וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KTM משחררת את כלי הסופרמוטו החדש שלה בישראל

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 16:33

דור חדש לאופנוע הסופרמוטו של KTM נוחת בישראל. מלקט מכלולים מאופנוע האדוונצ'ר ומאופנוע הנייקד של היצרנית. אין לו מתחרים ישירים, אבל האם יש לו לקוחות?

KTM 890 SMT. Francesc Montero, אתר יצרן
משלב בין שימושיות יומיומית עם יכולות חוליגניות/אתר יצרן, Francesc Montero

השורשים הם בראשית שנות ה-80 אבל רק אי שם בשנות ה-90 זה קרה, הסיפור הזה של סופרמוטו התפוצץ! הרעיון של להרכיב צמיגים ובלמים של אופנוע כביש על אופנוע שטח ולרכוב עליו כמו שלא רוכבים לא על אופנוע שטח ולא על אופנוע כביש תפס תאוצה והפך ללהיט אירופי ומקומי, כאשר כמעט כל יצרנית מעמידה כלי כזה. אבל עם השנים, הדור ההוא שהוביל את המהפכה הזדקן והתברגן, ולא ממש העמיד שושלת שהעבירה את הלפיד. ויחד עם צמצום הקליינטורה צומצם ההיצע.

אבל פה ושם יש יצרניות שממשיכות להציע את השילוב יוצא הדופן הזה, במקרה של KTM, זו דווקא היצרנית האוסטרית שמוצאת בכלים האלו שסתום פריקת לחץ דו גלגלי לרוכבי שרוצים כלי שעשועים אמיתי, אבל כזה שיכול לשמש אותם ביום יום.

KTM 890 SMT. Francesc Montero, אתר יצרן
עם כנף גבוהה או נמוכה? הלקוח יבחר/אתר יצרן, Francesc Montero

ואחרי הופעת בכורה של דגם ה-SMT ב-2008 עם מנוע 990 סמ"'ק ו-115 כ"ס, עכשיו מגיע לישראל הדור החדש של אופנוע הסופרמוטו מ-KTM. שעושה שימוש ב-890 אדוונצ'ר כבסיס. מהבסיס הזה הוא לוקח את השלדה והמנוע, למה ממנו ולא מה"דיוק" הקרבי יותר? לדברי KTM זה נועד לאפשר לו להפגין עמידות טובה יותר לרכיבה שכוללת בין השאר נחיתות מקפיצות (רכיבת סופרמוטו תחרותית כוללת לעיתים מקפצות קטנות וקטעי עפר). גם המנוע כאמור מגיע מהאדוונצ'ר R, כלומר, טווין מקביל שמספק 105 כ"ס, גם כאן, הבחירה במנוע שלו ולא במנוע הדיוק (121 כ"ס) נבעה מהגמישות באספקת הכוח של מנוע האדוונצ'ר בתחום הבינוני של הסל"ד. הבולמים מתוצרת WP לעומת זאת מקוצרי מהלך ומוקשחים ביחס לאלו של האדוונצ'ר על מנת לתמוך בעומסים הגבוהים יותר.

המעבר למנוע קטן יותר ושלדה מודרנית מגלח כמה ק"ג ממשקל הדור הקודם, כיום הוא עומד על 194 ק"ג, בעוד זה היוצא הביט על ה-200 מלמעלה. מיכל הדלק בנפח 15.8 ליטרים, ועל הגלגלים הוא נועל צמיגי מישלן פאוור GT במידות 120 מלפנים ו-180 מאחור על חישוק 17 אינץ'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
KTM 890 SMT. Francesc Montero, אתר יצרן
לוח מחוונים דיגיטלי 5 אינץ' עם קישוריות לטלפון הנייד/אתר יצרן, Francesc Montero

מבחינת מערכות וטכנולוגיה, הוא מציע 3 מצבי רכיבה ומצב מסלול ייעודי עם אפשרות בחירה בין 10 שלבי התערבות של בקרת האחיזה. מערכת ה-ABS כוללת מצב פניה ועם אפשרות לניתוק הגלגל האחורי מפעולתה במצב סופרמוטו על מנת לאפשר כניסה לפניות בהחלקה עם גלגל אחורי נעול. ברשימת התוספות ניתן למצוא מסנני אוויר, אגזוזים, מושב שטוח, מערכת קוויקשיפט להעברת הילוכים ללא מצמד, בקרת שיוט ועוד.

KTM 890 SMT. Francesc Montero, אתר יצרן
מכונת פיתולים שמתמקמת בין האדוונצ'ר לבין הדיוק/אתר יצרן, Francesc Montero

במחיר של 100 אלף שקל, הוא מתמקם בין האדוונצ'ר לבין הדיוק מבחינת טווח המחירים של דגמי KTM, מה שתואם גם את התפיסה בבסיסו ככלי שנמצא בין העולמות.

נכון להיום ולאור הידלדלות ההיצע של הכלים האלו ישירות מהיצרניות, ה-890SMT מוצא את עצמו בלי מתחרים ישירים. הכלים הקרובים ביותר אליו הם הימאהה טרייסר 9 והב.מ.וו F900XR. אולם שני אלו מכוונים יותר לרכיבת תיור בתנוחה זקופה ופחות מכונות תקיפת פיתולים פרועות. האם זה מציב אותו בנקודת זינוק מעולה או משאיר אותו לחפש לקוחות שלא באמת נמצאים בשוק? נדע הרבה יותר טוב אחרי הרכיבה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully