושבתת מסיבות פוליטיות, והמאפשר להם לבקר חברים ומשפחות גם אם אינם מחזיקים ברכב.

החברה הגדולה בתחום היא שלמה SHARE, שירות שמפעילה שלמה סיקסט ומתבסס על רכבי קיה פיקנטו עם 5 מקומות. לחברה צי של 350 מכוניות ב-80 ערים ברחבי הארץ, והיא מציעה מסלול יומי ב-200 שקל, עם הגבלה ל-150 ק"מ, ללא הגבלת הגיל הנהג ועם ביטול השתתפות עצמית במקרה של תאונה או נזק. בתל אביב מפעילה החברה שירות יעודי בשיתוף עירייה המציע השכרה ל-3 שעות ועד 100 ק"מ תמורת 84 שקל. הרכבים ממתינים בחניונים עירוניים. גם כאן חריגה מהקילומטראז' מחייבת תוספת תשלום ועל השוכרים להחזיר את הרכב עם כמות הדלק שהייתה בו כאשר החלה הנסיעה.

רכב שיתופי חברת שלמה share. ארנון בוסאני,
רכבים שיתופיים של שלמה SHARE בירושלים/ארנון בוסאני

מתחרה משמעותית בתחום היא סיטי קאר, המתמחה במגזר החרדי. החברה מציעה מכוניות כמו ניסאן מיקרה ומיצובישי ספייס סטאר בעלות של 10 שקל לשעה, עם חיוב של 1.5 שקל לק"מ. השכרה יומית עולה 150 שקל עם חיוב של שקל לק"מ, ושבועית 850 שקל. יש גם השכרה ל-7 שעות תמורת 7 שקלים ושקל לק"מ. סיטי קאר מציעה גם רכבים גדולים יותר, עד מיני-ואנים 7 מקומות, אבל בניגוד לשאר החברות אינה מאפשרת השכרות בסופי שבוע. לקוח שינהג באחד מרכבי החברה בין כניסת השבת לצאתה יחויב בתשלום של 10,000 שקל כהרתעה.

מתחרה נוספת היא GOTO, לשעבר CAR2GO, גם לגוטו צי מגוון יותר משתי החברות הראשונות, אך המחירון שלה מסובך יותר, ומחייב מנוי בסך 20 עד 50 שקל לחודש, תשלום של שקל עד 2.3 שקלים לכל ק"מ, ותשלום של 20-23 שקלים לשעה או 165-195 שקלים ליממה. ויש גם תוספת להשכרה בסוף שבוע וחגים, 4 שקלים לשעה ו-40 שקל ליום.

  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully