וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר הרשע: רוסיה תתחיל לייצר מכוניות סיניות?

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 15:52

בעוד המלחמה באוקראינה נמשכת ואיתה הסנקציות, רוסיה וסין מהדקות קשרים אוטומוטיביים. אחרי שהפכה לשוק היצוא הגדול ביותר שלהם, הסינים יתחילו לייצר מכוניות על אדמת רוסיה

הסתלקותם של יצרני רכב מערביים, יפניים וקוריאניים מהשוק הרוסי בשל העיצומים בעקבות המלחמה באוקראינה הפכו את השוק הרוסי לגן עדן עבור יצרניות הרכב מסין. אחרי שהפכו לשוק היצוא הגדול ביותר בחציון הראשון של שנת 2023 עם כ-326 אלף כלי רכב עם צפי לכחצי מיליון יחידות. נכון להיום, 49% מכלי הרכב המיובאים לרוסיה הם מסין, לעומת שיעור של 7% ב-2021 כאשר המובילות בהן הן צ'רי וגרייט וול, נתח שוק שצפוי לגדול עוד יותר, לפי ההערכות גם ל-70%.

כעת שתי המדינות לוקחות את הקשר הזה לשלב הבא, כאשר רוסיה נערכת להתחיל לייצר דגמי מכוניות סיניות בשטחה, על בסיס מפעלי הרכב המושבתים שלה או של יצרניות אחרות. דוגמת פולקסווגן או מרצדס ויצרניות אחרות שמכרו את המפעלים שלהן לממשלה הרוסית מאז פרצה המלחמה.

מפעל מרצדס במוסקבה. אתר יצרן
פס ייצור של מרצדס ברוסיה בתקופת הפעילות שלו/אתר יצרן

על פניו, הייצור יהיה ככל הנראה בשיטת הבנייה של הרכבה סופית של קיטים שיובאו מסין ולא ייצור מהבסיס. מה שיאפשר לה להימנע מהקשיים הלוגיסטיים בשינוע המכוניות המוכנות באוניות של חברות ספנות בינלואמיות שלא רוצות להיחשף לסנקציות, ויקל על ערוצי הכניסה של המכוניות האלו, שנעשים כיום דרך מדינות שלישיות במוביליות ורכבות. הייצור המקומי צפוי להוזיל את העלויות עוד יותר.

מבחינת הסינים, שהביקוש בשווקי הבית שלה נחלש מעט בשנים האחרונות והאט, זו הזדמנות לחדירה לשוק גדול מאוד ויתכן שבעתיד, אחרי התבססות שם, גם בסיס לזינוק שלה לשווקים מערב אירופיים על בסיס הייצור ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully