וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לחרדת הטווח בגולן: 80 עמדות טעינת חשמליות חדשות

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 8:37

אזור הטיולים הפופולרי ועתיר המרחקים זוכה לתוספת של 22 עמדות מהירות ו-54 איטיות, בפרויקט של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי והחברה הכלכלית גולן. כמה תעלה טעינה?

עמדת טעינת רכב חשמלי רמת הגולן עיו קשתות. משרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי,
אחת מעמדות הטעינה הראשונות בפרויקט שכבר פועלת בעין קשתות/משרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי

כל נהג מכונית חשמלית מכיר את התורים שנוצרים בעמדות הטעינה המהירה למרגלות הגולן בשיאי עונת הטיולים והסקי בחרמון, כאשר החשמליות גולשות מהרמה על האחוזים האחרונים בסוללה כדי להיטען מחדש עבור הנסיעה הארוכה למרכז או לדרום בארץ.

גם מי שנהנים בקביעות מנופי הגולן ומתגוררים בו סובלים מהמספר הלא מספק של עמדות הטעינה ברמה, למרות היותה אזור קלאסי לחשמליות, עם מרחקי נסיעה ארוכים למקומות העבודה והמסחר, כשמעבר לרכב חשמלי יכול לחסוך לתושבים הוצאות ולהפחית דרמטית את זיהום האוויר שהם פולטים.

אולם עד לאחרונה היו בגולן רק 4 עמדות טעינה מהירות ו-22 עמדות איטיות ציבוריות. המצב הזה ישתנה כאשר יושלם פרויקט טעינה ענק במושגים ישראלים, להוספת 22 עמדות מהירות ו-54 איטיות, שכולן כפולות ויאפשרו טעינת שתי מכוניות במקביל, ונמצא כבר בעבודה. העמדות הן של חברת inter EV והטעינה תתבצע באמצעות הרשמה לאפליקציה של החברה. את הפרויקט, בעלות של כמה מיליוני שקלים, סבסדו משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי והחברה הכלכלית גולן.

עמדת טעינת רכב חשמלי רמת הגולן מתחם האבזלת פארק תעשיות בני יהודה. משרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי,
עמדה נוספת במתחם האבלזת, בפארק התעשיות בני יהודה/משרד הנגב והגליל והחוסן הלאומי

העמדות יוקמו בשמונה אתרים בגולן. שלושה כבר נפתחו לציבור: מתחם צנובר, מתחם האבזלת באזור התעשייה בני יהודה ואתר עין קשתות. בחודשים יפתחו חמשת האתרים הנוספים: מתחם וואסט, שיהיה גם הקרוב ביותר לחרמון, חניית המועצה האזורית גולן, פארק הירדן, בני יהודה וחספין.

מחירי הטעינה עומדים על על 1.35 שקל לקוט"ש בטעינה איטית, ו-1.15 שקל לתושב הרמה. בטעינה מהירה יעלה קוט"ש 2.30 שקל ו-1.6 שקל לתושב מקומי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

יצחק וסרלאוף, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, מסר כי "הקמתן של כ-80 עמדות טעינה לרכבים חשמליים במיקומים אסטרטגיים תסייע לרכך את 'חרדת הטווח' של בעלי הרכבים החשמליים ולעודד את התיירות הנכנסת לצפון. זוהי עוד אבן דרך חשובה, במסגרת המהלכים הרבים שאנו מובילים, לחיזוק הרשויות המקומית, לעידוד התיירות האזורית ולשיפור איכות חייהם של התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully