וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכסף סעודי: ג'ראד קושנר רוכש ממשפחת שמלצר 15% משלמה החזקות

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 15:44

חחנו של טראמפ ישקיע באמצעות קרן אפיניטי פרטנס 570 מיליון שקל בחברת הליסינג הגדולה בארץ. הקרן גייסה 3 מיליארד דולר ממשקיעים ממדינות המפרץ, בעיקר מסעודיה

אסי שמלצר יו"ר שלמה סיקסט
ג'ראד קושנר שותף אפיניטי פרטנרס. עזרא לוי,
אסי שמלצר (מימין) וג'ראד קושנר. השקעה זרה נדירה בענף הרכב שלא בתחומי האוטו טק/עזרא לוי

השקעה נדירה של גורם זר באחת החברות הוותיקות בשוק הרכב המקומי: קרן ההשקעות האמריקאית אפיניטי פרטנרס של ג'ארד קושנר, חתנו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, רוכשת 15% בשלמה החזקות, חברת האם הבורסאית של שלמה סיקסט. הקרן של קושנר תשקיע בחברת הליסינג הגדולה בארץ 570 מיליון שקל לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל.

שלמה סיקסט הוקמה בידי שלמה שמלצר ז"ל לפני כ-55 שנים, מפעילה כיום צי של 78 אלף מכוניות ליסינג והשכרה ועוסקת במכירת כלי רכב משומשים ומתן אשראי לרכישת רכב. משפחת שלמצר שותפה במסגרת עסקיה הפרטיים ביבואנית BYD ובמספנות ישראל. אפיניטי פרטנרס נוסדה על ידי ג'ארד קושנר בשנת 2021, אחרי שגייסה 3 מיליארד דולר ממשקיעים ממדינות המפרץ, בעיקר מסעודיה. מדובר בהשקעה הראשונה של הקרן בחברה ישראלית.

שוק הרכב נמצא הישראלי נמצא באחת השנים הטובות שלו אי פעם. מתחילת השנה נמסרו בארץ כמעט 225 אלף מכוניות חדשות, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והשנה הטובה ביותר בהיסטוריה שלו אחרי שנת השיא ב-2021. אז נמסרו בשמונת החודשים הראשונים של השנה 237 אלף מכוניות. אולם השוק מתמודד עם ההאטה הכלכלית במשק, עלויות המימון שזינקו בגלל עליית הריבית, וביקושים פוחתים.

מטה קבוצת שלמה מכירת רכב, קרית שלמה צריפין. אורן אלפסי, אתר רשמי
מטה שלמה סיקסט בצריפין/אתר רשמי, אורן אלפסי

בעוד שהשקעות זרות בחברות אוטו טק ישראליות הפכו נפוצות, השקעות כאלה בתחומים אחרים של ענף הרכב המקומי נדירות יותר. ג'נרל מוטורס החזיקה בעבר 10% מהיבואנית המקומית שלה, UMI.
אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה, מסר כי "אנו גאים על כניסתה של קרן אפיניטי לשותפות עם קבוצת שלמה, המובילה את ענף הרכב בישראל מזה שנים רבות. מדובר בצעד משמעותי ואסטרטגי ומהווה ציון דרך היסטורי בפעילות הבינלאומית של הקבוצה ופוטנציאל אדיר להצפת ערך, בפרט בתחומי ההשכרה, הליסינג והאשראי. מפעל החיים, שהקים אבי שלמה שמלצר ז"ל, חוצה את גבולות המזרח התיכון ועומד בפני פריצת דרך. שיתוף הפעולה עם ג'ארד קושנר ואפיניטי מסמל את המזרח התיכון עליו אבי תמיד חלם, אזור שבו ישראל היא שחקנית משמעותית עם פוטנציאל מתעצם לשגשוג כלכלי".
שלמצר הוסיף כי "כניסת משקיע בעל ערך אסטרטגי, דוגמת קרן אפיניטי תסייע לנו בהרחבת הקשרים לעסקים ואיתור הזדמנויות כלכליות חדשות עבור חברות הקבוצה במזרח התיכון, בארה"ב ובמדינות נוספות".

ג'ארד קושנר מסר כי "אנו בטוחים בתחזית הצמיחה ארוכת הטווח עבור ישראל וכלל המזרח התיכון החדש. הצמיחה ההיסטורית של קבוצת שלמה הייתה איתנה כסלע והעתיד שלה צופן לה המון הזדמנויות מרגשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully