וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהרתם להספיד את מנוע הבנזין? תחשבו שוב

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 14:33

גם בעידן הריצה המבוהלת להנעה חשמלית, קבוצת סטלנטיס לא ממהרת להספיד את מנוע הבעירה הפנימית. עם לא פחות מ-24 יחידות הנעה שנמצאות מתאימות לפעולה עם דלקים אלטרנטביים

מי שניזון מהכותרות הגדולות של חדשות הרכב, עשוי לקבל את הרושם שימיו של מנוע הבנזין ספורים וכי אוטוטו נראה רק חשמליות מזמזמות ברחובות הערים. אולם למי שמצוי עמוק יותר בנבכי התעשייה או אפילו מכיר את העולם האמיתי, זה שנמצא מחוץ לעולם המערבי, ברור שהדרך לפרידה ממנוע הבעירה הפנימית עוד ארוכה.

קונצרן הרכב סטלנטיס, מותג האב של ג'יפ, קרייזלר, דודג, ראם, פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS, אלפא רומיאו, פיאט, אבארט ומזראטי, ובמיוחד מי שעומד בראשה - קרלוס טווארס - הם מהקולות הבולטים המתנגדים לריצת האמוק לכיוון החשמלי. ריצה שמכתיבה להם בעיקר הרגולציה באירופה, בלחץ ארגוני סביבה. טווארס ומבקרים אחרים טוענים שנהגים רבים עדיין לא מוכנים לשינוי, שאין כרגע דרך לספק טעינה לכל מי שרוכש חשמלית ושבתנאים הנוכחיים, צמצום פליטת המזהמים יכול להיעשות באופן יעיל גם באמצעים אחרים - בנוסף להסבה להנעה חשמלית.

בהודעה משותפת שלה, עם ארמקו - יצואנית הנפט הסעודית הגדולה ביותר - הודיעה החברה כי לא פחות מ-24 מהמנועים שלה שיוצרו מאז 2014 ומניעים נכון להיום 28 מיליון כלי רכב הינם בעלי תאימות למעבר לדלקים אלטרנטיביים. דלקים אלו, המופקים באופן סינטטי יכולים להפחית את פליטת המזהמים של מנועי בעירה פנימית ביותר מ-70%.

פיג'ו 408. רונן טופלברג,
24 גרסאות של מנועי היצרנית מ-2014 עד היום נמצאו מתאימים למעבר לשימוש בדלקים אלטרנטיביים/רונן טופלברג

"העדיפות שלנו היא לספק תחבורה עם אפס פליטות בהתמקדות בחשמל" אמר בהצהרה נד קוריק, ראש חטיבת ההנדסה של סטלנטיס, "כאשר שיתוף הפעולה שלנו עם ארמקו הוא צעד משלים חשוב במסע הזה עבור ציי הרכב שכבר קיימים על הכביש כיום. אנחנו חוקרים את כל הפתרונות כדי לגבות את האסטרטגיה השאפתנית שלנו להפוך לחברה נטולת זיהום עד 2038. הכנסת דלקים אלטרנטיביים יכולה להביא להשפעה אדירה וכמעט מיידית על פליטת ה-CO2 שלנו". בהמשך הוא גם מדגיש את העובדה שהמעבר לדלקים הללו אינו דורש שום שינוי במכונית או בהרגלי התדלוק של הלקוחות למעט בחירה במשאבה אחרת בתחנה.

קרלוס טווארס. אתר יצרן
קרלוס טווארס, מנכ"ל סטלנטיס. בעד מעבר לחשמל, נגד האופן הבהול בו זה נעשה כיום/אתר יצרן

המחקר, שבהודעה לעיתונות לא מפורט משך הזמן שלו, הקיף לא רק את ההיבט של צמצום פליטת המזהמים, אלא גם את ההשפעות על עמידות המנועים, ההספק שלהם, אמינות, ההשפעה על סוג השמן שנדרש למנועים הללו, מיכל הדלק, צינורות ההובלה של הדלק, המסננים וגם על צריכת הדלק של המכוניות בטמפרטורות חום וקור קיצוניות.

בשלב הבא תבנה ארמקו שני אתרי ייצור ראשונים להפקת הדלק החדש, האחד בערב הסעודית והשני בבילבאו ספרד שם יופק דלק שיחליף את הסולר המוכר. בנוסף נמצאת החברה בקשר עם מספר קבוצות ספורט מוטורי במטרה להביא את אלו לעשות שימוש באמצעי ההנעה החדש, במטרה להמשיך לבחון ולהדגים את הפוטנציאל הטמון בו.

כיום מחירי הדלק הסינטטי גבוהים בהרבה ממחיר בנזין וסולר. אבל ארמקו, שרוצה להישאר רלוונטית עם בעידן החדש, מבקשת להפוך ליצואנית דלק כזה, מה שיחייב אותה למצוא דרך לייעל את הייצור שלו. העובדה שבסעודיה יש שפע של אנרגייה סולרית זולה עבור ההפקה, יכולה לסייע לה בתחום העלויות, כמו גם בהבטחה שהדלק הסינטטי אכן יהיה ירוק ולא ייצר פליטות מוגזמות בתהליך הייצור שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully