וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאריס וקאן אם משיקות את מכונות השטח שלהן

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 9:04

בדיוק כאשר חשבנו שכלי ה-SBS המודרניים הגיעו לקצה היכולת, באות פולאריס וקאן אם ומראות לנו שאת רף הטירוף אפשר תמיד להגביה, וגם את זה של המחירים

פולאריס RZR 2023. אתר יצרן
פולאריס RZR החדש, גורם למקור להיראות כמו קלנועית חביבה/אתר יצרן

עופרה חזה וירדנה ארזי? לאכול קודם את העוגיה או הקצפת בקרמבו? קוראים לזה קיגל או קוגל? בית"ר או הפועל? לא משנה מה חשבתם עד היום שאתם יודעים על מחנות ומחלוקת - לא שמעתם כלום עד שהגעתם לדבר על מי רכב ה-side by side האולטימטיבי - פולאריס RZR מייסד הקטגוריה או הארכי יריב שלו הקאן אם מאבריק R טורבו האימתני. כעת נוחתים בישראל שני הגלגולים העדכניים ביותר של מכונות השטח הפרועות האלו. וכמו בכל מירוץ חימוש אוטומוטיבי שקצת יוצא משליטה, גם פה אנחנו רואים איך המירוץ של שתי היצרניות האלו אחרי פלח השוק האמיד הזה הולך ומקצין את שתי המכונות האלו.

פולאריס RZR 2023. אתר יצרן
שיגעון לשניים או ארבעה נוסעים/אתר יצרן

פולאריס RZR - חלוץ מרכזי

אי שם בשנת 2008 הטילה פולאריס פצצת קרקע-אוויר-קרקע עם ה-RZR הראשון. הקונספט היה מהפכני, כלי ששילב בין באגי, טרקטורון וחרך את השטח בסערה. אז הוא היה עם מנוע 800 סמ"ק ו-54 סוסים צנועים, בהשוואה לכלי העדכני של היצרנית שהושק השבוע בישראל הוא נראה כמו קלנועית חביבה. הדגם עצמו יש לציין אינו חדש לגמרי והוצג לפני כשנתיים, אך התמהמה בהגעה לישראל בשל ענייני תקינה.

אנחנו מדברים על הטורבו R והפרו R שמגיעים בתצורות 2 או 4 מושבים, עם שלדות חדשות, בולמים ומתלים מעולם המירוצים, ומנועים שריריים במיוחד. הצנוע בהם הוא הטורבו R שמשחרר 181 כ"ס ממנוע טווין מקביל בנפח 925 סמ"ק. לכלי יש שלדה קשיחה במיוחד מחלק אחד ועליה בנוי כלוב מלא. בגרסאות הקצה שלו, הוא מגיע עם בולמים אקטיביים שמשנים את הקשיחות ויכולת השיכוך בהתאם למצב הנהיגה.

המחירים נעים בין 197 אלף שקל ל-228 אלף שקל לגרסה הדו מושבית. והחל מ-215 אלף שקל לגרסת ה-4 מושבים שמגיעה ל-250 אלף שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פולאריס RZR 2023. אתר יצרן
היכולות מטורפות, המחירים בהתאם/אתר יצרן

הגרסה השנייה היא הפרו R שלידה הטורבו R נראה בתורו כמו הדור הראשון של ה-RZR. כאן שתלה פולאריס מנוע 4 צילינדרים אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים שמייצר 225 כ"ס. על מנת להתמודד עם כל הכוח הזה מציידת היצרנית את הכלי במכלולים מחוזקים החל בזרועות המתלה, הבולמים ועד המצמד ומערכת העברת הכוח. גם כאן יש שתי תצורות הושבה, שניים או ארבעה מושבים. כאשר זה לזוג מתחיל ב-237,700 שקל ומסתיים ב-258 אלף שקל. עבור גרסת ה-4 מושבים המחירים נעים בין 266 אלף שקל ל-277 אלף שקל.

קאן אם מאבריק 2023. אתר יצרן
מהלכי מתלה מטורפים, 240 כ"ס וכן, אנחנו כבר לא יכולים לחכות לפגוש אותו/אתר יצרן

קאן אם מאבריק R - קיצוני

ובינתיים במחנה השני, זה של הצהובים-שחורים של קאן אם משחררת היבואנית את אחת ממכונות השטח הפרועות ביותר שראינו - זו שבכל דור שלה אמרנו "או.קיי, זה כבר יותר מדי, הם לא יעזו ללכת רחוק יותר" רק כדי לגלות שהם הלכו רחוק יותר, הרבה יותר.

השיגעון מתחיל בלב הכלי, שם יש מנוע רוטאקס 999 סמ"ק, 3 צילינדרים מוגדש שיורה 240 כ"ס (40 סוסים יותר מאשר הדור היוצא), דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד שניתן גם לשלוט בה ידנית. שלושה מצבי נהיגה שולטים באופי המנוע, במהירות העברת ההילוכים והסל"ד בו היא מבוצעת. מערכת הגדשת הדלק מקבלת טכנולוגיה מתקדמת כמו שסתום פריקה אלקטרוני ומערכת ART שבאמצעות השארת מצערת פתוחה באחד הצילינדרים שומרת על גדישה קבועה בטורבו, וכך מאפשרת תגובה מיידית ללא השהייה.

קאן אם מאבריק 2023. אתר יצרן
מכירים את זה ששמים תמונה של בן אדם ליד דינוזאור בשביל הפרופורציות - אז זה זה/אתר יצרן

סביב המנוע הזה שלדת צינורות כפולה - לכלי ולכלוב תא הנוסעים. מעל הגלגלים שנמצאים במפשק של 195.5 ס"מ יש מערך זרועות חדשני ויוצא דופן עם זרוע שמתעקלת סביב הצמיג, מאפשרת לדחוק את נקודות החיבור רחוק יותר כדי להגדיל את מהלך המתלים. בין הגלגל לזרועות יש בולמים פוקס פודיום דור שלישי מתכווננים עם מהלכי מתלה חסרי תקדים של 63.5 ס"מ מלפנים ו-66 ס"מ מאחור. מרווח הגחון של 43 ס"מ אמור לאפשר לו לרחף מעל כל תלולית נורמלית או פחות נורמלית שבה יטפלו גם צמיגי 32 אינץ' ענקיים.

בתא הנוסעים ישלוט הנהג במאפייני הנהיגה דרך מסך מגע ענק של 10.25 אינץ' שמציג גם את נתוני הניווט והמולטימדיה.

רגע לפני המחירים, אנחנו מבקשים שתשבו או תחזיקו בעצם יציב. מחירי ההשקה של הדגם מתחילים ב-360 אלף שקל למאבריק R XRS ומגיעים ל-370 אלף שקל לגרסה בעלת הבולמים האדפטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully