וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום רביעי: שביתת אוטובוסים בגוש עציון ובשומרון

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 21:33

איגוד התחבורה בכוח לעובדים ישבית מחרתיים את קווי אלקטרה אפיקים בגוש עציון ובשומרון. השביתה שתמנע מעשרות אלפים להגיע בזמן לעבודה וללימודים, מתוכננת להתקיים בשעות 5 עד 8 בבוקר. החברה: נפנה לבית משפט

אוטובוס של אלקטרה אפיקים. אלקטרה אפיקים,
אוטובוס של אלקטרה אפיקים. הוועד טוען שהחברה מגייסת עובדי קבלן על חשבון הנהגים הקבועים/אלקטרה אפיקים

השביתה תכלול את יישובי מטה בנימין (גבע בנימין, כוכב יעקב, תל ציון ועוד) ויישובי גוש עציון, קריית ארבע וציר 60 עד באר שבע.

באיגוד התחבורה בכוח לעובדים מוחים על הפרות בוטות לדבריהם של ההסכם הקיבוצי בחברה, הכוללות ניסיון להחלפת נהגי חוזה בחברה בעובדי קבלן לחמש השנים הקרובות, על רקע המחסור המתמשך בנהגי אוטובוס בענף, ועל כשירותם הלקויה של אוטובוסים בחברה בגינה מורדים אוטובוסים רבים משירות פעיל.

ראיד משעל יו"ר ועד העובדים, מסר כי: "החברה מציגה מצג שווא לפיו יש מחסור בנהגים. אין מחסור בנהגים בחברה. יש חוסר זמני בנהגים בתקופת החגים. אין לנו בעיה עם השלמת חוסרים, אבל ההנהלה מנסה לנצל את המצב ולמכור את כל סידורי העבודה לקבלנים למשך 5 שנים, בכל ימי השנה. מדובר בפגיעה חמורה בתנאי העבודה שלנו ובהפרה של הסכמות קיימות. ניסינו למצוא פתרונות ביניים במהלך היום, אך לצערנו נתקלנו בסרבנות ההנהלה".

תמר אוחנה, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, מסרה כי "יצרנו מנגנון ברור עם ההנהלה שמחייב היוועצות עם הוועד לפני כל כוונה למכור סידורים. מאז החתימה מכרה החברה סידורים בסניפים אלה, ללא עדכון נציגות העובדים ובוודאי ללא היוועצות. ביולי האחרון החברה התחייבה כי בסניף עוטף יו"ש לא ימכרו יותר סידורים לקבלנים עד סוף שנת 2023 והנה הסכם זה מופר בגסות. שבירת אמון הנהגים והפגיעה בהם לא תעבור בשתיקה".

אוטובוסים של אלקטרה אפיקים. אלקטרה אפיקים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
בחברה לא מכחישים את גיוס נהגי הקבלן אך טוענים שהוא לא יפגע בנהגים הקיימים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אלקטרה אפיקים

מחברת אלקטרה אפיקים נמסר בתגובה כי "בדקות אלה עותרת ההנהלה לבית דין לעבודה למתן צו מניעה. ההנהלה מכבדת את ועד העובדים אך יחד עם זאת, במקרה דנן עושה הוועד שימוש ציני בכלים הדמוקרטיים ואף מבזה אותם עת לוקח כבן ערובה הן את ציבור הנוסעים והן את ציבור הנהגים ערב חג ראש השנה.

"כחלק ממאמצי חברת אלקטרה אפיקים לייעול ושיפור השירות במרחב בנימין, פועלת החברה במספר מישורים ובהם רכישת אוטובוסים חדשים ממוגני אבן וירי בעלות של עשרות מיליוני שקלים, מהלך שיפוץ נרחב של צי האוטובוסים הקיימים וכן ייעול סידורי העבודה של הנהגים.

"החברה לא פגעה ולא תפגע באף נהג וזכויותיו. מטרת החברה לשפר את השירות לתושבי עוטף ירושלים ותעשה כל שביכולתה לשפר את השירות לצד מימוש זכויות העובד. לצערנו, אין זו הפעם הראשונה שארגון הכח לעובד מסכל כל מהלך שיכול להביא לשיפור השירות. הארגון פועל בכוחנות ובחוסר היגיון ללא הסתכלות ארוכת טווח שיכולה להועיל לעובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully