וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופה דניאל: כך תנהגו כשהגשם חוזר

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 12:49

טיפים לנהיגת חורף באמצע ספטמבר? לא התבלבלנו, אבל כמויות הגשמים והמפגעים שנוצרו בהחלט מצדיקים כמה דגשים למי שיוצאים לכביש

את הכתבות שמרעננות את הדרך לצלוח נהיגה בתנאי גשם אתם תפגשו בדרך כלל בחודשי תחילת החורף ועם בוא העונה הגשומה, אבל האירוע יוצא הדופן של הסופה דניאל או מה שנשאר ממנה כאשר הגיעה לישראל בהחלט דורשת לשלוף את העצות האלו עוד לפני המעילים ושמיכות הפוך. אלו הטיפים שלנו ליציאה (וחזרה) בטוחה מהכבישים.

1. זהירות רצפה רטובה
חודשי הקיץ הביאו להצטברות לכלוך, שמן ושאר שאריות על הכבישים. עם בוא הגשם החזק, עולה שכבת הלכלוך הזו לפני השטח והופכת את האספלט לחלקלק יותר ממה שאנחנו רגילים לפגוש. מה זה אומר לגביכם? בעיקר לתכנן מראש את העצירות כך שתוכלו להתחיל לבלום מוקדם יותר, להימנע ממצבים שעשיים לדרוש בלימת חירום או פעולת היגוי חריפה ובעיקר לשמור יותר מרחק מהרכב שלפניכם. הטיפ הזה יהיה רלוונטי גם בימים הבאים.

מזג אויר חורפי בתל אביב, 17 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
הבחור אמיץ, זה בטוח/ראובן קסטרו

2. מים מים בששון? לא על דו-גלגלי

רוכבים על אופנוע או אופניים חשמליים? שטח המגע המועט שיש לכם עם הכביש לכתחילה הופך לפחות אפקטיבי ככל שיש מים על הכביש על אחת כמה וכמה אם הם בזרימה. המינעו בכל מחיר מחציה של איזורים בהם המים זורמים, קשה לאמוד את עוצמת הזרימה, גם אם היא נראית רדודה. רגע אחד של החלקה בצמיג הקדמי או האחורי תסתיים בנפילה לא נעימה. אם אתם יכולים להימנע מכך, העדיפו להעביר את הנסיעה במכונית.

בעקבות הגשם, בור נפער ברחוב הופיין בחולון. דוברות משטרת ישראל
להתרחק מהבור וגם מהאיזור סביבו מחשש קריסה/דוברות משטרת ישראל

3. הבור הזה הוא ברוך

אחת התופעות הבעייתיות ביותר בהצפות וגשמים היא קריסה של המצע שנמצא מתחת לאספלט, מה שגורם לבורות להיפער. למעט מקרים בהם הדבר מתרחש בפתאומיות, ניתן להבחין בסימנים מעידים על קריסה קרובה או לפחות לחשוד באחת כאשר נוצרים "גלים" באספלט, כאלו שלא היו קודם, לעיתים תראו אותם גם במפלס המדרכה. הבחנתם באחד? נסו לעקוף אותו מסביב, היכן שגובה הכביש נותר ללא שינוי.
הבחנתם בבור פעור? אל תנסו לחצות אותו, קחו בחשבון שגם השוליים שלו "פריכים" ועלולים לקרוס פנימה.

הירקון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
לא יודעים מה גובה המים? לא נכנסים/ניב אהרונסון

4. נוסעים אל הלא נודע

התשתיות בישראל שמקבלות ציון בינוני ברוב הזמן, מאבדות גם אותו כאשר הן נדרשות לטפל בכמויות מים גדולות בבת אחת בעיקר באיזורים עירוניים. הדבר הזה מביא להיווצרות שלוליות גדולות ובעייתיות מאוד לחציה. קודם כל השתדלו להימנע מחציית שלוליות עמוקות, גם אם זה אומר לעשות עיקוף קטן ולהאריך את הדרך. אפשר לקבל אומדן של עומק השלולית ממבט על המדרכה, או מכוניות חונות. אם גובה המים עובר את זה של המדרכה או חצי הגלגל של מכונית חונה - אל תיכנסו פנימה, אתם מסתכנים ביניקת אוויר למנוע.

בתוך השלולית סעו לאט ובקצב אחיד על מנת שלא להרים גל מים שיחדור לכל מיני מקומות ולאפשר לצמיגים מגע טוב עם האספלט. הגה ישר ועיניים מחפשות "מערבולות" שיעידו על בורות שמסתתרים שם. אחרי השלולית בצעו מספר בלימות קצרות על מנת לייבש את צלחות ורפידות הבלמים.

אי שמירת מרחק. אתר יצרן
לשמור יותר מרחק, הרבה יותר/אתר יצרן

5. אחיזה במציאות

זוכרים את תנאי הכביש החלקלקים, זה רלוונטי מאוד לפניות. התאימו את המהירות שלכם לרמת האחיזה של הכביש, בתלוי בשיפוע הכביש, לעיתים ניקוז המים מאפשר יותר אחיזה בחלק החיצוני או הפנימי שלו, אליו לא מתנקזים המים. ככל שמתאפשר, נסו לעבור את הפניה תוך ליטוף עדין מאוד של הבלמים העברת המשקל לפנים תשפר את ההצמדה של הצמיגים לאספלט ואת האחיזה. ביציאה מהפניה האיצו במתינות על מנת שלא לגרום לגלגלים לאבד אחיזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully