וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתיחה הערב: המנהרה החדשה שתקצר פקקים בירושלים

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 15:13

ב-19:00 יוסרו המחסומים בכניסה למנהרת אשר וינר בדרום ירושלים, שתקצר את זמן הנסיעה לתושבי דרום העיר, ותאפשר בשנים הבאות לרכבת הקלה לעבור בדרך חברון מבלי לחסום את התנועה בצומת מרכזי

מנהרת אשר וינר ירושלים/תכנית אב לתחבורה

אחרי ארבע שנות עבודה והוצאה של כ-200 מיליון שקל תפתח הערב בשבע ההפרדה המפלסית אשר וינר, שיאפשר לנהגי רכב פרטי ותחבורה ציבורית מעבר מהיר באחד הצמתים העמוסים בירושלים.

מדובר בצמד מנהרות שנחפרו מתחת לדרך חברון, עם שני נתיבים בכל כיוון נסיעה, ונועדו לתת לכלי רכב החוצים ממזרח למערב אפשרות להימנע ממפגש הדרכים בצומת הרחובות אשר וינר ודרך חברון.

דרך חברון מהווה ציר מרכזי ועמוס, שבו יעבור מ-2028 גם הקו הכחול של הרכבת הקלה, כך שבזכות ההפרדה המפלסית תינתן עדיפות למעבר של הרכבת מצפון לדרום מעל המנהרה, כאשר במקביל רכבים פרטיים ייסעו במנהרה עצמה מתחת לפסי הרכבת. עד אז יסייע הפרויקט בהפחתת עומסי תנועה שיוצרות העבודות על מסילת הקו הכחול.

המנהרה. 300 מטר לכל כיוון. שי שחר, חברת מוריה לפיתוח ירושלים,
המנהרות. 300 מטר אורך כל אחת/שי שחר, חברת מוריה לפיתוח ירושלים

הפרויקט, שביצעה חברת מוריה, הושלם לאחר עבודות חציבה, סלילה ופיתוח אזורי, כלל בניית תשתיות מורכבות ויצר צמד מנהרות באורך של 300 מטרים

"ירושלים נערכת לעידן החדש של רשת הקווים המלאה של הרכבת הקלה בירושלים שתושלם עד סוף העשור", מסרה שרת התחבורה מירי רגב. "המנהרה שנפתחה השבוע תשתלב במערך התנועה החדש, ובמקביל תביא הקלה גדולה לכל תושבי השכונות הדרומיות של ירושלים".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מסר כי "המנהרה תאפשר לכלי רכב לעבור בצורה חלקה ויעילה יותר, ותשפר את הנגישות לבין השכונות".

גלעד בר-אדון, מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים הוסיף כי "ההפרדה המפלסית מאפשרת פתרון מיידי להקלה בעומסי התנועה, וזאת בייחוד בתקופת של עבודות בניית הקו הכחול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully